Cуспільство  |  Здоров'я

У Тибеті знайшли сліди десятків невідомих науці вірусів

Під час досліджень зразків льоду віком до 15 тис. років з тибетського льодовика Гулія, біологи виявили в них генетичні сліди 33 родів вірусів, 28 з яких раніше не були відомі науці.
Тибет. фото з відкритих джерел

Про це інформує УНН з посиланням на науковий журнал Microbiome.

Вчені на чолі з американським мікробіологом Лонні Томпсоном досліджували крижані керни — циліндричні шматки льоду — з двох ділянок, розташованих на висоті 6710 і 6200 метрів над рівнем моря. Під час формування будь-яких льодовиків на них з повітря осідають частинки пилу, туди можуть потрапити і живі організми — бактерії, а також віруси. Також у льоді можуть виявитися і бульбашки з древнім повітрям — його газовий склад в різний час міг відрізнятися. Саме тому мікробіологи і вивчають керн — завдяки цьому можна дізнатися багато подробиць про життя, яке існувало на планеті тисячі років тому.

Завдяки тому, що Томпсон і його колеги адаптували методи генетичного дослідження, їм вдалося виявити в льоду сліди 33 родів вірусів. Життю людей вони не загрожують — у керні збереглися лише фрагменти їхніх ДНК, поширюватися в такому вигляді віруси не можуть. 28 з них раніше не були відомі науці. Вчені припускають, що ці віруси потрапили в лід з ґрунту або рослин, але не від тварин або людей.

Знахідка являє собою окремий науковий інтерес — крім того, що завдяки цьому вчені зможуть дізнатися краще еволюцію вірусів, методика їхнього виділення і дослідження може допомогти в подальшому, при пошуках слідів життя як на Землі, так і на Марсі і інших космічних об’єктах.