Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Парламент повинен якнайшвидше розглянути понад 20 євроінтеграційних законопроектів

Верховна Рада мусить невідкладно розглянути понад два десятки законопроектів, які безпосередньо стосуються Угоди про асоціацію. Про це заявив координатор Парламентської експертної групи з євроінтеграції Денис Черніков, коментуючи проблемні питання законотворчої діяльності, що виявилися протягом двох років з моменту ратифікації Угоди.

«Серед поданих до парламенту законопроектів є стратегічні галузеві документи, які мали би дати поштовх реформам, але їх розгляд гальмується у ВР, і з цього приводу ПЕГ та низка громадських організацій вже звернулись до керівництва уряду та парламенту із закликом пришвидшити процес», - зазначив Д.Черніков.

За два роки з моменту ратифікації Угоди парламент прийняв лише приблизно 50 законопроектів, які так чи інакше стосуються зобов’язань України перед ЄС, менше половини з них безпосередньо торкаються процесу євроінтеграції. Протягом першого року після ратифікації Угоди українські політики відчули реальну короткострокову вигоду від прийняття євроінтеграційних законів – збільшились шанси виходу на європейський ринок вітчизняних компаній та можливості отримання фінансової допомоги з боку Євросоюзу. На сьогодні політики мусять осягнути вже довгострокові перспективи схвалення ініціатив, що стимулюватимуть реформи в енергетиці, охороні довкілля, транспортній галузі та багатьох інших, переконаний експерт.

«Процес європейської інтеграції не повинен зупинитися на отриманні безвізового режиму. Україна отримала унікальний шанс продемонструвати Європі, що вона є надійним і перспективним партнером. Скептикам, які вважають, що нам легше буде наздоганяти світову економіку за допомогою, наприклад, Китаю, відповім: через декілька років вже китайські інвестори вимагатимуть дотримуватися європейських стандартів, і ми повинні діяти на випередження», - наголосив Д.Черніков. Він нагадав, що 20 років тому Україна та Росія були в рівних умовах на шляху євроінтеграції: як і більшість пострадянських країн вони обидві підписали Угоди про партнерство і співробітництво з Євросоюзом. Ще тоді Україна і Росія стали конкурентами - за доступ до технологій, ринків та інвестицій. І все, що робила Росія протягом багатьох років (створення п’ятої колони в Україні, шантаж у газовому питанні, вигадані проблеми з якістю українських товарів) повинно було, серед іншого, позбавити Україну переваг у цій конкуренції, підкреслив експерт.

«Виконання Угоди про асоціацію – це не ідеологія, не формальність у вигляді зобов’язань, і не закони в обмін на гроші ЄС. Це інструмент, який виводить Україну з узбіччя міжнародної економічної інтеграції», - констатував Д.Черніков.

Крім того, Угода про асоціацію є частиною національного законодавства, згідно з Конституцією, її потрібно виконувати, тож парламенту необхідно проявити політичну волю і розглянути вже внесені законопроекти так званого «євроінтеграційного пакету». А саме потребують розгляду законопроекти: «Про державний контроль, що здійснюється з метою перевірки відповідності законодавству про безпечність та якість харчових продуктів і кормів, здоров'я та благополуччя тварин» №0906, «Проект Закону про оцінку впливу на довкілля» № 2009а-д, «Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції» №2431, ­­­­­«Про безпечність та гігієну кормів» №2845, «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» №2966-д, «Про внесення змін до деяких законів України щодо документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, спрямованих на лібералізацію Європейським Союзом візового режиму для України» №3224, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження інтегрованих підходів в управління водними ресурсами за басейновим принципом» №3603, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо технічних регламентів та оцінки відповідності)» №3724, «Про ринок електричної енергії України» №4493, «Про внесення змін до деяких законів України щодо безпечності харчових продуктів» №4589, «Про залізничний транспорт України» №4593, «Про вимоги до предметів та матеріалів, що контактують з харчовими продуктами» №4611, «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України» №4614, «Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС)» №4615, «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування тютюнових виробів)» №4619, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту авторського права і суміжних прав у мережі Інтернет» №4629, «Про внесення змін до Закону України «Про морські порти України» щодо функціонування інформаційної системи портового співтовариства» №4637, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у відповідність із законодавством Європейського Союзу у сфері перевезення небезпечних вантажів» №4644, «про внесення змін до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (щодо удосконалення деяких положень)» №4646, «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність з актами Європейського Союзу» №4683, «Про електронні довірчі послуги» №4685.

Довідка: За ініціативи Комітету Верховної Ради України з питань європейської інтеграції та Фундації «Відкрите суспільство» у червні 2015 року була створена Парламентська експертна група з євроінтеграції (ПЕГ), яка проводить експертизу поданих до парламенту законопроектів на відповідності європейському праву.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ