Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Центр громадського моніторингу та досліджень взявся за контроль корупційних ризиків та конфлікту інтересів

Сьогодні, 13 вересня, в прес-центрі «Гал-інфо» громадська організація «Центр громадського моніторингу та досліджень» провела прес-конференцію на тему: «Зменшення впливу корупційних ризиків та конфліктів інтересів при розподілі бюджетних коштів»

Центр громадського моніторингу та досліджень займається проведенням моніторингу державних закупівель органами влади та місцевого самоврядування. Відтепер він починає свою роботу в новому напрямку, який пов’язаний зі змінами в процесах розподілу бюджетних коштів в Україні. Про це на прес-конференції заявив керівник центру Мирослав Сімка.

Як відомо, з серпня цього року в Україні почало працювати нове законодавство у сфері державних закупівель. З цього приводу відповідно змінилась і сама система законодавчого розподілу державних коштів. Тому Центр громадського моніторингу та досліджень не залишає своєї основної роботи (контроль державних закупівель), проте акцентує роботу на моніторингу конфліктів інтересів при розподілі бюджетних коштів, повідомив Мирослав Сімка. Проект з назвою «Зменшення впливу корупційних ризиків та конфліктів інтересів при розподілі бюджетних коштів» співпрацює з програмою розвитку ООН в Україні та буде діяти в Львівській та Тернопільській областях.

Про одну критичну ситуацію на прес-конференції розповів експерт проекту в сфері державних закупівель Юрій Кузько. Вона стосувалася закупівлі пального для Турківської комунальної центральної районної лікарні. Під час торгів між трьома фірмами, дві з яких були місцевими турківськими підприємствами - ПАТ «Агросервіс» та «Агро ЛТД». Третя фірма - всеукраїнська мережа АЗС «ОККО Бізнес Контракт». Остання запропонувала замовнику найдешевші ціни, проте, як не дивно, тендеру не виграла. «Агросервіс» запропонував ціну  більшу, ніж «ОККО Бізнес Контракт», але виграв тендер. При цьому «Агросервіс» зменшив свою ціну ще під час торгів, зазначивши що у пропозиції була арифметична помилка, проте змінена пропозиція також на 20 копійок була вищою і перемогти не могла. 

Мирослав Сімка також нагадав, що на Львівщині цього року почали діяти два нові нормативні документи, які регулюють держзакупівлі нашої області. Це рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №13 від 13 січня та рішення Львівської обласної ради №114 від 1 березня. Дані документи регулюють здійснення допорогових закупівель, за якими дозволяється не проводити торги, а укладати лише прямі угоди між замовником та виконавцем. Згідно з рішенням Облради №114, на Львівщині всім розпорядникам доручено проводити закупівлі в системі ProZorro від 10 тис. грн. на товари і послуги. На думку Мирослава Сімка, для міста Львова сума в 10 чи 20 тис. грн. є занизькою. Тому з ініціативи активістів ГО «Центр громадського моніторингу та досліджень» сума допорогових закупівель на товари і послуги для Львова мала би зрости до 50 тис. грн. Це значно спростило би замовникам проводити державні торги. Як наслідок, після тривалих переговорів було прийнято вищезгадане рішення №13 виконкому ЛМР від 13 січня 2016 року. Проте протягом 4 днів до початку дії цього рішення, чиновники міської ради умудрилися укласти 700 угод із замовниками, хоча після 3-ох місяців своєї роботи підписали лише 300 подібних угод!! На той момент відповідно до закону сума, від якої необхідно проводити тендерні закупівлі на товари і послуги складала від 200 тис., а на роботи – 1,5 млн. Тому після 13 січня ця цифра була знижена до 50 тис. грн. І якби це дивно не звучало, але угоди, підписані 11-12 січня, укладаються ще дотепер. Такий післяноворічний поспіх чиновників пояснюється не як інакше, а тільки щоб уникнути укладання допорогових торгів в системі ProZorro, які такі невигідні для можновладців.

Як згодом з’ясувалося, більшість підприємств, з якими «були укладені» ці угоди, є так чи інакше дотичними до виконавчих органів. За словами Мирослава Сімка, їхніми засновниками є колишні начальники відділів ЖКГ районних адміністрацій, екс-голова Франківської райдержадміністрації та інші. Тобто ті люди, які колись були дотичними до системи державного управління, а тепер формально відійшли від її керівництва, але залишаються бути причетними до розподілу фінансових потоків державних коштів через незаконні оборудки.      

Загалом, каже Мирослав Сімка, подібних махінацій бути не повинно, а розподіл державних фінансів має здійснюватись чесно та прозоро, зокрема,  завдяки моніторингу проекту.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ