Відкладання важливих справ на потім знайоме багатьом. Про цю проблему активно говорять, виокремлюючи безліч причин такої поведінки – страх, низьку самооцінку, перфекціонізм тощо. Але навіть якщо хтось і не знає слова «прокрастинація», то з самим явищем стикалося чимало людей.
Відкладання справ на потім при розумінні необхідності їх виконання, переживання через необхідність щось робити без здійснення жодних кроків для вирішення завдання, відволікання – це все і є прокрастинація. HeadHunter Україна дізнався, наскільки пошукачі сайту hh.ua схильні до проявів цього явища та на що вони відволікаються під час роботи.
Зосереджуватися на роботі вдається лише 10% опитаних. Інші ж періодично відкладають робочі завдання, віддаючи перевагу іншій діяльності. 36% відволікаються декілька разів на день, 27% - кожні дві години, 23% – кожну годину. Дехто ж намагається не відвертати увагу, чергує різні види діяльності, робить перерви тощо.
63% опитаних зазвичай відволікаються на розмови з колегами. Більше третини періодично перемикаються на телефонні дзвінки, не пов’язані з роботою. Кожен третій відвертає увагу на сайти соціальних мереж. 13% опитаних відриваються від роботи, проводячи час на розважальних порталах.
Більшість респондентів говорять, що їм не властиво відкладати важливі робочі завдання на останній момент. Тоді як 36% визнають у себе схильність до відкладання справ на потім. Однак важливо розуміти, чому вони так роблять.
46% повідомляють, що відкладають певні важливі завдання через високу завантаженість. 37% –зауважили, що звикли робити все в останній момент, 31% – мають побоювання щодо того, чи вистачить їм компетенції впоратися з важливими завданнями. Серед інших причин були надані два вектори пояснень: ті, хто хотів би не відкладати, але не може (важко себе змусити, лінь), і ті, хто свідомо відтягує, бо у стресових форс-мажорних ситуаціях їм легше виконувати такі завдання.
Тож відволікаються на роботі респонденти доволі часто. З одного боку, це може бути корисно, адже допомагає зробити перерву, перепочити, переключитися. З іншого – відкладання важливих робочих завдань може супроводжуватися відвертанням уваги, небажанням приступати до виконання важливої справи. Тож переключатися треба, однак не слід цим зловживати, адже час – один із найбільш безцінних ресурсів, що є у людини. (Де «ховається» вільний час?) Часом варто докласти зусиль і приступити до вирішення важливого завдання. Хтозна, можливо, саме це значною мірою вплине на розвиток вашого кар’єрного шляху.
Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua у липні 2018 року. В опитуванні взяло участь 639 респондентів з різних регіонів України.