В Україні необхідно провести тривалу та системну роботу для вирішення проблеми якості шкільних підручників. Про це під час свого виступу у парламенті наголосила перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун.
За її словами, проблемні питання підручників накопичувалися роками, підручники не цікаві для дітей, сповненні анахронічних прикладів, що відірвані від сучасного життя і більше того, не спонукають дітей до навчання.
«Ми говоримо про те, що потрібна тривала та система робота для вирішення цієї проблеми», - підкреслила Інна Совсун.
Вона зауважила, що для того, щоб покращити якість підручників у 2015 році було затверджено нове положення про конкурс підручників. Серед основних змін цього конкурсу є те, що на конкурс можна подаватися не лише видавництвам, а й окремим авторам тому, що дозволено подавати рукописи підручників. Це дозволить розширити перелік авторів, які беруть участь у написанні підручників.
По-друге, розроблені окремі вимоги до експертів, які перевірятимуть підручники.
По-третє, суттєво розширено права вчителів та школи на вибір підручників.
«Безпосередньо більшість вчителів можуть визначати, які підручники є найкращими», - зазначила перший заступник міністра.
Інна Совсун також повідомила, що конкурс підручників, який стартував 8 лютого, буде завершено в травні. Для того, щоб уникнути проблем із замовленням підручників у 2016 році, одразу буде оголошено про тендерну закупівлю підручників.