Український центр оцінювання якості освіти опублікував дані розподілу учасників ЗНО, які подолали поріг «склав/не склав» із усіх предметів.
Відтак, подано результати рейтингового оцінювання за шкалою 100-200 балів із української мови і літератури, математики, історії України, російської мови, іспанської мови, англійської мови, німецької мови, французької мови,біології. Зазначена інформація оприлюднена для полегшення тлумачення рейтингових оцінок учасниками зовнішнього незалежного оцінювання, приймальними комісіями вищих навчальних закладів.
У таблицях подано детальну інформацію про те, яка кількість учасників (у відсотках від загальної кількості) отримала певну рейтингову оцінку від 100 до 200 балів.
В УЦОЯО також зазначають, що це допоможе учасникам зовнішнього незалежного оцінювання зорієнтуватися, наскільки конкурентним є їхній результат, а приймальним комісіям університетів спрогнозувати конкурс на спеціальності вищого навчального закладу.
«Звертаємо увагу, що у 2016 році Українським центром оцінювання якості освіти змінено методику трансформації (перерахунку, шкалювання) тестового бала в рейтингову оцінку за шкалою 100-200 балів. Це зумовлено тим, що методика, яка використовувалася в попередні роки та базується на засадах еквіпроцентильної нормалізації, є непридатною до використання в сукупності із критеріальним методом визначення порога «склав/не склав», - повідомили в УЦОЯО.
Також в Центрі повідомили, що директором Українського центру оцінювання якості освіти підписаний наказ "Про затвердження Методики переведення тестових балів, отриманих учасниками зовнішнього незалежного оцінювання за виконання завдань сертифікаційної роботи, у рейтингові оцінки (за шкалою 100-200)".
На ЗНО з німецької мови був використаний тест минулого року
Зокрема, методика трансформації передбачає, що:
рейтингова оцінка учасника зовнішнього незалежного оцінювання залежить від тестового бала та розподілу учасників зовнішнього незалежного оцінювання за тестовими балами;
рейтингова оцінка встановлюється лише тим учасникам зовнішнього незалежного оцінювання, які подолали поріг «склав/не склав» (учасники, тестовий бал яких є меншим за поріг «склав/не склав», отримують результат зовнішнього незалежного оцінювання «не склав»);
мінімальна рейтингова оцінка «100 балів» відповідає значенню порогового бала «склав/не склав»;
максимально можлива рейтингова оцінка «200 балів» відповідає максимальному набраному тестовому балу (якщо максимальний набраний тестовий бал менше максимального можливого тестового бала, то рейтингова оцінка «200 балів» відповідатиме всім значенням тестового бала, не меншим за значення максимального набраного тестового бала);
учасники зовнішнього незалежного оцінювання, які набрали однаковий тестовий бал за виконання тесту, отримують однакову рейтингову оцінку за шкалою 100-200 балів;
учасник зовнішнього незалежного оцінювання, який має більший тестовий бал, отримує вищу рейтингову оцінку, ніж той, хто має менший тестовий бал;
шкала 100-200 балів має крок 1 бал. Значення рейтингових оцінок у процесі математичних розрахунків заокруглюються до цілих чисел. Якщо за результатами заокруглення двом значенням тестового бала відповідає однакова рейтингова оцінка, то допускається застосування заокруглення до напівцілого значення та кроку шкали 0,5.
Основні принципи визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання та переведення тестових балів в оцінки встановлено у «Порядку визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання», затвердженим наказом МОН № 300 від 16 березня 2015 року.
В УЦОЯО повідомили, що аналогічні дані будуть оприлюднюватися після оголошення результатів зовнішнього незалежного оцінювання з кожного предмета.