Слухай онлайн
Економіка

Львівелектротранс має 120 млн грн збитків: лише два маршрути прибуткові

Під час засідання сесії Львівської міської ради 22 березня депутати заслухали доповіді керівників ЛКП «Львівелектротранс» і ЛК «АТП-1» про стан пасажирський перевезень на автобусних маршрутах загального користування та електротранспорті Львова, та впровадження електронного квитка. Про це повідомила прес-служба Львівської міської ради.

За словами Олега Берези, директора ЛКП «Львівелектротранс», на балансі підприємства, станом на 1 січня 2018 р нараховується 214 одиниць пасажирського рухомого складу міського електротранспорту, а саме: 131 одиниця трамваїв та 83 одиниці тролейбусів. Також є 20 тягових підстанцій потужністю 63291,6 кВт., які здійснюють електропостачання трамвайного і тролейбусного руху. Обслуговування пасажирів забезпечує 8 трамвайних та 10 тролейбусних маршрутів. Ці маршрути обслуговують 120 одиниць рухомого складу, з них 55 тролейбусів та 65 трамваїв. Відповідно до вимог Додатку до наказу Держжитлокомунгоспу України від 03 грудня 1991 р. № 120 «Про затвердження системи технічного обслуговування і ремонтів рухомого складу міського електротранспорту» потребують капітального ремонту 27 трамваїв та 28 тролейбусів; середнього ремонту потребують 16 трамваїв та 14 тролейбусів. Із загальної кількості в 214 одиниць 32 одиниці рухомого складу підлягають списанню. У 2018 році заплановано проведення капітальний ремонтів 21 трамвая та 12 тролейбусів. Також буде проведено середній ремонт 11 трамваїв.

«Також експлуатується 211,96 км контактної мережі. Трамвайної 81,85 км та тролейбусної 130,11 км. Щодо контактної мережі тролейбусів, необхідно замінити 366 опор, провести капітальний ремонт тролейбусної контактної мережі довжиною 62,1 км., яка має понаднормовий знос. Щодо контактної мережі трамваїв. Необхідно замінити 99 опор,  провести капітальний ремонт трамвайної контактної мережі довжиною 13,0 км, зі 81,85 км наявної.

За 2017 рік електротранспортом Львова (трамваї і тролейбуси) було перевезено близько 85,8 млн. пасажирів, в тому числі 56,2 млн. пасажирів з безкоштовним проїздом. У період січень-лютий 2018 року перевезено 14,1 млн. пасажирів, зокрема 9,2 млн. пасажирів з безкоштовним проїздом.

Тому фінансово-економічний стан є складний, ми постійно дотаційні. Зараз є мінус 120 млн грн, бо основні користувачі послуг – це пільгові категорії. Нам треба або дуже оптимізувати персонал і відмовлятись від збиткових маршрутів, бо лише трамвай № 2 і № 8 – окупні, а решта – збиткові. 60 млн грн ми отримали торік доходу від основної діяльності.

Ми зараз активно працюємо над створенням стратегії електротранспорту. При закупівлі нового електротранспорту ми суттєво покращимо якість послуг. Також я запросив керівництво «Електрону» до обговорення створення на базі нашого трамвайного депо цеху, який би займався обслуговуванням рухомого складу.

Один з пріоритетів нашої роботи ставимо дотримання чистоти. На лінію випускаємо чистий транспорт. У квітні відкриваємо школу для водіїв. Відновлюємо її роботу, щоб можна було якомога швидше проводити навчання і випускати на лінію нових працівників.

Також у планах є продовження тролейбусного маршруту від вул. Суботівської до Рясне – це найкоротший шлях, щоб з’єднати Левандівку з Рясне. Плануємо завершити ремонт депо на вул. Промисловій, будівництво тролейбусної лінії по вул. Дж. Вашингтона – Медової Печери. Будівництво нової тролейбусної мережі по вул. Хуторівка – пр. Червоної Калини – це заплановане в реконструкції вул. Хуторівка», - повідомив Олег Береза.

Щодо впровадження Автоматизованої Системи Оплати за Проїзд в м. Львів (АСОП), на сьогодні виконано всі процедури оформлення кредиту ЄБРР та гарантій міста, проведено попередній відбір учасників тендеру – прекваліфікація, проведено відбір та підписано угоду з компанією IC Consulenten на консалтингові послуги, підготовлений драфт технічного завдання на тендер, вивчено європейський досвід впровадження та експлуатації сучасних АСОП.

Терміни впровадження: тендерні процедур:

квітень 2018 р: погодження та оголошення технічного завдання на 1-й етап тендеру;

до 29 червня 2018 р: отримання пропозицій від учасників тендеру, які пройшли попередню кваліфікацію (очікувано 13 учасників);

до 31 серпня 2018 р: вивчення наданих пропозицій;

вересень 2018 р: проведення 2-го етапу тендеру. Оцінка цінових пропозицій;

28 вересня 2018 р: оголошення результатів тендеру та переможця;

жовтень 2018 р: розгляд можливих заперечень та підготовка договору на впровадження;

30 жовтня: підписання договору на впровадження системи.

Максимальний термін впровадження АСОП 18 місяців, очікуваний термін 12-14 місяців, а саме: січень 2019 р - початок встановлення обладнання в рухомому складі, 1 вересня 2019 р - початок тестової експлуатації системи.

«Коли ми введемо е-квиток, у нас зміниться система доходів, бо ми будемо виставляти вартість від кілометражу, що суттєво змінить показники і структуру доходів», - додав Олег Береза.

Директор ЛК «АТП-1» Орест Хамула підтвердив важливість впровадження електронного квитка для якісного функціонування автобусних маршрутів Львова.

«Після впровадження електронного квитка та монетизації пільг значно покращиться фінансовий стан підприємств і це дасть змогу вкладати кошти в оновлення транспорту», - додав Орест Хамула.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...