Народний депутат від «Слуги народу» Микита Потураєв, який очолив комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики влітку 2020 року, коли ексголова Олександр Ткаченко став міністром культури та інформполітики, в інтерв’ю «Детектору медіа» проаналізував низку медійних реформ, які розпочалися після Революції гідності.
Як зазначає Детектор медіа, у контексті деолігархізації голова комітету каже, що взагалі не існує жодної можливості визначити чіткі критерії концентрації власності на медіаринку, тому він бачить єдиним на сьогодні шляхом у цьому напрямку – ухвалення законопроєкту № 2072 Миколи Княжицького щодо прозорості власності та фінансування аудіовізуальних ЗМІ.
– Під час роботи над законопроєктом про медіа з’ясувалося, що взагалі жодної можливості визначити чіткі критерії концентрації (власності на медіаринку. – ДМ) не існує. Тобто це проблема, яка немає вирішення. Взагалі. Тому що єдиний критерій, за яким можна щось визначити, – це частка рекламного ринку. У нас жодна медіагрупа не має концентрації більше 30%.
"Ми довго над цим працювали. Вся робоча група і депутати намагалися знайти рішення, якби воно було можливе, саме через закон. Висновок простий, він підтверджений і нашими європейськими колегами, які також брали участь у таких дискусіях. Коректно розрахувати концентрацію за тематичним критерієм неможливо. І така практика відсутня в будь-якій європейській країні. І якщо ми спробуємо це зробити, то, безперечно, отримаємо позови, які програємо.
Тому єдиний робочий шлях, який ми бачимо, це законопроєкт № 2072 мого колеги Миколи Княжицького, який ми почали паралельно розглядати. Фактично цей законопроєкт є розділом великого законопроєкту про медіа. Ми хочемо підстрахуватися з приводу того, що відбувається навколо закону про медіа, і розглянути законопроєкт щодо удосконалення механізмів забезпечення прозорості власності та фінансування аудіовізуальних (електронних) медіа, що дуже важливо.
Додам, що ми трохи осучаснили проєкт Княжицького, тому що при моделюванні ситуацій виявилося, що деякі його пропозиції не спрацювали б або неможливі до виконання, зокрема місцевими медіа, які просто не мають можливостей, щоб робити відповідну звітність. Тому або пройде закон про медіа, або буде йти закон про прозорість власності та фінансування. Бо це і є той засіб, який дозволяє обмежувати олігархічний вплив на редакційну політику медіа", - зазначив Потураєв.