Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство  |  Культура

Львів'ян запрошують на перегляд фільму «Слово»

5 січня мистецька кав'ярня «Штука» та Кіноклуб Олега Яськіва запрошують на перегляд та обговорення фільму Карла Теодора Дрейєра «Слово». Перегляд фільму розпочнеться о 18:30 у мистецькій кав'ярні «Штука» (вул. Котлярська,8). Про це повідомили організатори.

"Так склалося, що з наближенням найголовнішого релігійного свята для європейської людини ми підвищуємо духовну напругу фільмів, які дивимося у Кіноклубі. Десь так і в людині поступово загострюються найкращі риси, а буденні відходять у тінь. Адже найголовніша місія мистецтва як продукту духовної праці – зробити так, щоб затримати таку ситуацію якнайдовше.

Це надзвичайно складне завдання, з яким остаточно не можуть впоратися кращі таланти людства протягом тисячоліть. Людина постійно падає з висоти духу у сферу тяжіння власних інтересів.

Данський режисер Карл Теодор Дрейєр – один з тих, хто бореться за людину своїм талантом. Він творив кіно, яке покликане було рятувати людину від її матеріалістичних та меркантильних спокус, шукати правду через сумніви.

Усвідомлюючи соціальну та етичну вагу кіно, Дрейєр як глибокий та відповідальний мислитель зняв небагато фільмів, які залишились в історії. Але всі вони, без перебільшення, змінили світ кіно. Ціла когорта великих режисерів (у тому числі Бергман, Трієр, Брессон, Тарковський) виросла з Дрейєра. І справжньому психологізму багатьох сучасних фільмів ми значною мірою завдячуємо саме цьому данцю.

Але залишаються речі, які навіть наші сучасники не можуть повторити з такою ж силою, як першим це зробив Дрейєр. Мова йде про два його фільми: “Страсті Жанни д’Арк” та “Слово”, які стали неперевершеною класикою світового кіно.

Фільм “Слово” до сьогодні залишається у фокусі релігійно-філософських дискусій інтелектуалів про можливість віри у наш час. Простір фільму відображає різні грані та способи віри, чим викликає людину на серйозний і безкомпромісний внутрішній діалог, залишаючи місце і сумніву, і надії. Універсальність ідей, які підіймаються у фільмі, робить його актуальним для кожного покоління.

Цей фільм – яскравий приклад досконалої містерії кіно, яка здатна змінити не лише долю екранних героїв, але й людини-глядача", - зазначив Олег Яськів.

Нагороди: Гран-прі Венеційського кінофестивалю, Золотий глобус за кращий іноземний фільм.

Ordet, Carl Theodor Dreyer, 1955

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ