У червні 2016 року на українських автомобілебудівних заводах було вироблено 428 машин. Цей показник на 27% нижчий за показник минулого місяця і на 66% менший, ніж у червні минулого року, повідомляє галузева асоціація Укравтопром.
Левову частку загального обсягу випущених транспортних засобів у червні склали легкові автомобілі – 347 машин. Всі вони випущені на заводі Єврокар. Цей результат на 66% менший, ніж у червні 2015 року і на 26% нижчий, ніж минулого місяця. Комерційних автомобілів в червні було вироблено 75 екземплярів, це на 7% нижче, ніж у травні та на 46% менше, ніж у червні 2015 року. Також за цей період було випущено 6 автобусів і всі вони виробництва Черкаський автобус, це на 84% нижче за показники травня і на 93% менше за червень минулого року.
У компанії Єврокар низькі показники виробництва легкових автомобілів в Україніпов'язують з нестабільністю економічної та політичної ситуації. “Останнім часом ми можемо бачити проблиски світла в кінці тунелю – незначне зростання ВВП на 0,1% у першому кварталі 2016 року і поступовий спад інфляції. Але цього недостатньо, щоб згладити наслідки девальвації гривні і катастрофічного падіння доходів населення", -повідомили Бізнес НВ. У компанії відзначають, що всі українські автопідприємства зараз перебувають в режимі очікування і, практично, боротьби за виживання.
На підприємстві Черкаський автобус прокоментувати результати виробництва не змогли.
Більш негативна динаміка по виробництву спостерігається у ЗАЗу. За підсумками першого півріччя на Запорізькому автомобілебудівному заводі було випущено лише 4 легкових автомобілы, що в 361 разів менше, ніж за перше півріччя 2015 року.
У компанії ЗАЗ ситуацію поки не прокоментували.
Старший аналітик ІК "Арт Капітал" Олексій Андрейченко зазначає, що з прийняттям закону №3251 про зниження акцизу на б/у іномарки запуск конвеєра на заводах Богдан та ЗАЗ в найближчі місяці втратив сенс. Попит на нові автомобілі був і без того низьким. За його словами, ЗАЗ в останні місяці продавав всього за 200 автомобілів на місяць, тому тих 2 тис. автомобілів, які він зробив в кінці минулого року, перш ніж конвеєр було зупинено, вистачило б на 10 місяців. "А з напливом б/у автомобілів в найближчі місяці, беручи до уваги зниження акцизів, необхідність поповнювати склади ЗАЗ може відпасти до істотного відновлення ринку до докризових величин", - говорить аналітик. Він також не виключає ймовірності того, що на ЗАЗ може чекати доля Кременчуцького автоскладального заводу, коли його було законсервовано до кращих часів
Сьогодні Україна не відрізняється стабільністю у виробництві автомобілів. За словами директора з маркетингу групи компаній АІС, не можна конвеєр запускати заради 50 автомобілів на місяць. Всі заводи роблять за один місяць якийсь певний обсяг і йдуть на канікули. "Особливо часто так робить ЗАЗ", - говорить він. Єврокар, натомість, відображає те, що відбувається на ринку. "Ринок виріс,і у Єврокару зросло виробництво", - пояснює Боровик. За його словами, позиції автомобілів Skoda на ринку покращилися, бо у них з'явилося багато новинок.
Директор департаменту маркетингу та економічного аналізу асоціації УкравтопромГеоргій Овсянніков пояснює, що останнім часом лише три підприємства єоб'ємотворчими в автомобільній галузі. При цьому, кожне з них спеціалізується на певному виді техніки. "Збільшення чи зменшення випуску того чи іншого виду автомобілів залежить від ситуації на конкретному заводі", - говорить Овсянніков. Разом з тим, більшість підприємств автопрому все ще не можуть почати виробництво автомобілів. За його словами, в одних це пов'язано з підготовкою виробництва продукції з новим екологічним стандартом, а в інших з оптимізацією складських запасів.
В цілому за перше півріччя 2016 року в Україні було вироблено 2095 транспортних засобів. Це на 34% менше, ніж за аналогічний період 2015 року.
За словами Овсяннікова, через те, що українське законодавство побіжно або прямо регулює автомобільний ринок дуже нестабільно, то говорити про конкретні прогнозні цифри на кінець року складно. "Але в будь-якому випадку очікується, що друга половина року для автопрому буде більш активною", - говорить він.
У Єврокарі зазначають, що прогнозувати що-небудь в таких умовах, коли серед виробників легкових автомобілів залишився лише один завод, вкрай складно. "І якщо ситуація не зміниться на краще, ми можемо розраховувати на виробництво лише в 4 тисячі легкових автомобілів за підсумками року", - повідомили в компанії.
Андрейченко прогнозує, що зниження виробництва в 2016 році буде за всіма видами автомобільного транспорту: на легкові та комерційні автомобілі на 30-40%, а автобуси на 80%. По легкових автомобілях зниження буде, як наслідок закону, спрямованого на лібералізацію продажу авто з пробігом, по вантажних - через падіння держзамовлень, в тому числі військових. По автобусах - через низьку бізнес активність в країні та брак коштів у місцевих бюджетах.
Нагадаємо, в червні 2016 року в Україні було зареєстровано близько 5 тис. імпортованих легкових автомобілів.