Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Якість знань учнів 6, 8 класів з математики та української мови: результати дослідження

У травні 2023 року відбувся перший етап загальнодержавного моніторингового дослідження учнів 6, 8 класів з математики та української мови.

Другий та третій етапи Державна служба якості освіти України проводитиме у 2024 та 2025 роках. Така система забезпечить отримання даних про тенденції в загальній середній освіті в Україні в умовах нестабільного освітнього процесу і дасть можливість оперативно реагувати на виявлені виклики.

У дослідженні взяли участь 280 закладів освіти з різних регіонів України – понад 6 000 учасників з кожного предмета. У Львівській області - 493 учні 6 класів і 478 дітей 8 класів. Охоплено 23 школи з 16 територіальних громад.

Про це повідомила Валентина Загрева, начальниця управління Державної служби якості освіти у Львівській області.

Завдання були розроблені на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Учні виконували тести на платформі Всеукраїнської школи онлайн.

«Більшість учнів 6 та 8 класів виконали тести на «середньому рівні» (набрали від 15% до 50% тестових балів). Школярі краще впоралися із завданнями когнітивного виміру, які стосуються знань. Проте, коли ж потрібно було продемонструвати міркування та мислення, то тут учні справлялися дещо гірше. Успішність виконання тестів пов’язана з такими чинниками як стать, місце проживання і навчання, виконання учнями домашніх завдань, підтримка і мотивація учнів учителями, соціально-економічні фактори», - каже Валентина Загрева.

За результатами дослідження найскладнішими з математики для шестикласників були завдання, що стосувалися геометричних фігур та геометричних величин. В українській мові це завдання з розділів «Фонетика. Орфоепія» та «Розвиток мовлення». Складними виявилися завдання на читання й розуміння тексту.

Для восьмикласників найскладнішими з математики виявилися завдання з розділу «Рівняння та нерівності», а з української мови – «Морфологія» та «Синтаксис».

Результати моніторингу також продемонстрували, що шестикласники менш стійкі до різних чинників, які можуть впливати на результати навчання, ніж восьмикласники. Разом з тим учні, які навчаються в міських школах, показують вищі середні результати, ніж учнівство у сільській місцевості. З математики різниця в успішності більша, а з української мови – менша.

За словами Валентини Загреви, очільниці управління Служби, попри складні умови, важливо підтримувати, підвищувати якість освіти, допомогти учням надолужити пропущене, аби успішно продовжити навчання.

«Учителі можуть скористатися діагностичними тестами, що розміщені на платформі Всеукраїнської школи онлайн. Зараз у доступі є тести з багатьох предметів для різних класів. Результати учнів будуть автоматично опрацьовані, а вчитель отримає детальний звіт про те, як учні впоралися з завданнями. Це дасть змогу спланувати та провести роботу щодо компенсації навчальних втрат», – зазначила Валентина Загрева.

Додатково:

Звіт за результатами Загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти у закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану https://bit.ly/46BpOs8

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ