Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Львівська облрада прийняла "сміттєву" програму на 600 млн грн

Сьогодні, 13 липня, під час позачергового засідання сесії Львівської обласної ради депутати затвердили Програму заходів для налагодження системи поводження з твердими побутовими відходами у Львові на 2017 - 2019 роки. "За" проголосували 69 депутатів, передає кореспондент Гал-інфо з сесійної зали.
Гал-інфо

Відповідно, депутати збільшили обсяг доходів загального фонду обласного бюджету на 2017 рік за рахунок надходжень міського бюджету Львова на 150 млн грн. Ці кошти виділять департаменту розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства Львівської ОДА.

Львівська міська рада має забезпечити кошти на виконання Програми. Також Львівська міська рада має забезпечити передачу ЛКП "Львівспецкомунтранс" у тимчасове управління Львівській ОДА.

Львівська ОДА має розробити та затвердити порядок використання коштів на реалізацію програми.

В 2018 році Львів повинен скерувати на виконання програми 300 млн грн, у 2019 - 150 млн грн.

Як сказано у програмі, послуги централізованого збору та вивезення ТПВ зі Львова надають шість компаній: 5 приватних (ТзОВ «АВЕ-Львів», ТзОВ «Спецавтотранс», ТзОВ «Санком-Львів», ТзОВ «Грінера Україна», ТзОВ «ДВ-Екосвіт») та 1 комунальне підприємство (ЛКП «ТФ «Львівспецкомунтранс»).

З моменту трагедії на Грибовицькому сміттєзвалищі у травні 2016 року в місті систематично виникали проблеми зі своєчасним вивезення ТПВ, що зумовлювало погіршення санітарно-епідеміологічної ситуації. Упродовж цього періоду органом місцевого самоврядування не було налагоджено механізмів вирішення ситуації, зокрема щодо системи поводження з ТПВ, скорочення відходів, налагодження роздільного збору ТПВ, визначення інвесторів для будівництва об’єкта перероблення ТПВ.

У 2017 році облдержадміністрація двічі забезпечувала координацію вивезення ТПВ з метою усунення загрози надзвичайної епідеміологічної ситуації у м. Львові в частині перенакопичення відходів на контейнерних майданчиках, зокрема у січні вивезено 2 400 тонн ТПВ (очищено 386 майданчиків), у березні – 3 500 тонн ТПВ (очищено 599 майданчиків). А з 23.06.2017 облдержадміністрацією повністю забезпечується вивезення ТПВ з міста Львова.

Оскільки проблему поводження з твердими побутовими відходами, що утворюються у місті Львові, упродовж одинадцяти місяців після трагедії на Грибовицькому сміттєзвалищі Львівською міською радою не було вирішено, Львівська обласна державна адміністрація та Львівська обласна рада ініціювали підписання Меморандуму про співпрацю між Львівською обласною державною адміністрацією, Львівською обласною радою, Львівською міською радою та органами місцевого самоврядування, на території яких розташовані полігони/звалища для захоронення твердих побутових відходів, щодо поводження з твердими побутовими відходами, що утворюються у місті Львові (21.04.2017). Загалом, забезпечення виконання завдань Меморандуму вимагає докладання зусиль з боку усіх підписантів. Проте, через пасивне ставлення Львівської міської ради до виконання умов Меморандуму угоди було укладено лише з чотирма містами. Також Львівською міською радою не було надано субвенції місцевим бюджетам міст, на території яких розташовані полігони/звалища для захоронення твердих побутових відходів, що утворюються у м. Львові.

Перелік об’єктів захоронення ТПВ у Львівській області, на яких заплановано складування  відходів

Підприємство, яке експлуатує звалище/полігон твердих побутових відходів

Район

Площа звалищ, га

КП «Броди» (м. Броди)

Бродівський

5,9

КП «Буськ» (м. Буськ)

Буський

5,0

ТзОВ «КОМ-ЕКО-Борислав-2010» (м. Борислав)

Дрогобицький

3,0

КП «Комбінат міського господарства»                    (м. Дрогобич, с. Брониця)

Дрогобицький

3,5

Жидачівське МВУКГ (м. Жидачів)

Жидачівський

10,9

ТзОВ «Еко Баланс Золочів» (с. Єлиховочі)

Золочівський

4,8

МКП ЖКУ м. Миколаїв (м. Миколаїв)

Миколаївський

4,0

МКП «Житловик» м. Мостиська (с. Липники)

Мостиський

3,0

МКП «Комунальник» м. Перемишляни (с. Ясева)

Перемишлянський

1,7

КП «Радехівське ВКГ» (м. Радехів)

Радехівський

6,0

Стрийське МКП  (м. Стрий)

Стрийський

22,5

СКП «Об’єднане» (м. Самбір)

Самбірський

10,0

КП «Сокальжитлокомунсервіс» (м. Сокаль)

Сокальський

9,3

КП ЖКГ Белзької міської ради (м. Белз)

Сокальський

1,5

КП ЖКГ Великомостівської міської ради                 (м. Великі Мости)

Сокальський

3,0

КП «Комунальник» (м. Червоноград)

Сокальський

4,6

МВУЖКГ м. Старий Самбір (смт Стара Сіль)

Старосамбірський

2,0

КП «Новояворівськжитло» (м. Новояворівськ)

Яворівський

5,0

Мета програми – налагодження ефективної системи поводження з твердими побутовими відходами, забезпечення систематичного та безперебійного вивезення ТПВ з м. Львова.

Завдання:

- збирання та зважування твердих побутових відходів;

- вивезення з території м. Львова твердих побутових відходів;

- зберігання та захоронення твердих побутових відходів, що утворюються в м. Львові;

- надання фінансової допомоги територіям, що прийматимуть сміття з м. Львова.

Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми здійснюється з обласного бюджету за рахунок коштів субвенції, наданої Львівською міською радою, відповідно до Ухвали, з метою виконання заходів для налагодження системи поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові на 2017 – 2019 роки в сумі 600 млн грн в тому числі коштів передбачених для виплати субвенцій;  коштів, передбачених для виплати субвенцій місцевим бюджетам на виконання Меморандуму про співпрацю між Львівською обласною державною адміністрацією, Львівською обласною радою, Львівською міською радою та органами місцевого самоврядування, на території яких розташовані полігони/звалища захоронення твердих побутових відходів, щодо поводження з твердими побутовими відходами, що утворюються у місті Львові, у загальному розмірі 140 млн грн, відповідно у 2017 році – 70 млн грн та 2018 році – 70 млн гривень.

Львівській міській раді, у разі необхідності, внести зміни до Ухвали в частині збільшення фінансування, до повного виконання умов Меморандуму.

Обсяг фінансових ресурсів на виконання Програми, визначений у додатку 2, у разі потреби може уточнюватись.

Термін реалізації Програми – з 2017 року до 2019 року.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ