Слухай онлайн
Політика

Які партії контролюють ДВК в Луцьку: моніторинг ʺОпориʺ

У межах Луцької міської громади утворили найбільшу на Волині кількість комісій – 109.
Фото ілюстративне. Фото Олена Ляхович, Гал-інфо

У Луцьку, зокрема, 74 ДВК працюватиме на звичайних дільницях, ще 9 – на спеціальних, - повідомили у Громадянській мережі ʺОпораʺ.

За поданням голови включили 555 членів комісій, загалом же до складу ДВК увійшло 1593 особи.

ОПОРА проаналізувала кількісний склад та партійну структуру дільничних виборчих комісій. До складу 109 дільничних виборчих комісій також увійшла найбільша кількість осіб від партій ʺСлуга народуʺ – 183, ВО ʺБатьківщинаʺ – 176 та ʺЄвропейська Солідарністьʺ – 152 члени ДВК. Ще 100 осіб включили від ʺОпозиційної платформи – За життяʺ, 101 особу – за поданням партії ʺЗа майбутнєʺ, 86 – від ВО ʺСвободаʺ, 68 – від ʺГромадянського руху ʺСвідоміʺ, 17 – від ʺСили і Честіʺ та 8 – від ʺНашого краюʺ.

Щодо подань від кандидатів на посаду міського голови, то 96 членів включили до складу комісій за поданням Ігоря Поліщука (ʺЗа майбутнєʺ), 51 – за поданням Алли Надточій (ʺГромадянський рух ʺСвідоміʺ).

Водночас, відзначимо, що при аналізі списків ДВК, отриманих від комісії, ʺОпораʺ виявила низку невідповідностей вимогам Кодексу.

ʺЗокрема комісії утворили із відхиленням від передбаченої законом кількості осіб. Згідно із частиною 8 статті 204 Виборчого кодексу України, у разі, якщо у встановлений частиною 4 цієї статті строк подання щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії не надійшли або до складу дільничної виборчої комісії запропоновано менше осіб, ніж встановлено частиною 3 цієї статті (відповідно для малих виборчих дільниць – менше 10 осіб, для середніх виборчих дільниць – менше 12 осіб, для великих виборчих дільниць – менше 14 осіб, для виборчих дільниць з кількістю виборців, що не перевищує 200 осіб, – менше 4 осіб у складі комісії), дільнична виборча комісія утворюється у визначені частиною 1 цією статті строки відповідною територіальною виборчою комісією за поданням голови цієї територіальної виборчої комісії у мінімальній кількості, встановленій частиною третьою цієї статті, з обов‘язковим включенням до складу комісії кандидатур від суб’єктів подання, зазначених у частині 1 цієї статтіʺ, - заявили в ʺОпоріʺ.

Натомість низку ДВК утворили не в мінімальному складі. Таким чином, є 69 ДВК великих дільниць із особовим складом більшим за мінімум (14 осіб): кількість членів у комісіях коливається у межах 15-18 осіб.

Ще 10 ДВК середніх дільниць також мають більший за передбачений мінімум (12 осіб) склад: 13-16 осіб.

Серед малих ДВК є дві, більші за мінімальний склад – до них включили аж по 12 осіб. Також утворено 2 спецдільниці із ʺаномальноюʺ кількістю членів – 11 та 13 осіб (замість 10-ти).

Окрім того, у 38-ми ДВК один або два представники керівного складу (голова, заступник, секретар) включенні за поданням голови ТВК. Цю ситуацію прокоментувала голова Луцької міської ТВК Марія Парфенюк (ʺЗа майбутнєʺ).

ʺВід суб’єктів подання у встановлений термін надійшла дуже мала кількість подань на членів ДВК. До 9 жовтня нам потрібно було утворити дільничні виборчі комісії і, оскільки ніякої квоти цей Виборчий кодекс не передбачає на подання керівного складу, ми утворювали керівний склад виходячи із досвіду. Ми передзвонювали до людей – вони не хотіли брати керівні посади і відмовлялися, а деякі люди, які були за поданням від ТВК, були згідні. Але ми повідомляли партії, що ось на дільниці за вашим поданням є стільки людей, а керівну посаду ніхто не хоче. Тоді, щоб запустити процес ми набрали декілька голів і секретарів. Голів не багато є, ну і пару секретарів (за поданням голови ТВК , – ред). Секретар – самі знаєте – не кожна людина буде згідна на цю роботу. Але коли партії мають людей, ми готові зробити заміни. Члени комісії від ТВК підуть просто членами комісії, а від партії можемо зробити заміни, щоб партійні мали керівні посадиʺ, – повідомила Марія Парфенюк.

Відповідно до частини 6 статті 204 Виборчого кодексу України голова, заступник голови та секретар дільничної виборчої комісії мають призначатися від різних суб’єктів подання. Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають:

  • місцеві організації політичних партій, про утворення депутатських фракцій яких оголошено на першій черговій сесії Верховної Ради України поточного скликання;
  • місцева організація політичної партії, яка уклала угоду про політичну співпрацю на відповідних місцевих виборах з депутатською групою, про утворення якої оголошено на сесії Верховної Ради України не пізніше 1 січня року, в якому відбуваються вибори;
  • місцеві організації політичних партій, від яких зареєстровано кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) рад;
  • кандидати у депутати сільських, селищних, міських (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) рад;
  • кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови.

За словами  радниці з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА Тетяни Юзвяк, включення до керівного складу ДВК осіб, кандидтури яких були запропоновані головою ДВК, а так само збільшення кількісного складу ДВК понад мінімальний склад комісії на етапі утворення складу комісії законом не передбачено. А от вже після утворення ДВК Кодекс передбачає процедури замін у керівному складі, а також збільшення кількісного складу ДВК у разі наявної необхідності належно провести вибори (ч. 8 ст. 204, ч. 6-7 ст. 208 Виборчого кодексу України).

Окрім того, зауважимо, що ОПОРА отримала списки після звернення до комісії, оскільки вони не були оприлюднені до 11 години наступного ранку після прийняття комісією відповідного рішення, як того вимагає Кодекс згідно із частиною 4 статті 37.

Натомість відповідно до частини 7 статті 204 Виборчого кодексу України рішення про утворення дільничної виборчої комісії оприлюднюється територіальною виборчою комісією, що утворила дільничну виборчу комісію, з відомостями про її склад у спосіб, визначений цією територіальною виборчою комісією, не пізніше наступного дня з дня утворення дільничної виборчої комісії.

Львівщина: у Стрию одна з ДВК не провела перше засідання

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ