Через 5 років українці отримають повноцінний онлайн-кінотеатр на своїх пристроях, частіше будуть дивитися фільми і живі трансляції вдома.
Завдяки новим технологіям в українських ОТТ-сервісах (платформи для перегляду відеоконтенту через інтернет, як Megogo, Netflix, oll.tv) глядачі зможуть керувати сеансом голосовими командами, отримувати персоналізовані рекомендації, взаємодіяти з контентом і простіше шукати серіали і фільми. Детальніше про ці та інші тенденції, а також про прогноз розвитку ОТТ йдеться в звіті GlobalLogic.
У найближчі 5 років, за прогнозами експертів GlobalLogic, користувачі отримають нові можливості в українських стрімінгових сервісах:
- Зможуть дивитися матчі у високій якості (4К і більше), концерти і шоу в прямому ефірі без затримки швидкості передачі відео, яка може бути критичною, наприклад, під час спортивних трансляцій. Згідно з дослідженнями, навіть 30-40-секундна затримка трансляції події, що відбувається в реальному часі, здатна принести дискомфорт користувачу і знизити інтерес до перегляду.
- Зекономлять час на пошук контенту, адже будуть отримувати персоналізовані рекомендації фільмів, серіалів та іншого відеоконтенту на основі аналітики поведінки користувача.
- Отримають доступ до різноманітного високоякісного контенту (4К і 8К) на ОТТ-сервісах. Впровадження нових технологій, таких як 5G інтернет, високошвидкісна передача відео з мінімальною затримкою, популярність телевізорів з великим екраном і якісним зображенням, будуть постійно збільшувати пропозицію і, відповідно, стимулювати попит на контент високої якості.
- Зможуть використовувати стрімінговий сервіс безпосередньо для покупки товарів або послуг, про які дізнаватимуться через персоналізовані рекламні оголошення, пов'язані з тематикою контенту. Наступним кроком буде інтеграція з платформою для покупок, що дасть можливість робити замовлення прямо в ОТТ-сервісі з мінімальною паузою під час перегляду контенту.
Крім цього, очікується ряд поліпшень користувацького досвіду. Серед них управління голосовими командами, поліпшена система пошуку, а також інтерактивний дизайн сайту з попереднім переглядом відео.
Над розширенням функціональності ОТТ-сервісів працюють ІТ-інженери з усього світу. Наприклад, тисяча українських фахівців GlobalLogic створює розробки для більш ніж 50 проєктів у сфері медіа. Серед них стрімінговий сервіс і виробник медіаплеєрів Roku, американська компанія Harmonic, яка надає інфраструктурні рішення для телебачення та інтернету, і багато інших.
"Ми бачимо, як з кожним роком зростає попит на якісний відеоконтент. Це визначає вектор розвитку ринку пристроїв, а також на ОТТ-сервіси - компанії, що забезпечують трансляцію відео на ці пристрої. Останні пропонують все нові і нові технічні рішення, які допоможуть користувачам насолоджуватися кіно і серіалами, не виходячи з дому. Ми очікуємо, що популярність ОТТ-сервісів в Україні буде продовжувати рости, а їх функціональність - ускладнюватися. Це те, що ми вже бачимо у міжнародних гравців ринку і навіть більше: від персоналізації контенту і реклами в профілі до здійснення покупок і управління іншими пристроями на базі інтернету речей (IoT) ", - коментує Андрій Яворський, віцепрезидент зі стратегії та технологій GlobalLogic.
З 2014 по 2019 рік попит на ОТТ-сервіси виріс у 4 рази і продовжує збільшуватися. Так, у 2014 році 150 млн людей з усього світу дивилися відео через онлайн-кінотеатри. У 2019 кількість користувачів таких сервісів досягла 600 млн. Найпопулярніший онлайн-кінотеатр - Netflix. Ним користуються 187 млн передплатників у всьому світі, серед них 258 тисяч українців. З 2017 по 2020 рік українських глядачів Netflix стало в 6 разів більше.
Найбільше зростання кількості передплатників стрімінгових сервісів відбулося під час карантину. Наприклад, Netflix залучив 15 млн нових користувачів з усього світу. В Україні також помітне зростання попиту на відеоконтент. За даними опитування соціологічної групи "Рейтинг", з впровадженням карантину 38% українців частіше дивляться серіали і фільми. За даними Megogo, українці стали в середньому на 22% довше дивитися контент за допомогою сервісу. За інформацією Performance Research, 70% американців після карантину планують дивитися кіно вдома, а не в кінотеатрах. Є підстави вважати, що ця частка зросте і серед українських користувачів.