Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Cуспільство

ЛАЗ не врятували, бо "діло" Чуркіна живе, – Синютка

"Діло" колишнього чи й теперішнього власника ЛАЗу, воно живе і сьогодні. Пам’ятаєте чергову спробу міської влади Львова віддати гроші російським власникам. Тобто, йдеться про такий собі системний супротив тих людей, які мали би допомагати. Тому ми і зазнали невдачі", – про це в інтерв’ю Гал-інфо заявив голова Львівської ОДА Олег Синютка. Так він відповів на запитання, чому не вдалось врятувати Львівський автобусний завод.
Фото: Марія Шевців, Гал-інфо

Зокрема, Олег Синютка відповів на таке запитання: «Якщо не помиляємось, коли ви прийшли на посаду голови Львівської ОДА, то у вас була амбіція відродити це виробництво. Тоді ви говорити про потребу знайти нового власника. Чому цього не вдалося зробити? Що тепер відбувається з територією і цехами  ЛАЗу?

Олег Синютка: "На превеликий жаль, у цій справі ми не отримали допомогу від міста (мовиться про владу Львова, – ред.). Власне, і тамтешня земля й інші ресурси на сьогодні є у розпорядженні міста… Ви знаєте цю історію, коли декому  у міській владі закортіло створити на місці ЛАЗу великий будівельний (житловий, – ред.) майданчик. Свого часу цьому вдалось запобігти. Значною мірою завдяки громадській опінії, насамперед позиції ветеранів Львівського автобусного заводу.

Однак, як не прикро про це говорити, "діло" колишнього чи й теперішнього власника ЛАЗу, воно живе і сьогодні. Пам’ятаєте чергову спробу міської влади Львова віддати гроші російським власникам. Тобто, йдеться про такий собі системний супротив тих людей, які мали би допомагати. Тому ми і зазнали невдачі.

Але я не втрачаю надії. По-перше, я переконаний, що ту земельну ділянку не можна віддати під комерційні речі, слід зберегти її виробниче призначення. По-друге, я певен, що після того, як ситуація в Україні стабілізується, там буде налагоджено велике складальне виробництво, більше аніж на "Електроні".  

"Тобто, землю і цехи ЛАЗу ще не прибрали до рук?"

Олег Синютка: "Роблю все можливе, щоб цього не сталося. Повірте, моя принципова позиція така, що не можна купувати для Львова іншої техніки (автобусів, тролейбусів, трамваїв, – ред.) ніж ту, що виробляє "Електрон". Тому що це вітчизняна конкурентна техніка, тому що це робочі місця для львів’ян.

Так само я стою на тому, що територія, яку використовував ЛАЗ, повинна бути зарезервована і задіяна під виробничі потужності. Чому у нас не може бути представлена світова марка. Може і буде".  

Довідка.

Станом на кінець 2017 року Львівська міська рада мала заборгованість перед «Львівськими автобусними заводами» на 28 млн грн: у 2009-2010 р. було придбано у цього ТЗОВ (відповідно до Програми про підготовку до «Євро-2012») 32 автобуси на загальну суму 53 млн 730 тисяч грн. Грошові зобов’язання перед ЛАЗом за договором факторингу перейшли до ТзОФ «Оптимум Фактор».

5 жовтня 2017 р. ухвалою депутати Львівської міської ради погодили Меморандум про співпрацю між ТОВ «Оптимум Фактор», АТП-1, ЛКП «Львівтеплоенерго» та ЛКП «Львівводоканал». За проголосувало 45 депутатів.

Відповідно до Меморандуму Львівське комунальне АТП-1 мало заплатити майже 19,6 млн грн за придбані автобуси.

«Державне замовлення тролейбусів і автобусів у ЛАЗу до Євро-2012 також стало елементом великої афери із розорення підприємства. Завод мав виготовити 1500 автобусів і 500 тролейбусів… У встановлений термін контракт залишився невиконаним. Донецьк отримав лише 9 із 30 замовлених автобусів, Львів – 33 із 133. У результаті, після чемпіонату Донецька міськрада відсудила в ЛАЗу 25 млн грн за невиконання контракту», – повідомив тоді депутат Львівської міської ради Валерій Веремчук. 

На той час із 32 придбаних до Євро-2012 ЛАЗів справних було 13.

26 жовтня 2017 року депутати міської ради Львова скасували раніше ними ж ухвалений Меморандум. За відповідне рішення проголосував 61 депутат

За інформацією ЗМІ, Львівський автобусний завод викупив та довів до банкрутства російський бізнесмен Ігор Чуркін. Холдинг зупинив виробництво у 2014 році. Нині ТОВ «Львівські автобусні заводи», яке перебуває в процесі припинення, офіційно записане на Ігоря Чуркіна та низку компаній, зареєстрованих в Канаді і Великобританії.

ТОВ «Оптимум Фактор» зареєстроване в Києві. За даними аналітичної системи YouControl, власниками фірми є Сергій Бугайчук, Аліса Серебряник і Таісія Саніна.


 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ