1 вересня набувають чинності зміни до Державних будівельних норм – дорожні смуги будуть 3-3,25 м. Урядовці вважають, що це знизить аварійність на дорогах. Чиновники сподіваються, що зміна ширини колії буде діяти на підсвідомість водіїв. Але ці зміни не враховують реальний стан доріг – чисельні ями, через що водії постійно маневрують.
За словами голови виконкому Львівської обласної організації "Наш край" Ореста Матвіїшина, замість того, щоб комплексно вирішувати питання безпеки дорожнього руху, влада імітує бурхливу діяльність та звужує українські дороги.
Нові стандарти у Державних будівельних нормах набувають чинності із 1 вересня 2018 року. Загалом, для того щоб розпочати обговорення, їх потрібно намалювати: більшість українських доріг не має розмітки.
Чиновники запевняють, що заради підвищення безпеки дорожнього руху й зменшення аварійності ширина українських доріг буде приведена до європейського рівня: ширина дорожньої смуги буде 3-3,25 м замість чинних 3,5-3,7 м.
Вони вважають, що водії, побачивши нові вузькі дороги, почнуть підсвідомо їздити не так швидко та акуратніше, бо дорожня смуга буде вужче на 50–70 см. Жодних досліджень впливу ширини доріг на стан аварійності не проводилося.
"Урядовці, які звикли пересуватися кортежами та літаками, взагалі втратили відчуття реальності. Водії змушені постійно об’їжджати ями, а їм хочуть звузити ширину смуг. Дуже цікаво, хто виграє тендер на постачання фарби та перемальовування смуг по всій країні? Наступним кроком, за ідеєю Уряду, має бути заміна білої фарби на трішки жовтішу", - каже Орест Матвіїшин.
Аварійність на дорогах в Україні не має жодної прив’язки до ширини смуг.
Минулого року в Україні трапилося понад 160 тис. ДТП, 114 тис. випадків керування транспортом у стані сп’яніння, травмовано майже 35 тис. українців, загинуло майже 3,5 тис. особи.
"Ми закликаємо уряд скасувати рішення щодо звуження доріг. Ми також закликаємо силові органи перевірити, чи не має корупційної складової у рішенні щодо зміни розмітки на всіх українських дорогах", - підсумував Орест Матвіїшин.