Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Оперативна група боротьби з корупцією виявила, що влада Львова будує стадіон до "Євро-2012" з кричущими порушеннями

На останньому засіданні (10.04.09) Міжвідомчої регіональної оперативної групи з питань протидії корупції в Управлінні СБУ у Львівській області було оприлюднено викриті порушення та інші дані щодо підготовки до футбольного чемпіонату «Євро- 2012» у Львові, які влада намагається замовчати. Інформацію було представлено окремою робочою групою, що у рамках Міжвідомчої оперативної групи моніторить стан підготовки до фінальної частини чемпіонату «Євро 2012» у Львові, - про це сьогодні, 13 квітня, Гал-info повідомила прес-служба ГФЛ.
Зокрема, у повідомленні зазначено: «Групою було проведено аналіз договору, укладеного між Львівською міською радою та австрійською компанією „Альпіне”. Встановлено, що договір було підписано з порушенням норм чинного законодавства. Це підтверджується висновком «Львівдержбудекспертизи». Зокрема, порушено вимоги Державних будівельних норм, згідно з якими загальна сума проектних робіт не може перевищувати 2,48% від вартості будівельних робіт. Відповідно, вартість цього проекту не могла перевищувати 12 млн 733 тис., а у підписаному договорі вона становить майже 40 млн грн (39 млн 859 тис.). У результаті склалася ситуація, за якої австрійській фірмі „Альпіне” місто не може заплатити гроші, згідно зі взятими на себе зобов’язаннями, тобто не може розрахуватися за проект, яким вже користується. Спостерігається тенденція щодо збору „Альпіне” інформації, що може призвести до подачі в суд за невиконання своїх зобов’язань Львівською міською радою чи порушення нею авторських прав.

Окрім цього, ситуація із спорудженням стадіону в обраному місці може призвести до створення надзвичайних ситуацій, у тому числі техногенного характеру. Лишається незрозумілим, яким чином Львівська міськрада могла в січні виділити земельну ділянку площею 20 соток під спорудження тимчасового бетонного заводу для потреб будівництва, коли на тій території проходить газогін високого тиску і на відстані 150 м розташована хлораторна станція Стрийського водогону. Згідно з чинними нормами, охоронна зона такого об’єкту становить 700 м!

Наступною проблемою є те, що об’єкт будівництва не підключений до електроживлення необхідної потужності, а саме до 800 кВт/год, як це було передбачено угодами. На сьогодні є лише 200 кВт/год. – а це значно сповільнює темпи робіт, загрожує виходу з графіку, так як одночасно не може працювати необхідна кількість зварювальників.

Залишається відкритим питання з другою під’їзною дорогою, яке чомусь не зважаючи на неодноразове звернення будівельних підприємств, Львівською міською радою не розглядається. Єдина під’їзна дорога проходить через газогін високого тиску і повз хлоратор. Коли є реальна можливість побудувати дорогу зі сторони Стрийської та Кільцевої 200 м дороги, яка буде відповідати всім вимогам. Фахівці наголошують, що наявність одного під’їзного шляху, коли по ньому рухаються 40-тонні вантажівки попри газогін високого тиску, може призвести до виникнення надзвичайної ситуації та зупинки будівництва.

Також групою було вивчено та оприлюднено проблеми та порушення щодо будівництва аеропорту. Залишається невирішеним питання невизначеності з земельними ділянками, які належать фізичним особам. Це так зване оплатне та безоплатне вилучення, яке попадає в зону будівництва злітної смуги. Таке вилучення потребує часу та може супроводжуватися чисельними судовими розглядами. Окрім цього, порушуються права мешканців с. Сокільники, яке потрапило в шумову зону аеропорту. Ще однією невирішеною проблемою є те, що згідно проекту злітно-посадкова смуга досягла майже вулиці Кульпарківської. Єдиним виходом є пониження дороги на 8 м, заведення її у тунель, та це у проекті не заплановано та грошей на це не передбачено.

Досі не надано юридичної оцінки порушенням, які мали місце під час проведення інвестиційного конкурсу. Згідно з рішенням виконкому, за яким проводився конкурс, організатор конкурсу повинен був скасувати результати конкурсу, відхилити пропозиції переможця, компанії «Альпіне», якщо вона не надала банківських гарантій та не підписала договору з інвестиційними зобов’язаннями. Цього не було зроблено і майже півроку громадськість вводили в оману та не повідомляли, що насправді ми інвестора не маємо. Це завершилося тим, що кошти на будівництво стадіону виділялися вже з міського бюджету. З цього приводу групою будуть скеровані листи в прокуратуру та СБУ для аналізу питання.

Також на засіданні групи було оприлюднено претензію компанії «Данапро» до Львівського міського голови від представника іншого інвестора, який брав участь у зазначеному інвестиційному конкурсі, швейцарського консорціуму „Імпленія-Аксон” на 3,5 млн євро з вимогою відшкодувати завдані їм збитки неправомірно понесені під час їхньої участі в інвестиційному конкурсі. Листа скеровано ще 23 січня 2009 року, досі жодної інформації збоку міського голови не надано. За попередньою інформацією, готуються матеріали до суду.

Проблемою також є те, що маріупольський „Азовінтеск” не залучає в субпідряд жодної будівельної організації Львівщини, що зумовлено внутрішньою політикою компанії. Це загрожує значному відтоку кадрів з львівських будівельних компаній, відсутністю замовлень та їх банкрутству, особливо ці явища загострюються на фоні економічної кризи. У результаті, після завершення будівництва стадіону та аеропорту, будівельна галузь Львівщини повинна буде наново відроджуватися».

Також у заяві ГФЛ сказано: «Дивує офіційна реакція мерії, яка, не спростовуючи наведених фактів, замість того, щоб не допускати порушень, швидко їх усувати та працювати над вирішенням проблем, бачить у всьому змову та шукає неіснуючі мотиви. Такі дії свідчать про безвідповідальність влади та про те, що посадові особи міської ради сильно нервують. У свою чергу Громадський форум Львова підтримує ініціативу Львівської міської ради щодо її звернення до УСБУ у Львівській області провести оперативне додаткове розслідування з метою вивчити усі обставини інциденту.

ГФЛ наголошує, що оприлюднення цих фактів та порушень ніяк не спрямоване на дискредитацію Львова, як одного з міст господарів ЄВРО, а навпаки має на меті убезпечити місто від потенційних ризиків та можливих зловживань у цій сфері. Саме прозорість процесу підготовки до Євро стане найвагомішою гарантією його реальної готовності до проведення фінальної частини чемпіонату у Львові».
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ