Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

МОН пропонують відмовитись від «зубріння» в школі

У Міністерстві освіти і науки відбулась презентація навчальної методики з філософії для дітей південнокорейського професора Джінвана Парка. Методика професора під назвою «Філософія для дітей» сьогодні успішно реалізовуються у 80 країнах світу. ЇЇ суть полягає в тому, щоб навчити дітей вести дискусію, міркувати, знаходити власні аргументи та сприймати аргументи співбесідника.

На думку професора, потрібно відходити від традиційного «зубріння» інформації у школах. Натомість потрібно навчити дітей включати логіку та відстоювати свою думку.

«З усіх країн, де реалізовувалася моя методика, Україна може стати однією з найуспішніших. Секрет простий: тут креативні педагоги, а школярі і студенти налаштовані на освоєння нового, вони з ентузіазмом йдуть на експерименти. Складність цього підходу полягає в тому, щоб одночасно навчати і вчитися. Це дійсно складно. Але за 29 днів мого досвіду перебування в Україні я був приємно вражений рівнем українських викладачів. Це дуже важливо, оскільки ефективність методики залежить не від прийняття того чи іншого закону чи постанови, це залежить від людського фактору, від того, наскільки педагоги і учні самі готові до змін», – підкреслив Джінван Парк.

Показовим для впровадження методики «Філософія для дітей» став досвід Великобританії. Згідно досліджень, проведених у 2015 році за участі трьох тисяч дітей із 48 шкіл, виявлено, що учні, які навчалися за програмою «Філософія для дітей», мають кращі успіхи з математики та літератури. Також загалом підвищується успішність школярів.

У свою чергу, міністр освіти і науки Лілія Гриневич підкреслила, що важливо аби уроки у школі викликали у дітей інтерес.

«Сьогодні ми розробляємо концепцію Нової української школи, в якій прагнемо до того, аби освіта в Україні не просто була на високому рівні, а й стала цікавою для школярів. Тому ми шукаємо варіанти, вивчаємо ефективні напрацювання, зокрема враховуємо міжнародний досвід. Важливо аби уроки у школі викликали інтерес, щоб діти вчилися не просто тому, що так треба, а тому, що їм це насправді цікаво», – зазначила міністр.

Курс «Філософія для дітей» передбачає не лише лекційні заняття, а й семінари. Діти з раннього віку починають обговорювати на уроках важливі соціальні питання, наприклад, «чи варто позбавляти свободи правопорушників?» або «чи варто пересаджувати здорове серце пацієнту, за яким нема кому доглядати?» В перспективі такій підхід готує дітей до свідомої і відповідальної участі в житті суспільства, спонукає адекватно оцінювати реальність та самостійно ухвалювати рішення.

«Я б хотіла підтримати оптимізм професора Парка щодо запровадження у нас цієї методики, але як Міністерство освіти і науки ми бачимо свою задачу й у тому, щоб така освіта не була ексклюзивною для обраної групи дітей. Ми хочемо, щоб значно більше дітей в Україні мали доступ до такого навчання, до таких підходів викладання», – підкреслила Лілія Гриневич.

оsvita.ua

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ