Показник забезпечення комп’ютерами українських шкіл дорівнює одному комп’ютеру на 27 учнів. При цьому аналогічний показник в Європі дорівнює 5:1. Про це йдеться у презентації доповіді заступника міністра Олега Дерев’янка «ІКТ в освіті. Стратегія і пріоритети», яку він представив під час парламентських слухань «Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України», інформує освітній портал.
Відповідно презентованих ним статистичних даних щодо ІКТ в освіті, в Україні 87% шкіл підключено до інтернет, 96% шкіл оснащено ПК, збільшено кількість годин на інформатику в 5-9 класах, а також навчено 360 тис. вчителів за останні 15 років.
Разом з тим, 40% комп’ютерної техніки в школах є застарілою, 13% комп’ютерної техніки є несправною, використовується неліцензоване програмне забезпечення, ПК переважно використовується лише на уроках інформатики або стоїть у керівництва.
Кажучи про стратегію Міністерства освіти щодо реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій в освіті, Дерев’янко зазначив, що перед МОН стоїть завдання розробити концепцію розвитку ІКТ в освіті.
Він також повідомив, що з метою розвитку ІКТ в освіті міністерство почало впроваджувати два важливі проекти.
«Поки ми будемо реалізовувати системні зміни, перевчати 500 тисяч вчителів і викладачів, оснащати наші школи, нам потрібно реалізувати проекти, якими сьогодні вже займається Інститут модернізації змісту освіти», - зазначив заступник міністра.
Перший проект – це «Академія навичок», що був розроблений в громадському середовищі та фінансується фондом Вишеградської четвірки. Цей проект спрямований на неформальну освіту, зокрема, навчання студентів і дорослих. Він містить вже близько 150 лекцій, півтори тисячі тестів від 40 відомих експертів з різних напрямків освіти і надалі буде розвиватися.
Другий проект, над яким працює Інститут модернізації змісту освіти МОН, це створення сучасної онлайн-платформи для дистанційної освіти школярів та обміну досвідом для вчителів.
«Ця платформа дасть можливість навчати дітей з Криму або дітей, які залишаються на не контрольованих територіях, а також рівний доступ до найкращого освітнього контенту в Україні», - підкреслив чиновник.
Окрім того, за словами Дерев’янко, Міносвіти пропонує внести зміни до постанови КМУ № 65 від 01.03.2014, що дозволять відновити державно-цільові програми в галузі ІКТ в освіті і закупівлі навчальними закладами сучасної комп’ютерної техніки, обладнання і програмного забезпечення.