Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Speak english?

RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
RATING Pro
1/9
Чи володіють українці іноземними мовами і навіщо вони їм. Результати опитування.

Українці досить неоднозначно оцінили власний рівень володіння іноземними мовами, а найкориснішою для вивчення вважають англійську, особливо для дітей. Таким є результати дослідження Аналітичного центру RATING Pro.

На питання «Які дві мови, крім рідної, Вам було б найкорисніше знати для самовдосконалення i розвитку?», більшість (66%) віддала перевагу англійській. На друге місце українці поставили німецьку (17%). Далі йдуть російська (14%), польська (10%), французька (7%) та італійська (4%) мови.

Знання англійської мови вважається найкориснішим у всіх регіонах країни. Найбільший відсоток на Заході (78%), далі – Центр (68%), Південь (62%) та Схід (52%). Кожен четвертний опитаний на Сході (це вдвічі більше, ніж в решті регіонів) вважає, що знати будь-яку іншу мову, крім рідної, не буде корисним. Знання німецької та польської мов вважається найкориснішим частіше на Заході країни, російської – на Півдні.

Англійська мова знаходить найбільшу підтримку серед респондентів з вищим рівнем освіти, та доходів, а також серед молоді та людей середнього віку. Україномовні респонденти вважають знання англійської корисним для самовдосконалення i розвитку частіше (70%), ніж російськомовні (57%). Аналогічно, респонденти, які підтримують вступ України до ЄС вважають знання англійської корисним значно частіше (78%), ніж ті, які підтримують інтеграцію до Митного союзу (49%).

Абсолютна більшість респондентів (85%) вважає, що дітям для їх майбутнього корисніше буде вивчати саме англійську мову. Майже третина респондентів (29%) вважають, що німецьку. Далі йдуть російська (14%), польська (11%) та французька (10%) мови.

При цьому, 40% опитаних вважають, що діти повинні починати вивчати іноземну мову у дошкільному віці (20% - у 3-4 роки, 20% - у 5-6 років), третина – з першого класу, 16% – з третього класу, 2% – у старших класах. І тільки 1% вважає, що обов’язкове вивчення іноземної мови не потрібне. Чим молодші респонденти, чим вищий рівень їх освіти, тим більше вони підтримують тезу, що діти повинні починати вивчати іноземну мову вже у дошкільному віці.

Серед основних переваг вивчення іноземної мови більшість опитаних українців виділили матеріальні чинники: можливість працювати в іншій державі (57%), можливість отримати кращу роботу в Україні (49%), можливість навчатися в іншій державі (47%), для використання мови на роботі (37%) чи на відпочинку закордоном (31%).

Водночас, менш важливими перевагами вивчення іноземної мови є: можливість зустрічатися (19%) і розуміти представників інших країн та культур (18%), для особистого задоволення (15%). Порівняно з результатами опитувань Євробарометру, за цими показниками Україна відчутно поступається середнім значенням по ЄС та більшості сусідніх країн, у т.ч. країнам Балтії, Польщі, Чехії, Австрії, Словенії та іншим. Водночас, близька до Румунії, Болгарії, Угорщини.

Крім того, для 12% опитаних вважають, що вивчення іноземної мови дозволить їм більше відчувати себе Європейцем. Для кожного десятого основною перевагою вивчення іноземної мови є можливість користуватися Інтернетом, для 4% - підтримки знання мови, яка використовується в родині.

Важливо, що в Україні нематеріальні мотивації вивчення іноземної мови актуальні переважно для респондентів з вищою освітою і вищим рівнем доходів.

За результатами суб’єктивних оцінок рівня володіння мовами, середній Індекс володіння українською мовою становить 2,5 бали (де 3 - «дуже добре», 2 - «добре», 1 - «початковий рівень», 0 - «не знаю»), російською – 2,3 бали, англійською – 0,6 бали, німецькою – 0,2 бали.  Слід додати, що на «дуже добре» оцінили власний рівень володіння англійською мовою близько 1% опитаних, на «добре» – 10%, «початковий рівень» - 35%. Німецької: на «дуже добре» і  «добре» – близько 1%, «початковий рівень» – 13%, решта 86% - не знають мови. Французької: «добре» – менше 1%, «початковий рівень» – 3%, решта 97% – не знають мови. 

Важливо, що серед респондентів, які добре володіють англійською, рівень володіння як українською, так і російською мовами вище, ніж в середньому по країні.

Більшість з тих, хто оцінив свій рівень володіння англійською як «початковий», взагалі ніде її не використовують (60%). Тоді як, більшість з тих, хто оцінив свій рівень на «дуже добре» або «добре» використовують англійську в інтернеті, рідше – для перегляду фільмів, читання преси, книжок і т.д. Примітно, що вони значно менше використовують знання англійської на роботі, наприклад, пишуть листи, мейли, під час закордонних відряджень і тд.

При цьому, варто нагадати, що половина опитаних переконані, що знання іноземної мови дає можливість отримати кращу роботу в Україні. Звідси можемо припустити, що або роботодавці не використовують ресурс знання іноземних мов працівниками, або рівень знання мов працівників не є таким «добрим», як вони про це думають. Припускаємо, що обидва чинники мають місце і можемо стверджувати, що стимулювання роботодавцями знання і використання іноземних мов працівниками на роботі може істотно підвищити загальний рівень володіння іноземними мовами в країні, передусім англійської.

Довідка.

Опитування проведене Соціологічною групою «Рейтинг» на замовлення Аналітичного центру RATING Pro.

Протягом 21-28 червня 2016 року опитано 2 200 респондентів в усіх регіонах України, крім АР Крим та непідконтрольних частин Донецької та Луганської областей. Помилка репрезентативності не більше 2,1%.

Джерело - RATING Pro

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ