Заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе детально розповів, як можна отримати у приватну власність житло, що належить до державного житлового фонду, тобто приватизувати його. Про це інформує прес-служба Мінрегіонбуду.
ʺЦе стосується квартир у багатоквартирних будинках, кімнат у комунальних квартирах тощо. Приватизувати можна також житлові метри у гуртожитку. Для чого це потрібно? Щоб продати або подарувати житло, залишити його у спадок, віддати під заставу при оформленні кредиту, здавати житло в оренду на законних підставах, зробити реконструкцію або перепланування тощоʺ, – повідомив він.
Заступник Міністра відзначив, що приватизація квартири здійснюється за наявності ордера на неї. Особа, на яку виписано цей документ, – наймач, а ті, хто був вселений і прописаний в житло разом з нею, відносяться до членів сім’ї та є учасниками процедури приватизації. При цьому об’єктами, які не можна приватизувати, є:
- самовільно переплановані і переобладнані житлові приміщення;
- квартири, які належать або відносяться до музеїв;
- кімнати гуртожитків у військових містечках, ботанічних садах або заповідниках;
- аварійні об’єкти, а також об’єкти, що знаходяться в зоні відчуження тощо.
Разом з тим безкоштовно сьогодні можна приватизувати:
- однокімнатні квартири;
- якщо квартира отримана при знесенні будинку і компенсація в грошовій формі не була отримана;
- якщо в житлі прописаний пільговик;
- об’єкти, де проживають багатодітні сім’ї та військовослужбовці.
ʺПотрібно врахувати площу житла і кількість зареєстрованих осіб. Виходячи з санітарної норми в 21 кв. м на квартиронаймача, відбувається безкоштовна приватизація квартири. Також додається 21 кв. м на кожного учасника і 10 на всю сім’ю. Це говорить про те, що на двох ви безкоштовно зможете приватизувати 52 кв. м житлаʺ, – додав Лев Парцхаладзе.
Для приватизації необхідний такий пакет документів:
- заява на приватизацію квартири, житлового приміщення у гуртожитку, кімнати в комунальній квартирі;
- копії паспорта заявника та всіх членів його родини (для дітей до 14 років – копії свідоцтва про народження), що проживають разом з ним;
- копії свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, що набрало законної сили;
- довідки про реєстрацію місця проживання заявника та всіх членів його сім’ї, зареєстрованих у квартирі (будинку), житловому приміщенні гуртожитку, кімнати у комунальній квартирі;
- техпаспорт на квартиру (кімнату, житловий блок, секцію) та його копія;
- копія ордера на житлове приміщення або ордера на житлову площу у гуртожитку, завірену обслуговуючою організацією (ЖЕК);
- документ (довідка), що підтверджує, що ви не брали участь у приватизації, тобто не використали житлові чеки (житлові чеки – це приватизаційні папери, які одержуються всіма громадянами України і використовуються при приватизації державного житлового фонду);
- довідка з відділення ПАТ ʺДержавний ощадний банк Україниʺ про залишок житлових чеків на депозитних житлових рахунках. Подаються, якщо громадяни вже брали участь у приватизації державного житла;
- копія документа, що підтверджує право на пільгові умови приватизації (за наявності);
- заява-згода тимчасово відсутніх членів сім’ї наймача на приватизацію.
При цьому, якщо мова йде про приватизацію кімнати в гуртожитку, крім вищезазначених документів також додається меддовідка про те, що майбутній власник не хворий на туберкульоз, витяг з Держреєстру речових прав на нерухоме майно та копія договору найму житлового приміщення.
Це регламентується Наказом Мінрегіону від 16.12.2009 р. №396 ʺПро затвердження Положення про порядок передачі квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках у власність громадянʺ.
Нагадаємо, за І півріччя об’єми будівництва зросли на 21,2%.