У 2019 році використані батарейки з України, які збирають волонтери та небайдужі люди, вперше відправлять на переробку до Європи у спеціальних бочках для небезпечних відходів.
Одна пальчикова батарейка здатна забруднити 16м² землі токсичними речовинами. До цих пір жодна із батарейок, зібраних в Україні, не потрапляла на переробку. Багато хто вважає, що українські батарейки переробляються у Львові, але насправді це не так — поки що всі вони збираються на склад. Завод “Аргентум”, який свого часу ставив експерименти із переробкою батарейок, у 2016 році публічно оголосив, що цей процес є збитковим, за переробку потрібно доплачувати. Це сходиться із досвідом Європи — там переробка батарейок коштує від 300 євро за тону. Тому проект “Батарейки, здавайтеся!” взяв собі за мету – здійснити реформу, в межах якої імпортери батарейок будуть фінансувати їхню переробк із прибутків, отриманих з продажу нових батарейок. Саме так це працює у Європі.
Як повідомляє євроінтеграційний портал з посиланням на всеукраїнську екологічну організацію “Батарейки, здавайтеся!”, нещодавно задля цієї мети з Туреччини імпортували 80 спеціальних бочок.
Купівлю цього важливого товару здійснили спільно з компанією “Екологічні інвестиції”. Вона вже розмитнила та привезла ці бочки на склад у Києві, а також буде вивозити батарейки на переробку за кордон.
За словами організаторів, вони довго шукали спеціальну якісну тару, в якій можна перевозити такого роду небезпечні відходи. В Україні, як виявилось, її не виробляють, оскільки немає на це попиту. У липні минулого року вдалося домовитися про партію бочок для відходів з турецькою фабрикою Güngör Plastik зі Стамбула.
“Вони зазвичай працюють лише з великими партіями, але для українських батарейок погодились виготовити невеличку партію — 80 бочок…. Без цієї спеціальної тари, виготовленої за стандартами ООН, з клеймом особливого зразка та із пластику особливої міцності, вивезти батарейки на переробку в Європу було би неможливо”, - сказано у повідомленні “Батарейки, здавайтеся!”.
Кожна із бочок виготовлена спеціально для того, щоб витримати суттєву вагу батарейок та має ООН-стандартизоване клеймо. Термін придатності таких бочок за європейськими нормами — 5 років.
Після кожної відправки батарейок бочки планують повертати в Україну та завантажувати знову.
“Крок за кроком ми наближаємось до того, щоб перша фура із батарейками поїхала на переробку в Європу вже у 2019 році”, - впевнені організатори.