Європейська мовна спілка опублікувала звіт про довіру до медіа, - прес-служба Нацради з телебачення та радіомовлення.
У сучасному контексті інформаційного засилля довіра є важливою у відносинах між медіа та аудиторією. Тому вимірювання довіри є важливим для відстеження сприйняття громадянами медіаорганізації та її результатів.
Довіру до медіа у Європі виміряла Європейська мовна спілка у своєму звіті під назвою «Довіра до медіа 2017», оприлюдненому 23 травня 2017 року. У звіті поняття довіри трактується як «сприйняття особами надійності інших осіб та установ». В основі звіту лежать дані, опубліковані у 86-му опитуванні Європейської Комісії «Євробарометр».
Ключові результати дослідження говорять таке:
- більшість медіа, яким довіряють, – це телерадіомовні медіа: із 33 досліджених країн радіомовленню найбільше довіряють у 21 країні, телевізійним медіа – в 11 країнах;
- розрив між телерадіомовними та новими медіа поглиблюється: у той час як рівень довіри до традиційних медіа зростає порівняно з минулим роком, нові медіа (Інтернет та соціальні мережі) все більше втрачають довіру;
- медіа, яким найменше довіряють, – це соціальні мережі та друкована преса: у 17 із 33 країн соціальні медіа є засобами масової інформації, яким люди довіряють найменше. Більшість цих країн є західноєвропейськими країнами. Друкованій пресі найменше довіряють у 13 із 33 країн, більшість з яких – східноєвропейські країни;
- Надійність впливає схожим чином на всі п’ять категорій медіа: у 15 із 33 країн показники довіри до всіх п’яти категорій медіа знижуються. Це є ймовірним показником того, що надійність не прив’язується до медіа, а є фактором впливу зовнішніх чинників, які впливають на медіа в цілому.
Порівняно з результатами попереднього звіту, довіра до телерадіомовних медіа та до друкованої преси знову зростає, а довіра до онлайн-медіа (Інтернет та соціальні мережі) продовжує знижуватись.
Звіт підготовлено Службою аналітики медіа Європейської мовної спілки, яка на постійній основі забезпечує організації-члени Спілки найактуальнішою необхідною інформацією щодо ринкових даних, досліджень та аналітики.