Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Нові садки, опорні школи та «школярики», – Іван Собко розповів про підтримку освіти Львівщини

Цьогоріч лише у межах «Великого будівництва» на Львівщині відкрили кілька нових садків та шкіл і відремонтували наявні, крім того, область закупила понад 50 «школяриків».
Заступник голови Львівської обласної державної адміністрації Іван Собко.

Про ці та інші результати підтримки освітньої галузі розповів заступник голови Львівської обласної державної адміністрації Іван Собко.

За його словами, освітня сфера залишається серед пріоритетів Львівської ОДА, тож на реформу освіти кошти виділяються не лише з державного, але і з обласного бюджетів завдяки цільовим програмам. Вони спрямовуються на розширення мережі закладів освіти, освітню інфраструктуру та підтримку профільної освіти.

Дошкільна освіта

Дошкільною освітою (державними яслами та садками) в регіоні охоплено майже 72 тисячі дітей, які відвідують сукупно 874 ЗДО. І хоч за останні 10 років кількість цих закладів суттєво побільшала (на 285 закладів з 2012 року), такої мережі все одно не достатньо, аби охопити всіх дошкільнят регіону.

«Ми як команда голови Львівської обласної державної адміністрації Максима Козицького відстоюємо якість навчання на Львівщині. На жаль, в попередні роки на дошкілля зверталося менше уваги. Але саме дошкільна освіта – це той цілісний процес, який спрямований на забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів та здібностей, – пояснює Іван Собко. – Важливим пріоритетом в моїй роботі є саме забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти дітьми та створення необхідних умов функціонування і розвитку мережі закладів дошкільної освіти (ЗДО)».

За даними Львівської ОДА, найбільша кількість закладів ЗДО розташована у районах області – 499 одиниць (57% – у районах області, 18% – ОТГ), водночас дошкільні заклади у м. Львові відвідує 40% усіх дітей.

«Для дітей відвідування ЗДО – це старт розвитку і згодом успішності, – продовжує Іван Собко. – Хочу зазначити, що невід’ємною складовою дошкільної освіти в сучасних умовах є інклюзивна освіта. Це створення умов для отримання, засвоєння і використання знань, умінь і навичок дітьми з особливими освітніми потребами в різних видах діяльності разом з усіма однолітками групи. Тому потрібно докладати зусиль для розвитку всіх діток без виключення».

Заступник голови Львівської ОДА додає, що нинішня мережа не відповідає усім потребам регіону, тому в пріоритеті обласної влади – відкриття нових закладів та реконструкція (із розширенням) старих.

Шкільна мережа

Зараз Львівщина переживає активну фазу децентралізації. Попри поширену думку, ця реформа має вплив не лише на розподіл меж ОТГ та місцевої влади, а й на освітню мережу, яка оптимізується під сучасні потреби. За словами Івана Собка, в регіоні це питання вирішують створенням опорних шкіл.

«Станом на 1 червня цього року у Львівській області функціонувало 118 опорних закладів, 37 з яких створено в ОТГ. Загалом в опорних закладах навчається 35,8 тис. учнів, в тому числі 7,3 тис. учнів довозиться», – акцентує заступник голови Львівської облдержадміністрації.

При цьому, питання організації довозу учнів до опорних шкіл на Львівщині теж вирішується централізовано. Лише цього року область закупила для районів 54 шкільних автобуси, загалом же їх в регіоні 326. «Зараз працюємо над задоволенням потреби в додаткових автобусах для довезення учнів до опорних закладів», – додає пан Собко.

Він також додає, що питання модернізації наявних шкіл – це не лише питання ремонту приміщень чи меблів, але й створення належної навчальної інфраструктури, яка відповідала би вимогам часу: «Учасники навчального процесу повинні володіти комп’ютерною технікою, мати доступ до інформації, впроваджувати інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховний процес. З огляду на це, основними напрямками матеріально-технологічного забезпечення навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах повинно стати придбання обладнання у спеціалізовані кабінети (Steam-лабораторії), виділення коштів на ремонт харчоблоків, що частково вже здійснено та впроваджено», – резюмує Іван Собко.

Професійно-технічна освіта

У регіоні традиційно гостро стояло питання професійно-технічної освіти, адже такі заклади потребують осучаснення та інвестицій. Так, заходи із модернізації та реконструкції матеріально-технічної бази, енергозбереження будівель і споруд також і закладів професійної (професійно-технічної) освіти  ЗП(ПТ)О проводяться за підтримки Львівської ОДА.

Наразі підготовка кваліфікованих кадрів у ЗП(ПТ)О здійснюється на базі 1309 кабінетів, у тому числі 640 кабінетів з предметів  професійно-технічного циклу, понад 228 лабораторій, 640 навчально-виробничих майстерень, 27 полігонів, 15 автотрактородромів, 53 бібліотек.

Загалом же, резюмує Іван Собко, важливу роль у підтримці освіти цього року зіграла державна програма «Велике будівництво» та обласний конкурс підтримки місцевих ініціатив. «Такі здобутки тішать і надихають, а це спонукає більше і краще дбати про молоде покоління!», – додає чиновник.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ