Пишні святкування, столи, що вгинаються від різноманітних страв, і традиційні весільні конкурси поступово відходять у минуле. Це показують результати опитування онлайн-сервісу OLX: користувачі більше не готові витрачати на весілля всі свої заощадження, та й кількість запрошених гостей уже не обчислюється сотнями, повідомила PR-менеджер OLX Оксана Венгровьска.
Весілля — це, безумовно, одна з найважливіших і найзнаменніших подій у житті людей, але сьогодні дедалі більше українців відмовляються від надто гучних і велелюдних бенкетів. Майже чверть респондентів (23%) проведуть досить скромну весільну церемонію. Крім того, близько третини (36%) опитаних віддадуть перевагу оплатити витрати на святкування без участі батьків.
Традиції
Помітно змінилося ставлення до розмаху весіль. 24% опитаних планують запросити до 30 осіб, 22% — до 50, тоді як 100-130 гостей покликали б усього 7% респондентів. Що цікаво, 8% молодих людей узагалі не розраховують на розкішне святкування.
Понад 50% наших співвітчизників планують повінчатися — це свідчить про те, що й далі зберігаються культурні традиції, глибоко вкорінені в історії.
Серед тих, хто збирається організувати весільне застілля, 54% покличуть і друзів, і родичів; тільки друзів — 8%, а виключно родичів — 38%.
Планування
Вибір дня весілля цілком однозначний. 64% респондентів гадають, що найкраще святкувати одруження в суботу, коли більшість не працює, і є ще один вихідний перед трудовим тижнем. 15% учасників опитування обрали п’ятницю, а 14% — неділю.
Якщо казати про «весільний сезон», виходить, що найпопулярніші місяці — це квітень (17%), червень (18%), липень (17%) і серпень з вереснем (14%).
Крім того, респондентам ставили три запитання:
1. Чи плануєте ви ще якісь розваги для гостей?
Хоча більшість або не планують узагалі, або обмежаться певними конкурсами, серед відповідей були й цікаві пропозиції: дерево бажань з відбитками пальців гостей, купання в озері на катамаранах та навіть наукове шоу.
2. Чи входить у ваші плани весільна подорож? Якщо так, то куди?
Серед найпопулярніших варіантів: Карпати, Туреччина, Єгипет, Болгарія або просто «на море».
3. Як би ви порадили молодятам планувати весілля?
Більшість радять уважно ставитися безпосередньо до підготовки, а також робити це виключно самостійно. Головне — завчасно і на свій смак.
Бюджет
Що менше гостей, то менший і бюджет заходу — це цілком логічно. 22% опитаних збираються витратити на весілля до 20 000 грн, 22% — від 20 000 до 40 000 грн, 18% — 40 000—60 000 грн, і тільки 1% українців готові витратити на святкування одруження від 250 000 до 300 000 гривень.
На особу більшість планує витратити до 300 до 500 грн (38% опитуваних). Від 500 до 800 грн готові витратити 20% респондентів. А 17% молодят сподіваються вкластися у суму до 300 грн на людину. Сьогодні не прагнуть улаштовувати грандіозні дорогі святкування, віддають перевагу невеликим закритим, але затишним вечіркам.
Показово, що українці, які збираються створити молоду сім’ю, ще й вельми самостійні. З опитаних 36% оплатять свою весільну церемонію самі, 48% молодят розділять витрати з батьками навпіл, і тільки 16% респондентів повністю покладуться у фінансових питаннях на близьких родичів.
Невеликий бюджет весілля знімає ще одну проблему — потребу брати кредит. Раніше багатьом доводилося позичати в банків гроші, щоб організувати гідне свято. Зараз тільки 9% українців візьмуть позику в банку.
Витрати на день одруження переважно діляться порівну: між сторонами нареченого і нареченої. Так, 65% респондентів вважають, що реєстрацію в РАЦСі повинні оплатити наречений і наречена порівну, 80% гадають, що точно так само треба вчинити й щодо бенкету. Разом з тим 53% опитаних уважають, що обручки молодятам повинна придбати сім’я нареченого.
В опитуванні OLX узяли участь жителі всіх областей України, переважно — жінки. Переважна частина опитаних — віком від 20 до 24 років (52%), хоча є й інші вікові категорії: до 19 років (8%), від 25 до 29 років (26%), від 30 до 34 років (7%), 35 років і старші (7%). Найбільше респондентів із Києва (19%), Львова (9%) і Дніпра (8%). Усього було оброблено 400 заповнених анкет.