Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Діяльність ЛКП “Муніципальна варта” вивчатимуть правоохоронні органи

Як стало відомо Гал-інфо, напередодні Західний офіс Держаудитслужби проводив перевірку фінансової діяльності ЛКП “Муніципальна варта”. Результат - незадовільна оцінка та звернення до правоохоронців.

У відповідь на інформаційний запит, Держаудитслужба повідомила Гал-інфо, що внаслідок проведеного фінансового аудиту, було встановлене неефективне управління підприємством ЛКП "Муніципальна варта" протягом 2018-2022 років, та непродуктивні витрати на суму понад 190 млн гривень з бюджету м. Львова.

У вказаному періоді комунальне підприємство отримало з міського бюджету 201,2 мільйона гривень, як поповнення статутного капіталу, водночас близько 90% від цієї суми було витрачено на виплату заробітної плати працівникам підприємства та оплату наданих послуг по цивільноправових угодах. Водночас вартість активів даного ЛКП за 5 років знизилась з 25 до 24,3 млн гривень.

Основним, та практично єдиним видом діяльності, яку здійснюють львівські муніципали є послуги з охорони комунальних об’єктів Львівської міської ради. Відшкодування витрат на охорону громадського порядку здійснювалось управлінням безпеки міста та департаментом міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛРМ, які перераховували кошти з бюджету розвитку м. Львова на розрахунковий рахунок ЛКП “Муніципальна варта”, як внески у його статутний капітал. 

Аудитори зазначають, що при такій схемі фінансування здійснювалося в значно більших розмірах ніж передбачено ухвалами про охорону об’єктів. водночас не було визначено конкретної суми фінансування по кожному об’єкту окремо. Що позбавило можливості проконтролювати напрямки та обсяги використання коштів не лише контролюючими органами, а й Львівською міською радою.

Своєю чергою, ЛКП “Муніципальна варта” не надала документів, які б підтверджували факти здійснення підприємством охорони громадського порядку та безпеки на загальну суму 112,7 млн гривень. Це викликає сумніви, чи взагалі підприємство у 2018-2020 роках надавало такі послуги.

Ще одним питання неефективного використання кошів, стало придбання муніципалами трьох евакуаторів, яке було здійснене в обхід системи Prozorro на умовах фінансового лізингу, внаслідок чого лізингодавцю додатково було сплачено 2,2 млн грн. Надалі ЛКП “Муніципальна варта” взагалі не використовувало у своїй діяльності придбані евакуатори.

Для здійснення діяльності ЛКП “Муніципальна варта” укладало цивільноправових договорів з фізичними особами на надання послуг з охорони на загальну суму майже 6,3 млн грн., водночас не надало аудиторам документів, які б підтверджували кваліфікацію даних осіб, а також інформацію щодо кількості наданих послуг та самих об’єктів охорони.

Окремої уваги заслуговує діяльність ЛКП “Муніципальна варта”, яка стосується її можливостей з охорони об’єктів. Як встановили в Держаудитслужбі, керівництво даного ЛКП не здійснювало заходів для отримання додаткових доходів від надання послуг охорони. Було проаналізовано понад 300 тендерів щодо закупівлі охоронних послуг у яких могли брати участь муніципали, на жоден з них комунальні охоронці Львова не подавали пропозицій.

Водночас внаслідок недобросовісної конкуренції, ЛКП “Муніципальна варта” отримувала замовлення на обслуговування від інших комунальних підприємств міста Львова за завищеними цінами. До прикладу лише на угоді з  Музеєм народної архітектури та побуту ім.Климентія Шептицького, з бюджету Львова було додатково витрачено понад 300 тисяч гривень. ЛКП “Зелене місто” переплатило понад 800 тисяч. Та понад 10 мільйонів місто переплатило муніципалам по договорах з ЛКП “Виробничо-реставраційний комбінат обрядових послуг”.

Аудитори також зазначають вкрай низьку кваліфікацію львівських муніципалів. Через неякісне виконання працівниками ЛКП «Муніципальна варта» обов’язків при складанні протоколів про адміністративні правопорушення, відсоток накладених адміністративних стягнень за наслідками розгляду складених протоколів становить лише 16% від загальної кількості складених протоколів. Що своєю чергою призводить до уникнення відповідальності осіб, які скоїли адміністративні правопорушення.

Проведений аудит та перехресні звірки засвідчили ще одну схему завдання збитків громаді міста Львова. Зокрема згідно з ухвалою Львівської міської ради від 25.01.2018 №2892 передбачено у 2018 році охорону Музею народної архітектури та побуту у Львові імені Климентія Шептицького. Держаудитслужба встановила, що у 2018 році Музей закупив послуги з охорони в ЛКП “Муніципальна варта” на підставі самостійно укладених договорів та оплачував такі послуги з власних коштів. Водночас ЛКП “Муніципальна варта” отримало за охорону музею ще й з міського бюджету 945,5 тис. грн. Таким чином, завдано збитків міському бюджету м. Львова на цю ж суму.

Також було виявлено велику кількість інших порушень, які в загальному призвели до значних збитків громади міста Львова і перевитратах бюджету. Згідно з результатами державного фінансового аудиту, загальна оцінка ефективності управління ЛКП “Муніципальна варта” у 2019-2021 роках визнана незадовільною.

Також в Держаудитслужбі повідомили, що виникає сумнів доцільність утримання коштом міської громади цього глибоко збиткового підприємства з надання послуг охорони яке призводить лише до збільшення витрат з бюджету Львівської міської громади.

В Держаудитслужбі також повідомили, що матеріали ревізії ЛКП “Муніципальна варта” були передані в Територіальне управління Державного бюро розслідувань, розташоване у місті Львові та проінформовано Службу безпеки України у Львівській області, Національну поліцію України та Прокуратуру міста Львова.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ