Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

На що варто звернути увагу при виборі туроператора для літнього відпочинку

На що варто звернути увагу при виборі туроператора для літнього відпочинку, та як захистити себе в разі неякісного надання послуг, - рекомендації юристів.

Перш за все варто зазначити, що законодавство на стороні туриста, тобто споживача. Захист прав особи, котрій надаються туристичні послуги, передбачений Законом України «Про туризм», «Про захист прав споживачів», Цивільним кодексом України та низкою інших нормативно-правових актів.

Правові особливості туристичного договору:

Перед укладенням договору з туроператором радимо перевірити тур-фірму, з якою бажаєте укласти договір на предмет початку її ліквідації, зробити це можна на веб-сайті Міністерства юстиції України у рубриці «Безкоштовний запит» з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Далі переходимо до самої угоди з туроператором.

У статті 20 Закону України «Про туризм» перелічені істотні умови договору на туристичне обслуговування.

Такими умовами є:

1) строк перебування на відпочинку із зазначенням дат початку та закінчення туристичного обслуговування;

2) характеристика транспортних засобів, що здійснюють перевезення, їх вид і категорія, а також дата, час і місце відправлення та повернення (якщо перевезення входить до складу туристичного продукту);

3) готелі, їх місце розташування, категорія, строк і порядок оплати готельного обслуговування;

4) види і способи забезпечення харчування;

5) мінімальна кількість туристів у групі (у разі потреби) та у зв’язку з цим триденний строк інформування туриста про те, що туристична подорож не відбудеться через недобір групи;

6) програма туристичного обслуговування;

7) види екскурсійного обслуговування та інші послуги, включені до вартості туристичного продукту;

8) інші суб’єкти туристичної діяльності (їх місцезнаходження та реквізити), які надають туристичні послуги, включені до туристичного продукту;

9) страховик, що здійснює обов’язкове та/або добровільне страхування туристів за бажанням туриста, інших ризиків, пов’язаних з наданням туристичних послуг;

10) правила в’їзду до країни (місця) тимчасового перебування та перебування там;

11) вартість туристичного обслуговування і порядок оплати;

12) форма розрахунку.

Тобто, договір із туроператором чи турагентом повинен містити всі вище перелічені умови. Адже, на думку законодавця, узгодження саме цих питань зможе забезпечити споживачу отримання послуги належної якості.

По-друге, переконайтеся в тому, що Ви отримали від туроператора квитанцію про сплату суми коштів, передбаченої договором на туристичне обслуговування.

По-третє, запам’ятайте: законодавством передбачено право туриста відмовитися від виконання договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі. Це право передбачено Законами України «Про захист прав споживачів» та «Про туризм».

Також зверніть увагу на те, щоб ціни, на путівки, які Вам до душі, вказувались одразу у гривнях, оскільки курс валют у туроператора зазвичай суттєво відрізняється від того, який ви можете спостерігати у обміннику.

Про зміну істотних умов подорожі, відміну чи перенесення рейсу туроператор зобов’язаний попередити Вас як мінімум за 3 дні до відправлення.

Окремо слід виділити медичне страхування на час подорожі. Стандартний поліс має покривати амбулаторну допомогу, швидку допомогу, стоматологію та повернення додому. Також існують інші розширені варіанти страхування, які покривають більше страхових випадків.

Якщо у Вас все ж виникли проблеми з вашим туроператором, то існує три види захисту Ваших прав:

1. Пропонуємо звертатись зі скаргою до Інспекції з питань захисту прав споживачів, оскільки до туристичних послуг застосовуються положення Закону України «Про захист прав споживачів». Відповідно до Положення про Держспоживінспекцію, вона здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, а також відповідно до Закону «Про захист прав споживачів», а саме статті 23, Інспекція уповноважена накладати штрафи на суб’єктів господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування у разі порушення законодавства про захист прав споживачів.

2. Наступним способом захисту прав в сфері надання туристичних послуг варто зазначити звернення зі скаргою до Державного агентства України з туризму та курортів. При порушенні Ваших прав туроператором у скарзі до Держтуризмкурорту описуються всі обставини справи і викладається прохання здійснити перевірку провадження діяльності туроператора та повідомити скаржника про результати розгляду скарги.

3. Найефективнішим способом захисту прав на нашу думку, все ж є звернення до суду з позовною заявою про захист прав споживачів. Подання такого позову є економічно вигідним для позивача, оскільки в силу норм пункту 7 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» не потребує сплати судового збору. Окрім цього, аналіз судової практики показує, що у більшості випадків суд виносить рішення на користь туриста.

При виборі туроператора для літнього відпочинку варто звертати на:

1. Чи не перебуває туроператор у процесі ліквідації. Перевірити це можна на сайті МінЮсту;

2. Уважно ознайомитись зі ст. 20 Закону України «Про туризм» у якій перелічені істотні умови договору на туристичне обслуговування. Ваш договір з Туроператором повинен обов’язково містити усі 12 пунктів з цієї статті;

3. Вимагайте вказувати ціну в договорі тільки у гривнях, та обов’язково переконайтесь, що отримали квитанцію про сплату суми коштів, передбаченої договором на туристичне обслуговування;

4. Окремо слід приділити увагу медичному страхуванню, оскільки існує безліч страхових полісів, які покривають різні страхові випадки;

5. Якщо ж у вас все ж виникли проблеми з вашим туроператором існує три основних способи захисту Ваших прав:

  • Скарга до Інспекції з питань захисту прав споживачів;
  • Скарга до Державного агентства України з туризму та курортів;

Найефективніший спосіб захисту прав на нашу думку, все ж є звернення до суду з позовною заявою про захист прав споживачів. Подання такого позову є економічно вигідним для позивача, оскільки в силу норм пункту 7 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» не потребує сплати судового збору. Окрім цього, аналіз судової практики показує, що у більшості випадків суд виносить рішення на користь туриста.

Адвокат Лілія Каминська, спеціально для Гал-інфо.


 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ