Народний контроль витратив на передвиборчу агітацію у Львові понад 11 млн гривень. Інші партії витратили у кілька разів менше коштів, проте, візуально, їхньої агітації у місті приблизно стільки ж. Про це повідомили у Громадському русі ЧЕСНО, підбиваючи підсумки кампанії “Стеж за грошима”.
Таким є порівняльний графік витрат партій на передвиборчу кампанію зроблений на основі поданих до міської ТВК та руху ЧЕСНО проміжних фінансових звітів.
БПП Солідарність – 344.292 грн.
Батьківщина – 147.256 грн.
Свобода – 25.798 грн.
Народний контроль – 11.156.842 грн.
Громадянська позиція – 656.554 грн.
ДемАльянс – 15.372 грн.
Самопоміч – 1.066.510 грн.
Українська Галицька партія – 356.769 грн.
УКРОП – 579.510 грн.
Опозиційний блок – 0
Партія простих людей – 0
Радикальна партія – 0
Партія «Народний контроль» задекларувала найбільшу суму, яку витратила на кампанію, хоча за спостереженнями активістів, кількість політичної агітації інших партій не надто відрізняються від кількості агітації «Народного контролю». Проте суми задекларовані ними у десятки разів менші.
ДемАльянс задекларував найменші витрати на кампанію у розмірі 15.372 гривні. Три партії (Опозиційний блок, Партія простих людей, Радикальна партія) подали звіти в яких не задекларовано жодних витрат.
Таку ситуацію активісти пояснюють недосконалістю Закону про вибори, оскільки ці та інші партії можуть подавати свій звіт і до обласної ТВК, навіть якщо вели агітацію у місті Львів.
Також недосконалість закону передбачає, що за агітацію може звітувати не лише місцевий осередок партії, а й загальнонаціональний штаб. До прикладу партія УКРОП не задекларувала витрат на свою зовнішню рекламу і за словами керівника штабу Ігора Телішевского звітувати за них буде центральний штаб. Місцевий осередок УКРОПів звітуватиме перед ТВК лише за останні білборди і сіті-лайти на яких зображений кандидат на посаду міського голови Ігор Зінкевич.
На думку активістів, більшість партій будуть звітувати саме у такий спосіб, що не заборонено Законом, однак це ускладнює моніторинг реальних витрат з боку громадськості та активістів.
Зазначимо, що не всі кандидати на посаду міського голови Львова подали до міського ТВК свої проміжні звіти. Зокрема, такого звіту не подав чинний міський голова Львова. У штабі партії Самопоміч зазначили з цього приводу, що звіт про витрати на кампанію Андрія Садового включений у партійний звіт поданий до міської ТВК.
Довідка.
Кампанія “Стеж за грошима” втілюється за координації CentreUA спільно з ГО «Інститут “Республіка” і ГО «Активна громада» у партнерстві з Національним Демократичним Інститутом Міжнародних Відносин за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Чорноморським фондом регіонального співробітництва.