Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Продаж автомобільних шин в Україні. Тенденції. Особливості та чого очікувати у 2023 році

Україна переживає труднощі в економіці, середній рівень доходу падає, безробіття зростає.

Це означає, що багато хто зіштовхується з фінансовими труднощами і не може дозволити собі дорогі покупки. Висока інфляція та нестабільність національної валюти, фактори, що ускладнюють життя багатьох людей, що викликають відчуття невпевненості в майбутньому.

Тенденції ринку автомобільних шин в Україні до 2022 року

Будучи одним із найбільших у Європі, отримав підкріплення євробляхами, тенденція сформувалася сама - збільшення обсягів продажів. Також спостерігалося зростання попиту на енергоефективні шини, що пояснюється прагненням економії палива, вартість якого неухильно зростала, та збільшенням парку електрокарів.

Автошини

Особливості ринку

Однією з особливостей ринку автомобільних шин в Україні є висока конкуренція між виробниками гуми, наявність великих імпортерів, що конкурують між собою в різних сегментах, йшло на руку кінцевому покупцю.
Ринок виділявся великою присутністю різних китайських брендів, серед яких варто відзначити тривале перебування та розкручування: Triangle, Hifly, Powertrac, Aplus та Ovation.

Поділ відбувався навіть у регіонах: Київ більше кувляв Triangle та Ovation, Харків к Aplus, Одеса до Hifly.
Зміни у 2018 роках.

До 2018 року корейські бренди Hankook, частково Nexen і Kumho були незмінними лідерами в зимовому та літньому сегментах, проте пізніше сталося кілька переломних моментів.

Сербські брати близнюки

Hankook вирішив трохи підняти планку і перейти із середнього сегмента до передпреміального, що безумовно позначилося на кінцевій вартості автошини. Саме це стало ключовим успіхом Мішлен, який увірвався зі своїми браттями близнюками із Сербії: Taurus, Tigar, Kormoran, Orium, Strial та Raiken.

Чому браття близнюки? Відповідь вкрай проста – всі бренди мають ідентичні показники, протектори та назви, відмінність лише у торгових марках. Грубо кажучи, виробляються одному заводі, але під різними марками.
Хитра політика поділу за брендами дозволила замість одного дилера мати шість. Разом вони утримували рекомендовані ціни, займалися популяризацією і впізнаваністю, і тихо вигризали позиції у корейської гуми.

Низька ціна, еластична боковина, колись передові рішення від Michelin та вдалий протектор просто підірвав зимовий сегмент, у пік сезону, після випадання першого снігу, колеса неможливо було знайти, їх просто не вистачало. Тенденція зберігалася ще кілька років, згодом дефіцит став мінімальним.

Турецькі колеса

Все з того ж 2018 року розпочався штурм від турецьких брендів Starmaxx та Petlas. Хороший імідж їм створила Lassa, яка зайшла до України раніше та впевнено зайняла свою нішу. Хороший ресурс, міцна боковина завжди були в пошані у охочих купити недорогі шини за розумною ціною.

Зменьшення впливу японських брендів

Toyo, Bridgestone та Yokohama у далеких 2010-х були елітою, на яку орієнтувалися любителі ціна-якість. Багато клієнтів після відходу були готові переплатити, але взяти саме японську гуму.

Поява в широких масах тестів від німецьких журналів, де японські колеса участі не брали, так само зіпсувало продаж.
Витрати на логістику, висока вартість, порівняно з іншими брендами аналогічного класу, різко скоротили продажі.
Перехід на виробництво в Росії, лише прискорив процес відмови на користь інших марок та моделей, в мережі ходило багато чуток про різке зниження якості.

Чого очікувати на ринку автомобільних шин в Україні 2023 року

Ми очікуємо, що найближчим часом на ринку автомобільних шин в Україні спостерігатиметься перехід на недорогі китайські автошини. Люди відмовляються від преміального сегменту, заощаджують на всьому, що можна.

Завод Росава може розширити з того істотне присутність. Залежність від постачання сировини, яка стала досить проблемною, і цілісності енергосистеми країни можуть стати везучими причинами скорочення виробничих можливостей.

Насамкінець, хотілося б зазначити, що ринок автомобільних шин в Україні продовжує змінюватися і перебудовуватися. Можливо ми відкриємо для себе нові бренди та лідери продажів, у будь-якому випадку, час покаже.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ