Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Е-квиток: чому у Львові порушують технічне завдання вартістю понад 10 мільйонів євро

Нагадаємо, у Львові з 13 січня стартує тестування електронної системи оплати проїзду “Леокарт”.

Редакція Гал-інфо неодноразово намагалась з’ясувати, що ж саме планують впровадити у Львові, але крім офіційних коментарів чиновників різних рівнів нам так і не вдавалось отримати доступ до реальних даних, які базуються на тендерній документації та умовах конкурсу на впровадження електронної системи оплати проїзду.

Нам неодноразово відмовляли у наданні відповіді на інформаційні запити, пов’язані з умовами кредитного договору та технічними завданнями і посилалися на комерційну таємницю, відсутність сканера для сканування документів тощо. Загалом Львів’яни були позбавлені детального розуміння того, на що міська влада Львова взяла кредит 10 млн євро в ЄБРР.

Після вчорашньої публікації інтерв’ю з керівником департаменту міської мобільності Олегом Забарилом на тему впровадження е-квитка у Львові та брифінгу, який зокрема дав керівник ЛКП “Львівавтодор” Микола Власюк, де були представлені деякі технічні деталі впровадження “Леокарт” у Львові, редакції Гал-інфо завдяки конфіденційним джерелам таки вдалося отримати копію тендерної документації на впровадження електронного квитка у Львові.  

Вже поверховий аналіз ТЗ показав, що у Львові впроваджують не зовсім те, на що брали позику ЄБРР. Або чиновники, які відповідають за систему АСОП, є некомпетентними та не володіють інформацією в повному обсязі.

Зокрема, як вчора зазначив керівник ЛКП “Львівавтодор” Микола Власюк, безкоштовну пересадку в межах 40 пільгових хвилин можна буде здійснити лише одну, решта будуть відбуватись на умовах оплати. Однак це повністю суперечить умовам технічного завдання, де вказано:

Вимога 2.3-4 ……

b)     Всі наступні посадки і валідація, які здійснюються протягом визначеного періоду часу (персонал ЛАД повинен мати змогу налаштовувати цей період, передбачається, що на момент запуску АСОП він становитиме 40 хвилин), вважаються частиною однієї подорожі і додаткові суми не стягуються

с) Протягом визначеного періоду часу, пасажир зможе пересідати до інших одиниць транспорту необмежену кількість разів, але він повинен проходити валідацію при посадці кожного разу.

d) Всі посадки чи валідації, які здійснено по завершенню визначеного періоду, вважатимуться новою поїздкою.

Також не відповідають технічному завданню пільги, які поширили на безкоштовний проїзд школярів протягом цілого року.

Вимога 2.4-25 Можливою функцією має бути обмеження доступу на право знижки для учнівських/студентських квитків до навчального періоду та її недійсність протягом канікул в навчальних установах.

Вимога 2.4-27 Обліковий запис транспортної картки для учнів і неповнолітніх повинен мати можливість під’єднання до облікового запису персоналізованої транспортної картки або банківської картки батьків, законних опікунів тощо.

Також багато питань виникає стосовно самого функціоналу карток “Леокарт”, який доволі детально прописаний в Технічному завданні.

Відповідно до Технічного завдання, обладнання, розташоване в громадському транспорті, повинне мати здатність валідації квиткових продуктів, а також забезпечувати інформування пасажирів. 

Все обладнання має бути спроєктоване і встановлене так, що люди з обмеженими можливостями матимуть змогу користуватися послугами громадського транспорту. 

Досі львів’янам не представили проєктований інтернет-портал, який дасть змогу користувачам, які мають інтернет-зв’язок, керувати обліковими записами і поповнювати рахунки. 

У презентованому вчора додатку для смартфонів не показали функцій для поповнення рахунку та керування обліковим записом.

Також передбачалось, що системи на борту транспортного засобу, зокрема бортові комп’ютери, додатково дозволятимуть такі функції:

  • Збір даних про місцезнаходження і їхня передача з використанням системи GPS або інших систем;
  • Можливість передачі попередньо записаного повідомлення про поточну і наступні зупинки, залежно від місцезнаходження транспортного засобу, на пристрій відтворення звукового запису;
  • Обробка інформації від сенсорних датчиків про відкриття дверей за потреби;
  • Інформування на внутрішніх та зовнішніх інформаційних пристроях (табло) щодо поточної і наступної зупинки, назви маршруту і номер маршруту транспортного засобу;

В системі також повинен бути бортовий інтерфейс інформування та оповіщення пасажирів, який забезпечить їх інформацією про маршрут, поточну і наступну зупинку. Окрім візуальної інформації, повинні створюватися дані для конвертації тексту в мову, які можна буде використовувати у транспортному засобі, який вже обладнали відповідними дисплеями та/або системою звукових оголошень.

Велика кількість опцій для зареєстрованих користувачів системи, зокрема онлайн-доступ до деталей облікового запису картки та історії їхніх поїздок за останні 12 місяців використання картки, звіти про історію поїздок та використання картки з аналізом подорожей та здійснених оплат тощо.

Передбачалось надання інформації про очікуваний час прибуття (таблиця прибуття) для кожної окремої зупинки.

Пропонуємо нашим читачам самим ознайомитись зі всіма умовами технічного завдання і найближчим часом порівняти з тим, що саме запровадять у Львові. Завантажити ТЗ зі змінами та доповненнями можна за посиланням.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ