«… Нові картинні цикли Петра Сипняка, попри свою органічну спорідненість із творами попередніх періодів, становлять певну естетичну загадку», – таку думку висловив Роман Яців про виставку Петра Сипняка.
Нещодавно, 29 березня, у Національному музеї у Львові імені Андрея Шептицького (просп. Свободи, 20) з’явилась виставка творів Петра Сипняка з однойменної назвою «ПЕТРО СИПНЯК. ЖИВОПИС».
Експозиція творів приурочена до 60-річного ювілею від дня народження митця та 35-річчя його творчої діяльності. До експозиції виставки увійдуть полотна останніх років та знакові роботи попередніх періодів. Вони охоплюють майже всі теми і жанри, у яких працює художник.
На думку проректор із наукової роботи Львівської національної академії мистецтв професор Романа Яціва, Петро Сипняк на цій виставці повертається до своїм минулих ідей, лишень уже в інших образних і пластичних редакціях.
«Стадії розгортання творчої програми Петра Сипняка не відміряти жодними зовнішньоатрибутивними показниками. Їх не розрізнити за ознаками тематики чи формально-композиційної логіки, і навіть манера живописання не завжди ідентифікує час виконання певних картин.
Такої концептуальної цілісності у мистецтві Петро Синяк досягнув насамперед стабільною ритмікою праці, непослабленим інтересом до вузькофахових питань малярства і – що особливо важливо – адаптованою до власної емоційної системи розлогою світоглядною платформою. Саме її наявністю і можна пояснити потребу митця повертатися до ідей, які він сам колись означив, лишень уже в інших образних і пластичних редакціях.
На такій мотиваційній основі з кінця XX століття і постають нові картинні цикли Петра Сипняка, які, попри свою органічну спорідненість із творами попередніх періодів, становлять певну естетичну загадку.
Поява нових композиційних інваріантів «чумацької епопеї», різдвяно-побутових сцен і автономних символіко-алегоричних утілень, що діалогують із ранніми творами, змусила пригадати роки найбільш інтенсивних пошуків Петра Сипняка індивідуального образно-тематичного стрижня на дальшу перспективу творчості.
Тоді, наприкінці 1980-х років, така скерованість пошукових зусиль молодого автора мала національно-маніфестаційний характер. Тепер же, на початку XXI століття, ті самі мотиви спонукали художника до виявлення глибших смислів української історії та міфології, зокрема і через залучення іншої варіативності виражальних засобів», – зазначив Петро Сипняк.
Довідка про автора виставки
Петро Сипняк - український живописець. Заслужений художник України (2002), народний художник України (2014), член Національної спілки художників України, член Клубу українських мистців (КУМ). Лауреат обласної премії в галузі культури імені Івана Труша (2018).
Петро Сипняк народився 29 січня 1959 року в селі Лани Галицького району Івано-Франківської області. 1985 року закінчив Львівський державний інститут декоративно-прикладного мистецтва (зараз – Львівська національна академія мистецтв), факультет – інтер’єр та обладнання. Неодноразовий учасник виставок та пленерів в Україні, Польщі, Бельгії, Німеччині, Франції, Болгарії, Словаччині, Чехії, Італії, Голландії, Греції, Китаї та Сполучених Штатах Америки.
Творчість Петра Сипняка у жанровому відношенні багатогранна й складається з тематичних циклів та серій: пейзажів, міських пейзажів, портретів, натюрмортів... Творчий доробок митця становить кілька тисяч робіт (за словами художника, він ніколи не вів чіткого підрахунку своїх робіт), понад 35 персональних виставок, а також безперервна активна участь у групових вернісажах у Львові, інших містах України та за кордоном. Петро Сипняк став організатором та учасником багатьох благодійних аукціонів та проектів задля відновлення культурних пам’яток Львова та інших міст. Роботи митця знаходяться у музеях Львова, Києва, Канева, Запоріжжя, Кам’янського (Дніпродзержинська) та у численних приватних колекціях в Україні і за кордоном.
Виставка триватиме до 5 травня 2019 року.