Комітет виборців України проаналізував експертні висновки Міністерства фінансів щодо законопроектів, поданих народними депутатами під час карантину. Про це інформують 9 липня у прес-службі комітету.
За даними КВУ негативні висновки Мінфіну отримали 33% законопроектів або кожен третій проект.
Всього за період із 11 березня по 1 липня Мінфін провів експертизу 607 законопроектів. Із них 203 проекти не були підтримані міністерством. Інформацію отримано КВУ у відповідь на інформаційний запит.
За даними КВУ найбільше нереалістичних законопроектів зареєстрували депутати фракції ʺСлуга народуʺ. Із загалом 203 нереалістичних законопроектів депутати монобільшості були серед авторів 108 законопроектів. Також серед лідерів фінансового популізму депутати ʺОпозиційного платформи За життяʺ, в яких 61 нереалістичний законопроект.
На третьому місці депутати ВО ʺБатьківщинаʺ із показником 42 нереалістичні проекти.
Найменше популістських законопроектів у депутатів ʺЄвропейської солідарностіʺ (22 проекти) і ʺГолосуʺ (21 проект). Депутати різних фракцій могли були серед авторів одного й того ж законопроекту.
ʺДепутати ʺСлуги народуʺ фактично очолили рейтинг фінансових популістів Ради, зареєструвавши більше 100 нереалістичних законопроектів з початку карантину. Значна частина таких законопроектів були авторськими розробками депутатів монобільшості: зокрема, О.Василевської-Смаглюк, Є.Брагара, Д.Чорного, І. Фріс, З.Андрійовича, В.Кінзбурської та ін. Той факт, що депутати ʺСлуги народуʺ подають таку кількість нереалістичних законопроектів виглядає дивно. Як правило, представники більшості мають діяти в унісон з урядом, а не вигадувати власні ініціативи. В іншому випадку це виглядає як спроба перетягнути ковдру і зайнятися самопіаром на соціальну тематикуʺ, - пояснив голова КВУ Олексій Кошель.
ʺОднією з головним тем законопроектів, зареєстрованих під час карантину, стало питання боротьби з коронавірусом. Депутати часто реєстрували законопроекти, які мали надавати фінансові пільги для бізнесу, забезпечувати фінансову підтримку населення і зростання економіки. Однак їх автори не пояснювали, звідки взяти кошти на реалізацію таких пропозицій і як компенсувати різницю в десятки і сотні мільйонів гривень, які могли не надійти до Державного бюджетуʺ, – додав О. Кошель.
Згідно з чинним законодавством Міністерство фінансів є відповідальним за надання експертних висновків до законопроектів щодо їх впливу на показники бюджету, можливостей фінансового забезпечення у відповідному бюджетному періоді та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини, і пропозиції щодо їх розгляду.