Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Cуспільство

На дорозі Львів – Мукачеве застосують технологію "холодного ресайклінгу"

Більше як половина протяжності автомобільної дороги Н-09 Мукачеве – Рахів – Богородчани – Івано-Франківськ – Рогатин – Бібрка – Львів відремонтують за технологією "холодного ресайклінгу", котра широко поширена в Європі та Сполучених Штатах Америки, повідомила прес-служба Державного агенства автомобільних доріг

"Верхні шари існуючого дорожнього одягу будуть зняті завглибшки до 25 см. Отриманий матеріал змішають з комплексними в’яжучими, такими, як бітумна емульсія та цемент і додадуть до нього новий мінеральний матеріал. Зазначена суміш і стане новою конструкцією дорожнього одягу, зверху якої буде влаштовано шар асфальтобетонного покриття", – розповів про технологію директор департаменту розвитку доріг Укравтодору Сергій Цепелєв.

За його словами, перероблений у такий спосіб матеріал має високі показники не лише з міцності, а й з еластичності, що гарантує водо- і морозостійкість майбутньої дорожньої основи.

"Зазначені фізичні властивості зводять здатність матеріалу до тріщиноутворення майже до мінімуму, а отже термін експлуатації такого дорожнього одягу буде значно довшим за той, що влаштований в інший спосіб", – зазначив він.

Експерт підкреслив, що механізми, котрі застосовуються для виконання окреслених видів робіт, – ресайклери відрізняються не лише значною продуктивністю безпосередньо під час фрезерування, а й високою точністю дозування в’яжучих матеріалів.

"В умовах тотальної економії, це є неабиякою перевагою, адже дозволяє скоротити витрати нових природних матеріалів, зокрема щебеню, піщано-щебеневих сумішей і піску, у тому числі на їх доставці до місця виконання робіт", – зауважив С.Цепелєв.

Він додав, що зазвичай, при використанні інших технологій, транспортна складова грає не останню роль у формуванні кошторису, адже закуплений у значному обсязі матеріал необхідно не лише транспортувати до виробничих баз, де він готується в змішувальних установках, а й відправити у зворотному напрямку – до місця виконання робіт.

"Технологія холодного ресайклінгу передбачає те, що увесь робочий процес виконується в одному місці – безпосередньо на місці робіт, що виключає потребу у влаштуванні тимчасових проїздів, а отже мінімізує витрати на проведення робіт", – підсумував він.

За інформацією Служби автомобільних доріг починаючи з середини червня підрядною організацією вже виконанні  роботи з розпушування та регенерації конструктивних шарів дорожнього одягу на ділянці км 395+660 – км 398+000 загальною площею 18,5 тис. м2, на ділянці км 427+400 – км 432+564 загальною площею 27,8 тис. м2, на ділянці км 433+064 – км 436+064 загальною площею 11,2 тис. м2; влаштовано  вирівнюючий шар дорожнього покриття товщиною 6 см на 29,3 тис. м2.

Відповідно до Порядку використання коштів державного бюджету, призначених для розвитку дорожнього господарства областей української частини Карпатського єврорегіону (зокрема доріг Мукачеве – Львів, Татарів – Кам'янець-Подільський, Стрий – Мамалига), затвердженого Постановою КМУ від 25.05.2015 р. № 323, запланований обсяг видатків Державного бюджету України на проведення робіт на зазначеній дорозі в межах Львівської області передбачено 200 млн. грн., з яких 175 млн. грн. будуть спрямовані на проведення робіт на 19,3 км вказаної ділянки, решта – на ремонт ділянки км 436+433 – км 439+433, протяжністю 3 км.

 
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ