На поверхні астероїдів вперше виявили воду

Міжнародна група дослідників знайшли воду на астероїдах Іріс і Масалія. Це вдалося зробити за допомогою інфрачервоного телескопа SOFIA.

Навколо Сонця обертається близько мільйона астероїдів і науковці були переконані, що вода на них мала випаруватись. Однак нове дослідження суперечить цій теорії, пише Science Alert.

Діаметр Іріса – 199 кілометрів. Дослідники зазначають, він більший за 99% інших астероїдів. Розташований Іріс у поясі між Марсом і Юпітером – на середній відстані від Сонця 2,39 астрономічних одиниць. Він здійснює оберт навколо центру Сонячної системи за 3,7 року.

Діаметр Масалії складає 135 кілометрів, її положення та орбіта подібні до Іріса.

Астероїди Сонячної системи дещо відрізняються за складом і структурою. Ближче до Сонця переважають силіконові астероїди, позбавлені льоду, а далі – крижані.

Вчені сподіваються, що вивчення розподілу астероїдів допоможе зрозуміти склад і переміщення елементів у Сонячній системі до того, як сформувалися планети і астероїди. Також стане зрозумілою їхня поширеність в екзопланетних системах і ймовірність існування позаземного життя.

Зазначимо, що це не перше подібне дослідження. У жовтні 2020 року завдяки стратосферній обсерваторії інфрачервоної астрономії SOFIA виявили воду на Місяці.

Використовуючи інфрачервону камеру для слабких об’єктів (FORCAST), на поверхні Місяця знайшли молекули води, еквівалентну приблизно 350 мілілітрам води в кубічному метрі ґрунту.

Науковиця з Південно-Західного науково-дослідного інституту Анісія Арредондо підтвердила, що об'єм і поширеність води на астероїдах узгоджується з тією, яку знайшли на Місяці: вона замкнена, зв'язана з мінералами і поглинута силікатами.