8 жовтня 2019 р. відбулись чергові Загальні Збори страховиків-членів МТСБУ, в роботі яких взяли участь представники Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, керівники професійних об’єднань страхового ринку, громадських об’єднань споживачів страхових послуг. Про це Гал-інфо повідомили в МТСБУ.
Ключовим питанням стало опрацювання основних принципів, закладених у проект закону в сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Учасники Загальних зборів були ознайомлені з стратегічним баченням модернізації законодавства з ОСЦПВ, розробленим самими страховиками з урахуванням пропозицій, що вносились при розробці попередніх варіантів законопроекту, і побажань автовласників, висловлених ними під час проведення соціологічного опитування МТСБУ. Ще раз було наголошено на необхідності поступового приведення законодавства України до вимог Євродирективи №2009/103/ЄС та практики застосування страхування цивільної відповідальності у країнах ЄС.
Основні норми, які має містити новий законопроект з ОСЦПВ:
- поступове збільшення максимальних сум виплат до європейських стандартів;
- укладання договору ОСЦПВ без франшизи;
- виплати страхового відшкодування без врахування зносу;
- поступовий перехід ринку ОСЦПВ на вільне ціноутворення;
- монетизація пільг, встановлених для окремих категорій громадян України;
- посилення гарантійних функцій МТСБУ щодо здійснення виплат за зобов’язаннями так званих «проблемних» страховиків;
- законодавче закріплення електронної форми договору ОСЦПВ;
- вдосконалення корпоративного управління МТСБУ.
Крім того, були запропоновані концептуальні зміни у підходах до реформування українського законодавства в сфері ОСЦПВ:
- Надання МТСБУ статусу інформаційного центру для галузі, відповідно до чого ЦБД МТСБУ міститиме значний обсяг інформації про забезпечені транспортні засоби, ДТП та страхові події, членів Бюро та ін.
- Усунення передумов виникнення спорів щодо наявності страхування.
- Унормування питання строку розгляду заяви про виплату. Вперше пропонується законодавчо встановити не лише загальний строк здійснення страхового відшкодування, але й визначити строки для окремих етапів бізнес-процесу врегулювання:
- строк для проведення представником страховика (МТСБУ) огляду пошкодженого майна – 10 робочих днів з дати отримання письмової інформації від потерпілого;
- строки для прийняття страховиком (МТСБУ) рішення про виплату або відмову:
- до 10 днів з дня документального оформлення погодження між страховиком та потерпілим розміру збитків за умови наявності заяви про виплату та інших необхідних документівl
- до 60 днів з дня отримання заяви про виплату, за наявності необхідних документів, якщо у страховика (МТСБУ) виникли ускладнення у з'ясуванні обставин страхового випадку та встановлення (погодження) розміру шкоди;
- до 90 днів з дня отримання заяви про виплату, якщо обставини страхового випадку досліджуються у кримінальному провадженні, цивільній або господарській справі;
- строк для проведення виплати – 5 робочих днів з дати прийняття страховиком (МТСБУ) рішення про виплату.
Вже 9 жовтня у профільному Комітеті Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики почала працювати робоча група з розробки нового законопроекту в сфері ОСЦПВ.
Також Загальні Збори приділили увагу важливому питанню вдосконалення системи захисту прав споживачів страхових послуг в ОСЦПВ: з доповіддю на цю тему виступив Василь Дарков, голова правління ГО «Страховий захист».
Учасники Зборів проголосували за прийняття оновленого Порядку моніторингу діяльності страховиків-членів МТСБУ, який націлений на більш якісну і об’єктивну оцінку роботи страховиків ОСЦПВ та сприятиме запобіганню демпінгу. Новий Порядок моніторингу застосовуватиметься з 4 кв. 2019 р.
Рішенням Загальних Зборів до складу асоційованих членів МТСБУ прийнято СК «Оберіг». Таким чином, кількість асоційованих членів Бюро тепер складатиме 49 компаній.
Генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко підсумував перебіг Зборів:
«Ми опрацювали надзвичайно важливе питання реформування законодавства в сфері ОСЦПВ. Зміни політичних еліт та регулятора страхового ринку, яким влітку наступного року стане Нацбанк України, дає шанс після п’яти років роботи і лобіювання все ж таки прийняти новий закон про ОСЦПВ, який дозволить галузі працювати відповідно до вимог сучасної технологічної реальності, вирішить ряд гострих питань і підвищить рівень захисту постраждалих у ДТП.
Сподіваємось, що заявлений НБУ курс на підтримку системного оновлення законодавства в сфері фінансових послуг допоможе пришвидшити роботу над проектом закону та його прийняття Верховною Радою, що піде на користь більш ніж 7 млн. автовласникам країни».
Нагадаємо, поліси ОСЦПВ можна укладати онлайн.