Як стало відомо Гал-інфо закривати цей театральний сезон заньківчани будуть Мольєром.
Нагадаємо, як повідомляло Гал-інфо раніше, литовський театральний режисер Оскар Коршуновас буде ставити виставу закриття сезону у театрі ім. Марії Заньковецької.
‘’Тартюф’’ - п’єса авторства Мольєра в якій висміяні найбільш огидні людські пороки, які переслідують людство упродовж тисячоліть: лицемірство, спрагу наживи, підлість, дурість, егоїзм. З моменту написання в 1664 році п’єса «Тартюф» була поставлена чи не всіма театрами світу.
Як прокоментував подію театральний експерт та засновник проєкту “Театральна риболовля” Сергій Винниченко, кількісні показники прем’єр театру ім.Марії Заньковецької виходять на рівень справжнього лідера ринку, а не того, хто пасе задніх. Заявлені назви демонструють включеність ТОР-менеджменту до порядку денного країни та розуміння європейських театральних тенденцій.
“Звісно, спостереження базується виключно на кількісних показниках, й не враховує якісні. А ось заявлена прем’єра “Тартюфа” – одразу порівняння на всіх можливих рівнях. Від 360-літньої історії постановок на провідних сценах світу (й це не фігура мови), до перегукування між собою українських національних театрів – адже квітнем минулого року свою версію цієї п’єси випустив у Миколаєві Євгеній Резніченко, а січнем поточного у Києві – Дмитро Богомазов”, - розповів Сергій Винниченко.
Лишити титульного персонажа героєм всього лише легкої комедії, чи закласти виставою постановку важливих суспільних питань, зокрема щодо домінуючої аферистичної природи осіб, які дотичні до прийняття ключових рішень на різних ланках управління – ось маркер того, чи насправді театр з громадянською позицією, чи намагається “пройти поміж крапельок”. Ну й звісно, важить особа режисера. Прем’єрний лист останнього року Театру Заньковецької – справжні гойдалки – від подиву, як те чи інше ім’я могло опинитися далі аматорського театру, до захвату від самого факту творчої колаборації конкретного режисера із театром.
“Оскарас Коршуновас – це приємне стискання у грудях, та калейдоскоп сцен тих бачених вистав, за якими їхав чи то на київську локацію “Гоголь-фесту”, чи на рідну сцену його постановок у Вільнюсі. Поява Коршуноваса у Львові – само по собі маніфест, який сколихне мистецький світ – від передбачуваного вою з болот, до більш прискіпливої уваги європейських митців першої ланки, які в силу обережності не відразу погоджуються на запрошення навіть київських театрів до співпраці в умовах воєнного стану”, - вважає Сергій.
Зазначимо, що у 2016 році на фестивалі Гоголь-фест, що відбувся у Києві, Вільнюський міський театр Оскара Коршуносова показав вистави ‘’На дні’’ та ‘Остання стрічка Клеппа’’.