Депутати Львівської міської ради проголосували за ухвалу "Про врегулювання ситуації із вивезенням твердих побутових відходів у Львові". Місто передало повноваження із вивозу сміття Львівській ОДА. "За" проголосувало 55 депутатів, передає кореспондент Гал-інфо з сесійної зали.
"Минулого тижня ми отримали офіційного листа від Львівської ОДА з умовами в ультимативній формі про те, що має бути нами зроблено. У відповідь на лист була підготовлена ухвала, і вона пройшла виконком", - сказав Андрій Садовий.
Він нагадав, що вранці Львівська ОДА запропонувала інший варіант ухвали, який відрізняється від того, що було у згаданому листі.
"Ми створили робочу групу, яка напрацювала проект ухвал. Мені цей проект ухвали не подобається. Але це здоровий глузд. Лунають думки взагалі не голосувати. Я пропоную взяти за основу ухвалу компромісну, а потім проголосувати з правками і в цілому", - сказав Андрій Садовий.
Зокрема, він запропонував спершу проголосувати за ухвалу, яку підготував і затвердив виконком, а другою ухвалою внести редакційні правки.
"Одна ухвала в два підходи", - сказав Андрій Садовий.
Натомість депутати заявили, що він їх заплутав. Окрім того, вони висловили пересторогу, що у випадку, коли другу ухвалу (редакційні правки) не підтримують, то залишиться лише ухвала, яку підготував виконком.
Андрій Садовий запевнив, що він голосуватиме.
Потім все ж таки поставив на голосування за основу ухвалу, яка була заздалегідь напрацьована - разом із правками, що подала комісія, котра сьогодні працювала цілий день.
"За" проголосувало 55 депутатів.
Далі було обговорення та внесення додаткових правок до проекту ухвали.
Депутат Юрій Кужелюк попросив внести правку, щоб заборонити облаштування тимчасового полігону на території Львова та ТЕЦ-2.
Депутат Петро Адамик заявив: "Шкода, що робоча група не дійшла до Львівської ОДА, яка просить виділити 75 млн грн до 10 липня для підготовки полігонів. Це потрібно для забезпечення процесу вивозу сміття з міста".
"Ми сьогодні голосували за бюджет. Все, більше грошей у нас нема", - сказав Андрій Садовий.
Додамо, що сьогодні депутати виділили ще 40 млн грн для ЛКП "Львівспецкомунстранс".
Депутат Маркіян Лопачак закликав припинити робити правки, бо ухвала взагалі не запрацює.
Як зазначив Валерій Веремчук, цей нормативний документ слід прийняти, щоб дати можливість обласній раді регулярно очищати Львів від сміття.
"У нас є ці 75 млн грн, які потрібні для облаштування полігонів. У нас ці кошти є у стрічці субвенцій та у стрічці "Львівспецкомунтранс", - сказав Валерій Веремчук.
Андрій Садовий сказав, що не бачив офіційного листа з поясненнями, куди Львівська ОДА скерує ці 75 млн грн.
"Ми за телефонним дзвінком гроші перевозити не будемо. Буде офіційний лист з поясненнями, куди підуть гроші, тоді зберемо виконком і вирішимо, а потім затвердимо на сесії", - сказав Андрій Садовий.
Депутат Тарас Чолій запитав, що буде із сміттєвим департаментом ЛМР та чому саме 300 млн грн (сума, яку просить Львівська ОДА на рік, щоб вивозити сміття зі Львова).
Андрій Садовий сказав, що не знає, чому саме 300 млн грн.
"Не знаю, бо це був такий ультиматум", - сказав він.
Потім Андрій Садовий повернувся до питання про сміттєвий департамент. Він має працювати, має організувати роздільний збір сміття та будівництво заводу.
Ігор Телішевський запропонував провести аудит "Львівспецкомунтрансу" з червня 2016 року.
Петро Адамик запропонував перенести голосування за ухвалу, щоб узгодити її з Львівською ОДА.
"Отримав інформацію, що ця ухвала в такому вигляді як є працювати не буде і не дасть вивезти сміття зі Львова", - сказав Петро Адамик.
Депутати взяли перерву на п'ять хвилин.
Після повернення Маркіян Лопачак запитав, чи точно ухвала узгоджена з Львівською ОДА?
"Цей документ на 99% враховує побажання Львівської ОДА. Ми не є департаментом ОДА", - сказав Андрій Садовий.
Пропозицію Петра Адамика, щоб перенести голосування за ухвалу, підтримало лише 13 депутатів.
Потім в цілому – з усіма правками – за проголосувало 55 депутатів.
Повний текст ухвали (без остаточних правок):
1. Надати на період до 30.06.2019 згоду на поширення на територію м. Львова повноваження Львівській обласній державній адміністрації щодо вирішення питань збирання, зберігання, вивезення та захоронення твердих побутових відходів, у тому числі:
1.1. Затвердження схеми санітарного очищення та впровадження системи роздільного збирання твердих побутових відходів на період до 30.06.2019.
1.2. Затвердження норм надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на період до 30.06.2019.
1.3. Визначення на конкурсних засадах суб’єктів господарювання, які будуть здійснювати вивезення твердих побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на адміністративній території міста Львова з моменту закінчення діючих договорів з перевізниками на період до 30.06.2019.
1.4. Подання за попереднім погодженням Львівською обласною державою адміністрацією на затвердження виконавчому комітету Львівської міської ради тарифів на вивезення твердих побутових відходів.
1.5. Право укладати угоди з постачання твердих побутових відходів з адміністративної території міста Львова на об’єкти захоронення та утилізації твердих побутових відходів з терміном дії до 30.06.2019.
2. Звернутися до Державної аудиторської служби України для проведення аудиту використання коштів міського бюджету м. Львова на вивезення та захоронення твердих побутових відходів з території міста Львова.
3. Надати кошти з міського бюджету м. Львова у вигляді субвенції Львівському обласному бюджету у сумі 150 000 000 (сто пятдесят мільйонів) грн. для відшкодування виконавцям фактично наданих послуг з вивезення твердих побутових відходів фактичних додаткових витрат на їх перевантаження, перевезення та будь-яких інших заходів, пов’язаних із захороненням та утилізацією, а також виплата субвенцій місцевим бюджетам, у тому числі на виконання Меморандуму про співпрацю між Львівською обласною державною адміністрацією, Львівською обласною радою, Львівською міською радою та органами місцевого самоврядування, на території яких розташовані полігони/звалища захоронення твердих побутових відходів, щодо поводження з твердими побутовими відходами, що утворюються у місті Львові. Перерахунок вказаної суми здійснювати рівними щомісячними платежами до 10 числа кожного поточного місяця протягом 2017 року.
4 Передбачати у міському бюджеті м. Львова кошти у сумі 300 000 000 (триста мільйонів) грн. – на 2018 рік та 150 000 000 (сто п’ятдесят мільйонів) грн. – на 2019 рік для надання субвенцій Львівському обласному бюджету на відшкодування виконавцям фактично наданих послуг з вивезення твердих побутових відходів фактичних додаткових витрат на їх перевантаження, перевезення та будь-яких інших заходів, пов’язаних із захороненням та утилізацією, а також виплата субвенцій місцевим бюджетам, у тому числі на виконання Меморандуму про співпрацю між Львівською обласною державною адміністрацією, Львівською обласною радою, Львівською міською радою та органами місцевого самоврядування, на території яких розташовані полігони/звалища захоронення твердих побутових відходів, щодо поводження з твердими побутовими відходами, що утворюються у місті Львові. Перерахунок вказаної суми здійснювати рівними щомісячними платежами до 10 числа кожного поточного місяця до 30.06.2019.
5. Передати Львівське комунальне підприємство “Транспортна фірма “Львівспецкомунтранс“ у порядку організації тимчасового управління Львівській обласній державній адміністрації на період до 30.06.2019, умови якого визначаються окремим договором між Львівською міською радою та Львівською обласною державною адміністрацією, у частині вивезення твердих побутових відходів з адміністративної території м. Львова. Виконавчому комітету Львівської міської ради у десятиденний термін забезпечити передачу цього підприємства відповідно до законодавства України.
6. Скасування цієї ухвали чи визнання її такою, що втратила чинність, не є підставою для припинення договірних зобов’язань, що виникнуть на її підставі.
7. Визначені цією ухвалою заходи і фінансові зобов’язання Львівської міської ради є вичерпними.
8. Надати право виконавчому комітету Львівської міської ради у міжсесійний період приймати рішення щодо перерахунку коштів, передбачених у пунктах 4 та 5 цієї ухвали, з подальшим затвердженням міською радою.
9. Контроль за виконання ухвали покласти на заступника міського голови з питань житлово-комунального господарства".