Приватні перевізники висловили потребу в організації для водіїв спеціальних навчань основам етикету. У компаніях, які займаються міськими перевезеннями пасажирів, зізнаються, що водіям не вистачає професіоналізму та хороших манер. Більше того, у Львові спостерігається значний дефіцит водіїв категорії «Д».
«Щороку у Львові стає менше водіїв категорії «Д». Наприклад, у нас близько 40 працівників доїжджають з районів. А ще 8 водіїв не вистачає. Ця проблема є всюди, і в області теж, – розповідає Степан Коцан, директор компанії-перевізника «Фіакр Львів». – Разом з тим, сьогодні немає спеціалізованих закладів, які б готували дипломованих працівників, натомість законодавство вимагає, щоб водій автобуса мав три роки стажу. Тому найбільша проблема на ринку пасажирських перевезень – це нестача саме кваліфікованих водіїв».
Отже до порушників перевізники змушені застосовувати жорсткі міри: «Водіїв-хамів, які відмовляються перевозити пільговиків, та порушників правил дорожнього руху ми, як правило, звільняємо, якщо вони не реагують на догану», – зазначив Степан Коцан.
До слова, раніше голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка повідомляв пресі, що курси для водіїв таки будуть. За його словами, зараз Асоціація працює з Львівським навчально-курсовим комбінатом, щоб запровадити програму підготовки водіїв. «У цю програму можна включити й заняття стосовно етики і культури обслуговування пасажирів. Хочемо зробити оптимальну вартість навчання. Шукаємо варіанти фінансування і напрацьовуємо план, за яким частина навчання оплачуватиметься коштом підприємства, а дещо – за особистий рахунок водія. Ця підготовка мала б тривати півроку. А ми сьогодні возимо пільговиків за власні кошти. Замість того, щоб більше працювати з водіями маршруток, оплачуємо пільгові перевезення, які держава гарантувала людям», – розповів Іван Велійка.