Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Українські лідери літають на лайнерах, що вичерпали свій ресур

Українським лідерам дотепере доводиться пересуватися на повітряних суднах, яким скоро «стукне» 30 років, повідомляє газета «Дело».

Лайнер, на якому розбився президент Польщі Лех Качиньський, був випущений в червні 1990 року. Щоб подовжити ресурс літаків, польське міноборони торік уклало контракт з російським підприємством «Авіакор» з капітального ремонту та модернізації обох Ту-154М. Лайнер, що впав в суботу під Смоленськом, був відремонтований в грудні 2009 року. Після авіакатастрофи деякі офіційні представники влади Російської Федерації зробили заяви, що літак був повністю справний, перекладаючи ймовірну провину на пілотів. Раніше генеральний директор самарського авіаційного заводу «Авіакор» Сергій Ліхарев заявляв, що термін служби Ту-154М становить 30 років.

Варто відзначити, що керівники багатьох країн використовують для перельотів літаки «у віці».

Так, президент Росії Дмитро Медведєв у своєму розпорядженні має два літаки Іл-96-300 1995 і 2004 років випуску. Нинішнього главу Білого дому Барака Обаму перевозять два Boeing VC-25A (747-2G4B), побудовані в 1987 році. Канцлер Німеччини Ангела Меркель для польотів використовує Airbus A310-304 1989 року, а також Canadair CL-600-2A12 Challenger 601 1986 року. Президент Ірану Махмуд Ахмадінежад користується для польотів Boeing 747SP-86 1979 року випуску.

Тим не менше останнім часом тенденція оновлення авіапарку охопила багато країн, у тому числі пострадянські республіки, які «літали» до останнього часу на радянській техніці. Так, наприклад, ще в 2007 році влада Вірменії списала радянський Ту-134 1977 року і придбала для представницьких цілей літак Airbus A-319.

Оновити парк літаків для перших осіб держави намагається і Україна. Сьогодні авіапарк вищого ешелону країни складається з п'яти повітряних суден. З них Ту-134 повинен бути списаний цьогоріч, Іл-62 - в наступному (обидва зроблені на початку 1980-х). Ще один літак вітчизняного виробництва Ан-74 не може піднятися в повітря - для його ремонту немає запчастин.

Торік державіакомпанія «Україна», яка забезпечує перельоти вищих посадових осіб, придбала Airbus A-319. У розпорядження чиновників машина мала надійти на початку 2010 року. Як раніше пояснював Ігор Тарасюк, екс-голова Держуправління справами, якому підпорядковується «Україна», покупка була необхідна, оскільки існуючі літаки вичерпали свій ресурс. Придбання Airbus A-319 обійшлося держскарбниці в $ 68 млн. Для порівняння - Вірменія заплатила за аналогічну машину $ 45 млн. Заощадити вдалося завдяки позиції вірменської влади, яка придбала чотирирічний, а не новий лайнер.

Також у торішньому інтерв'ю «Українській правді» Тарасюк розповів, що було прийнято рішення Кабміну про повне оновлення всього парку літаків авіакомпанії «Україна». Передбачалося будівництво одного далекомагістрального літака і введення в експлуатацію двох пасажирських реактивних середньомагістральних Ан-148. Проте держава не змогла профінансувати виробництво суден. Для порівняння з Airbus можна відзначити, що вартість літака Ан-148 становить приблизно $ 23 млн. Про це раніше заявляв екс-начальник управління транспортного забезпечення Державного управління справами Сергій Новицький.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ