Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові з 11 грудня перестануть діяти пільги на проїзд в транспорті без наявності ЛеоКарт

З 11 грудня у Львові безготівкова оплата запрацює в усіх видах громадського транспорту. Пільговикам, студентам та учням наголошують, що різноманітні посвідчення не діятимуть. Право на пільговий проїзд надаватиметься виключно за умови наявності персоналізованої транспортної картки ЛеоКарт.

Про це повідомляють на сайті Львівської міськради. 

Напередодні впровадження безготівкової оплати в усьому транспорті міста, пасажирам нагадують про типи транспортних карток ЛеоКарт та про те, чому їх вигідно придбати/оформити.

Транспортні картки ЛеоКарт поділяються на два типи: загальні та персоналізовані. 

Загальна ЛеоКарт «для всіх» (червоного кольору) – передбачена для пасажирів, які оплачують за проїзд і обирають для себе саме такий спосіб оплати. Такі картки продають у мережі роздрібної торгівлі. Придбати можна вже зараз, а використовувати – з  11 грудня. Ці картки – анонімні, вони не містять персональних даних пасажира. 

Персоналізована ЛеоКарт передбачена для пасажирів, які мають пільгу чи знижку на проїзд у громадському транспорті. Персоналізовані картки діляться на три категорії: пільгові, учнівські та студентські. 

Чи всі пасажири, що оплачують проїзд повинні мати ЛеоКарт?

ЛеоКарт – лише один з варіантів безготівкової оплати проїзду.

11 грудня, з моменту запуску безготівкової оплати на всіх маршрутах, тарифи на проїзд будуть єдині для всіх видів транспорту – автобусів, трамваїв та тролейбусів. А вартість проїзду залежатиме від способу оплати.

І власне з 11 грудня поїздка з карткою ЛеоКарт буде найдешевшою, повідомляють в міськраді.

Де придбати та яка вартість?

Загальні картки зараз можна придбати у 50 пунктах продажу – кіосках «Інтерпрес» та терміналах EasyPay на основних зупинках транспорту. Одночасно можна купити необмежену кількість карток. При цьому не потрібно жодних документів та даних.

Вартість картки-носія квитка – 60 грн.

Важливо, що на загальній картці ЛеоКарт завжди має бути баланс для резервної поїздки. Тому, при купівлі, необхідно оплатити 60 грн за саму картку та внести депозит у розмірі 10 гривень. Цих 10 гривень залишається на балансі картки, що дає можливість пасажиру, навіть при нульовому балансі, здійснити одну резервну поїздку.

Далі, аби активувати картку, її необхідно поповнити на суму від 1 гривні. Однак,  пасажирам рекомендують поповнювати карту на суму не меншу, ніж вартість однієї поїздки.  

Як поповнити і перевірити баланс?

Поповнити баланс картки можна у кіосках «Інтерпрес» та у терміналах EasyPay. А також онлайн – через застосунок чи веб-сайт EasyPay. Покрокова інструкція як це зробити – тут.    

Перевірити залишок коштів на транспортній картці можна:

- за допомогою валідаторів у салонах транспортних засобів

- через термінали, застосунок і веб-сайт EasyPay

- через кіоски «Інтерпрес».
Детальніше – за
 посиланням

Як оплатити проїзд карткою?

Щоб здійснити оплату, пасажиру необхідно прикласти картку до валідатора у салоні та зачекати одинарного звукового сигналу і зеленої відмітки на валідаторі. Це означає, що вашу оплату – зараховано.

ВАЖЛИВО – паперовий квиток при такому способі оплати пасажиру не видається. 

Чи можна оплатити карткою за кількох пасажирів?

З карткою ЛеоКарт пасажир зможе одночасно оплатити свою поїздку та максимум – три додаткові. До прикладу, додатково можна сплатити ще за двох пасажирів і за один багаж, або ж за трьох своїх попутників. Детальніше по таку опцію – тут

Як перевірятимуть оплату карткою?

Для перевірки контролери матимуть із собою портативний міні-термінал. На початку перевірки контролер заблокує бортову систему АСОП (валідатори). Це унеможливить будь-яку оплату під час контролю. До міні-терміналу контролера пасажир має прикласти свою ЛеоКарт. Контролер перевіряє саме факт оплати, а не наявність транспортної картки.

Чи можна таку картку відновити у разі втрати?

Загальна ЛеоКарт – анонімна. Вона не містить персональних даних пасажира. У разі втрати, відновити її неможливо.

Про персоналізовану ЛеоКарт

Персоналізована Леокарт (синього кольору) – передбачена для пасажирів, які мають пільгу чи знижку на проїзд у громадському транспорті. Персоналізовані картки діляться на три категорії: пільгові, учнівські та студентські. Такі картки містять фото та персональні дані власника.

Пільгова 

Пільгова ЛеоКарт – передбачена для пасажирів, які мають 100% пільгу на проїзд у громадському транспорті. Власники такої картки користуються громадським транспортом Львова на безоплатній основі. З 11 грудня така картка буде єдиною підставою для безоплатного проїзду у громадському транспорті.

Хто може отримати?

Мешканці, які, відповідно до законодавства, мають право на пільговий проїзд у міському транспорті. Повний перелік – тут.

Як та де отримати?

Аби отримати картку, людина має підготувати необхідний пакет документів та звернутися в один з 7-ми пунктів прийому документів/видачі карток, попередньо здійснивши запис за номером телефону 0800-303-007. Детальніше – тут.

Скільки коштує картка?

Для пільговиків, які живуть, навчаються чи працюють на території Львівської МТГ, такі картки виготовляють безкоштовно. Пільговикам з інших громад необхідно оплатити вартість картки-носія квитка – 60 грн.

Чи є ліміт на поїздки для пільговиків?

Власники пільгових Леокарт можуть користуватися міським громадським транспортом Львова без обмежень.

Як завалідувати поїздку? 

Щоб зареєструвати свою поїздку, пільговику необхідно прикласти картку до валідатора у салоні та зачекати одинарного звукового сигналу і зеленої відмітки на валідаторі. Це означає, що вашу оплату – зараховано.

ВАЖЛИВО – паперовий квиток при такому способі оплати пасажиру не видається. 

Чому необхідно валідувати поїздку? 

Кошти за пільгове перевезення пасажирів перевізнику повертає місто. Тому, щоб оплатити перевізнику, кожна пільгова поїздка має бути зареєстрована.

Незавалідована поїздка прирівнюватиметься до неоплаченої, тож це ризик отримання штрафу. 

Як перевірятимуть валідацію?

Для перевірки контролери матимуть зі собою портативний міні-термінал. На початку перевірки контролер заблокує бортову систему АСОП (валідатори). Це унеможливить валідацію  під час контролю. До міні-терміналу контролера пасажир має прикласти свою ЛеоКарт. Контролер перевіряє саме факт валідації, а не наявність транспортної картки. 

Чи можна за допомогою пільгової ЛеоКарт оплатити за багаж чи за попутників?

Для пільговиків проїзд з ЛеоКарт – безкоштовний. Однак цю персоналізовану картку, як і загальну ЛеоКарт, теж можна поповнювати і використовувати при оплаті за попутників  чи за багаж. Відеоінструкція як це зробити –  тут. У цьому випадку поїздка попутника чи перевезення багажу оплачується за повною вартістю.

Чи потрібно буде оплачувати проїзд людині, яка супроводжує особу з інвалідністю?

Людина, яка супроводжує особу з інвалідністю 1-ї групи, має право на безкоштовний проїзд у громадському транспорті. Пільга для супроводжуючої особи діє лише у разі супроводу пільговика. У такому разі супроводжуючій особі окрема пільгова ЛеоКарт не оформляється. Підставою для проїзду є персоналізована ЛеоКарт пільговика. При валідації такої картки система реєструє поїздку і пільговика, і людини, яка має право на супровід.

Але, якщо людина, яка має право на супровід, їхатиме у транспорті без пільговика, проїзд необхідно оплачувати. 

Коли картку можуть заблокувати і що робити в такому випадку?

ЛеоКарт можуть заблокувати, якщо завершився термін дії пільгового профілю на підставі пільгового документа, на основі якого виготовляли транспортну картку, а пасажир продовжує цією карткою валідувати проїзд. 

Заблокована ЛеоКарт може бути і у випадку, якщо власник картки на валідаторі обрав додатковий функціонал (сплатити за попутника чи оплатити багаж), а на балансі транспортної картки відсутні кошти для оплати цих квитків.

У цих випадках для отримання консультації пасажирам рекомендовано звернутися за номером телефону гарячої лінії 0800 303 007.

Чи можна відновити втрачену пільгову ЛеоКарт?

У випадку, якщо пільговик загубив свою ЛеоКарт – необхідно звернутися за номером телефону гарячої лінії 0800 303 007 та записатися на прийом в один з пунктів, де працюють адміністратори ЛКП «Львівавтодор».

На прийом потрібно підготувати: документ, який посвідчує особу; документ, який посвідчує пільгу та квитанцію про оплату вартості картки. 

Важливо – відновлення картки здійснюється на платній основі. Вартість виготовлення дублікату складає 60 грн.

Учнівська 

Учнівська Леокарт – передбачена для школярів, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах Львівської громади. Лише учні-власники такої картки можуть користуватися громадським транспортом Львова на безоплатній основі.

Хто може отримати?

Школярі, які  навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах Львівської громади, незалежно від місця проживання.

Як та де отримати?

Учнівську ЛеоКарт можна оформити індивідуально в одному з 7-ми пунктів подачі документів/видачі карток. Або ж централізовано – через свій навчальний заклад. Детальніше про це – тут.

Скільки коштує картка?

Вартість виготовлення учнівської ЛеоКарт становить 60 гривень. 

Однак, для пільгових категорій осіб шкільного віку транспортні картки виготовляють безкоштовно. Це:

  • діти з багатодітних сімей;
  • діти з інвалідністю;
  • діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, крім тих, що перебувають під опікою (піклуванням);
  • діти, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи, яким встановлено інвалідність, пов’язану з Чорнобильською катастрофою;
  • неповнолітні діти загиблого або померлого військовослужбовця під час проходження військової служби.

Чи є обмеження на поїздки у громадському транспорті для учнів з карткою ЛеоКарт?

На підставі учнівської ЛеоКарт школярі можуть їздити в міських автобусах, трамваях та тролейбусах безкоштовно цілий календарний рік.

Обмежень щодо кількості поїздок немає.

Як завалідувати поїздку? 

Щоб зареєструвати свою поїздку, учню необхідно прикласти картку до валідатора у салоні громадського транспорту та зачекати одинарного звукового сигналу і зеленої відмітки на валідаторі. Це означає, що вашу валідацію – зараховано.

ВАЖЛИВО – паперовий квиток при такому способі оплати пасажиру не видається. 

Незавалідована поїздка прирівнюватиметься до неоплаченої, тож це ризик отримання штрафу. 

Як перевіряють валідацію?

Для перевірки контролери використовують портативний міні-термінал. На початку перевірки контролер заблокує бортову систему АСОП (валідатори). Це унеможливить валідацію під час контролю. До міні-терміналу контролера школяр має прикласти свою картку. Контролер перевіряє саме факт валідації, а не наявність учнівської ЛеоКарт. 

Чи можна за допомогою учнівської ЛеоКарт оплатити за багаж чи за попутників?

Для учнів проїзд з ЛеоКарт – безкоштовний. Однак, цю персоналізовану картку, як і загальну ЛеоКарт, теж можна поповнювати і використовувати при оплаті за попутників чи за багаж. Відеоінструкція як це зробити – тут. У цьому випадку поїздка попутника чи перевезення багажу оплачується за повною вартістю.

Коли картку можуть заблокувати і що робити в такому разі?

ЛеоКарт можуть заблокувати, якщо завершився термін дії учнівського профілю на підставі документа, на основі якого виготовляли транспортну картку – учнівського квитка, а школяр продовжує цією карткою валідувати проїзд. 

Заблокована ЛеоКарт може бути і у випадку, якщо власник картки на валідаторі обрав додатковий функціонал (сплатити за попутника чи оплатити багаж), а на балансі транспортної картки відсутні кошти для оплати цих квитків.

У таких випадках для отримання консультації слід звернутися за номером телефону гарячої лінії 0800 303 007.

Чи можна відновити втрачену учнівську ЛеоКарт?

У випадку, якщо учень загубив свою ЛеоКарт – необхідно звернутися за номером телефону гарячої лінії 0800 303 007 та записатися на прийом в один з пунктів, де працюють адміністратори ЛКП «Львівавтодор».

На прийом потрібно підготувати: документ, який посвідчує особу; учнівський квиток (довідка з місця навчання) та квитанцію про оплату вартості картки. 

Важливо – відновлення картки здійснюється на платній основі. Вартість виготовлення дублікату складає 60 грн. 

Що робити з учнівською ЛеоКарт після закінчення навчання в школі? 

Після вступу до вишу, коледжу/професійно-технічного училища учнівську ЛеоКарт можна трансформувати у студентську та повторно не платити за виготовлення студентської картки. Для цього слід звернутися в Центр обслуговування пасажирів (вул. Горбачевського,10), надати документи, що посвідчують особу та статус студента. Картка-носій квитка залишиться незмінною, в системі лише зміняться її дані. Цю картку необхідно буде поповнювати та використовувати для поїздок зі студентською знижкою. 

Якщо учень-випускник не продовжив навчання та не отримав статус студента, то учнівську ЛеоКарт надалі можна використовувати як загальну картку – поповнювати баланс та оплачувати поїздки у громадському транспорті Львівської громади. 

Студентська 

Студентська ЛеоКарт – передбачена для студентів, які навчаються у вишах, коледжах/професійно-технічних училищах Львівської громади. Власники такої картки зможуть користуватися громадським транспортом Львова зі знижкою 50%. Якщо студент не оформив собі таку картку, то він оплачуватиме проїзд у міському транспорті за повною вартістю.

Хто може отримати?

Студенти денної форми навчання, які навчаються у вищих навчальних закладах, коледжах/професійно-технічних училищах Львівської громади.

Студентську ЛеоКарт можна оформити централізовано – через свій навчальний заклад. Видача карток теж відбувається централізовано. Детальніше – тут.

Скільки коштує картка?

Вартість виготовлення студентської ЛеоКарт становить 60 гривень. 

Однак, для студентів, які належать до пільгових  категорій, транспортні картки виготовляють безкоштовно.  Також студенти-пільговики, на підставі своєї пільгової ЛеоКарт,  зможуть користуються громадським транспортом на безоплатній основі.

Чи будуть обмеження на поїздки у громадському транспорті для студентів з карткою ЛеоКарт? 

На підставі студентської ЛеоКарт студенти можуть їздити в міських автобусах, трамваях та тролейбусах за пів ціни цілий календарний рік.

Обмежень щодо кількості поїздок немає. 

Як оплатити поїздку? 

Щоб оплатити поїздку карткою ЛеоКарт, спершу необхідно поповнити баланс картки. Це можна зробити у кіосках «Інтерпрес» та у терміналах EasyPay. А також онлайн – через застосунок чи веб-сайт EasyPay. Покрокова інструкція як це зробити – тут.    

Щоб оплатити поїздку, необхідно прикласти картку до валідатора у салоні громадського транспорту та зачекати одинарного звукового сигналу і зеленої відмітки на валідаторі. Це означає, що вашу оплату – зараховано.

ВАЖЛИВО – паперовий квиток при такому способі оплати пасажиру не видається. 

Як перевірятимуть оплату карткою?

Для перевірки контролери матимуть із собою портативний міні-термінал. На початку перевірки контролер заблокує бортову систему АСОП (валідатори). Це унеможливить будь-яку оплату під час контролю. До міні-терміналу контролера пасажир має прикласти свою ЛеоКарт. Контролер перевіряє саме факт оплати, а не наявність транспортної картки.

Незавалідована поїздка – це ризик отримання штрафу. 

Чи можна за допомогою студентської ЛеоКарт оплатити за багаж чи за попутників?

Для студентів проїзд з ЛеоКарт – за півціни. Однак, цю персоналізовану картку, як і загальну ЛеоКарт, можна використовувати і при оплаті за попутників чи за багаж. Відеоінструкція як це зробити –  тут. У цьому випадку поїздка попутника чи перевезення багажу оплачується за повною вартістю.

Чи можна відновити втрачену студентську ЛеоКарт?

У разі, якщо студент загубив свою ЛеоКарт – необхідно звернутися за номером телефону гарячої лінії 0800 303 007 та записатися на прийом в один з пунктів, де працюють адміністратори ЛКП «Львівавтодор».

На прийом потрібно підготувати: документ, який посвідчує особу; студенський квиток та квитанцію про оплату вартості картки. 

Важливо – відновлення картки здійснюється на платній основі. Вартість виготовлення дублікату складає 60 грн.

Що робити зі студентською ЛеоКарт після закінчення навчання? 

Після закінчення навчання студентську транспортну картку можна використовувати як загальну ЛеоКарт – поповнювати баланс та надалі оплачувати поїздки за повною вартістю.

До уваги власників усіх персоналізованих карток – чому важливо мати транспортну картку та валідувати поїздку? 

Закон України «Про автомобільний транспорт», стаття 41, визначає: «Пасажир зобов'язаний: мати при собі квиток на проїзд, на перевезення багажу, за наявності права пільгового проїзду – відповідне посвідчення чи довідку, на підставі якої надається пільга, а в разі запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду – зареєструвати електронний квиток». Відтак за незавалідований/неоплачений проїзд – передбачено штраф.

Більше інформації про учнівську ЛеоКарт – тут.

Детальніша інформація як оформити студентську ЛеоКарт – тут.

Детальніша інформація як оформити пільгову ЛеоКарт – тут.

Детальніша інформація про те, які зміни чекають на пасажирів громадського транспорту з 11 грудня, – тут.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ