У прес-службі Міністерства Юстицій повідомили: на завершальному етапі серія каскадних тренінгів для адвокатів з розвитку навичок soft skills по роботі з вразливими групами клієнтів системи безоплатної правової допомоги. Адвокати мали змогу розвинути комунікативні навички, проаналізували етичні і ціннісні аспекти роботи з такими клієнтами.
«Сьогодні без навичок «soft skills» неможливо ефективно надавати правову допомогу, адже насамперед потрібні уміння уважно вислухати, дати відчути кожному клієнту, що він був почутий і зрозумілий, бути тактичним у спілкуванні з тими, хто вже постраждав від несправедливості», – наголосив директор Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк.
Мова йде насамперед про постраждалих від домашнього насильства, дітей, учасників бойових дій на сході, внутрішньо переміщених осіб та літніх людей, тож так важливо налагодити з ними перший контакт, зрозуміти настрій та життєву ситуацію, знати методи виходу з конфліктних ситуацій.
За період липня – вересня проведено 18 тренінгів за участі понад 260 адвокатів, у жовтні заплановано проведення ще чотирьох тренінгів.
Тренінги є унікальним продуктом, розробленим командою експертів та спрямованим на розвиток практичних навичок налагодження ефективної комунікації, емпатичного слухання, інтерв'ювання та консультування.
Учасники тренінгу отримали навички:
- комунікації з вразливими категоріями населення;
- як опановувати емоції при вирішенні нестандартних завдань;
- як інтерв'ювати та чути клієнта;
- як боротися зі стресом.
Програмою тренінгів передбачені інтерв’ювання та консультування клієнтів, отримання знань про бар’єри/фільтри сприйняття (які можуть стати причиною стереотипів та дискримінації), про активне слухання та емпатію, а також про етичні, ціннісні аспекти роботи з вразливими групами клієнтів. Адвокати системи БПД працювали не лише над інструментами ефективної комунікації, а й навчалися працювати зі стресом та емоціями, дізнавались, як запобігати професійному вигоранню.
Формат тренінгу передбачав активну участь усіх адвокатів у виконанні практичних вправ та завдань, роботу в міні-групах, аналіз та обговорення кейсів та відеоматеріалів, обмін досвідом між учасниками заходів.
Тренінги організовані за підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні», який реалізується Канадським бюро міжнародної освіти у партнерстві з Координаційним центром з надання правової допомоги та фінансується Урядом Канади". Тренінг акредитовано експертною радою з питань акредитації та сертифікації при Національна асоціація адвокатів України.
Нагадаємо, аналогічні тренінги пройшли протягом травня - липня для працівників системи безоплатної правової допомоги і допомогли розвинути навички «soft skills» 320 фахівців, які безпосередньо працюють з вразливими категоріями громадян.