Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура  |  Волинь

Витвір ювелірного мистецтва: показали середньовічний посібник з руху планет і зірок

Армілярна сфера, автор: Жак де ля Гард (Блуа, Франція), 1545 - 1555, Британський музей, Лондон (деталь). Фото - Symbolon.
Армілярна сфера, автор: Жак де ля Гард (Блуа, Франція), 1545 - 1555, Британський музей, Лондон (деталь). Фото - Symbolon.
Армілярна сфера, автор: Жак де ля Гард (Блуа, Франція), 1545 - 1555, Британський музей, Лондон. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера, автор: Жак де ля Гард (Блуа, Франція), 1545 - 1555, Британський музей, Лондон. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера бл. 1700 р., куряча лапка - ХІХ ст. Національний морський музей Грінвіча, Лондон, Caird Fund.. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера бл. 1700 р., куряча лапка - ХІХ ст. Національний морський музей Грінвіча, Лондон, Caird Fund.. Фото - Symbolon.
Годинник з армілярною сферою, місце виготовлення: Аугсбург, 1680 р., Британський музей, Лондон. Фото - Symbolon.
Годинник з армілярною сферою, місце виготовлення: Аугсбург, 1680 р., Британський музей, Лондон. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера роботи майстра кола Антоніо Коста (Італія), 1675 р., Національний морський музей Грінвіча, Лондон, Caird Fund (деталь). Фото - Symbolon.
Армілярна сфера роботи майстра кола Антоніо Коста (Італія), 1675 р., Національний морський музей Грінвіча, Лондон, Caird Fund (деталь). Фото - Symbolon.
Армілярна сфера роботи Антоніо Сантуччі, 1588 - 1593, Інститут і музей історії науки (Музея Галілея), Флоренція. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера роботи Антоніо Сантуччі, 1588 - 1593, Інститут і музей історії науки (Музея Галілея), Флоренція. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера роботи майстра кола Антоніо Коста (Італія), 1675 р., Національний морський музей Грінвіча, Лондон, Caird Fund. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера роботи майстра кола Антоніо Коста (Італія), 1675 р., Національний морський музей Грінвіча, Лондон, Caird Fund. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера, 1500 р., Музей історії науки, Оксфорд. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера, 1500 р., Музей історії науки, Оксфорд. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера роботи Джироламо делла Вольпайя, 1564 р. Інститут і музей історії науки, Флоренція. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера роботи Джироламо делла Вольпайя, 1564 р. Інститут і музей історії науки, Флоренція. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера італійської роботи, 1575 р., Національний морський музей Грінвіча, Лондон, Caird Fund. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера італійської роботи, 1575 р., Національний морський музей Грінвіча, Лондон, Caird Fund. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера, 1572 р., Замок Розенборг, Копенгаген. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера, 1572 р., Замок Розенборг, Копенгаген. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера, автор: Каспар Фопель (Німеччина), 1547 р., Національний морський музей Грінвіча, Лондон. Фото - Symbolon.
Армілярна сфера, автор: Каспар Фопель (Німеччина), 1547 р., Національний морський музей Грінвіча, Лондон. Фото - Symbolon.
1/12
Армілярна сфера у добу середньовіччя та Ренесансу - це і астрономічний інструмент, і наочний посібник з руху планет і зірок, і справжній витвір ювелірного мистецтва. Свою назву вона дістала завдяки кільцям – «арміллам», що з латини означає «браслет».

Про це йдеться у матеріалі опублікованому на сторінці Центру середньовічних та ранньомодерних студій Symbolon у Facebook. 

Ці кільця позначали головні кола небесної сфери – небесний екватор (лінію рівнодення), екліптику, тропік Рака, Північне полярне коло, колюри рівнодення і сонцестояння.

Здебільшого, ренесансні армілярні сфери (на жаль, більш ранні приклади до нас не дійшли) мають у центрі земну кулю, згідно з античними уявленнями про те, що Земля знаходиться у центрі всесвіту, а Місяць, планети та зірки рухаються навколо неї. Такі армілярні сфери мають назву «птолемеївських», адже саме Птолемей (100 - 170 рр.) вважається одним із головних авторів так званої «геоцентричної» моделі всесвіту. Натомість більш пізні армілярні сфери з Сонцем у центрі отримали назву «копернікіанських».

Армілярна сфера у добу Ренесансу не завжди використовувалась за призначенням з науковою чи викладацькою метою. Вони були ознакою високого майнового статусу та інтелектуальних претензій власника, символізуючи останні досягнення в науці та мистецтві.

Нагадаємо, як повідомляло Гал-інфо, показали одну із найбільших у світі книг - "Атлас Кленке".

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ