Послуги централізованого збору та вивезення ТПВ зі Львова надають шість компаній: 5 приватних (ТзОВ «АВЕ-Львів», ТзОВ «Спецавтотранс», ТзОВ «Санком-Львів», ТзОВ «Грінера Україна», ТзОВ «ДВ-Екосвіт») та 1 комунальне підприємство (ЛКП «ТФ «Львівспецкомунтранс»).
На виїзді зі Львова встановлено три вагових комплекси, на яких відбувається зважування сміття, фіксується номер машини, назва організації-перевізника, дата, а також напрям захоронення чи перезавантаження сміття. Звіти про зважені автомобілі в автоматичному режимі надходять до ОДА. Згодом департамент розвитку та експлуатації ЖКГ отримує копії товарно-транспортних накладних або подорожних листів від організацій-перевізників, акти виконаних робіт та рахунки на підставі яких виплачують бюджетні кошти за вивезене сміття і відшкодовують витрати за довезення сміття до місця призначення.
Перевіривши незначну частину номерних знаків автомобілів, які заїжджають на вагу, з’ясувалось, що сміття зі Львова підприємства-перевізники ТПВ вивозять на легкових автомобілях. Ця інформація перевірена через єдину базу зареєстрованих авто в МВС.
Зокрема, САТ (ТзОВ «Спецавтотранс») начебто вивозить сміття… на бусику Volkswagen Grafter з причепом? Як ми дійшли до такого абсурдного висновку? А ось як. В обліковому списку, що його ведуть працівники ваги, значиться 14-тонний ДАФ.
У тому ж таки списку з ваги вказано номерний знак цієї вантажівки – АО0759ВО. Але якщо зазирнути в офіційну базу зареєстрованих авто МВС, то можна переконатися, що під таким номером записана машина Volkswagen Grafter.
Далі ще більше сюреалізму. За десять днів серпня загадкове авто (чи то Volkswagen Grafter,що неймовірно, чи то невідомий ДАФ) двічі заїжджало на вагу на «Шуварі» і вивезло в Вінницьку область аж 36.400 тонни сміття (1.08 – 16.800 і 9.08 – 19.600). При цьому у реєстрі на відшкодування коштів САТ подає вантажівку вже з номером АС0759ВО, яка чомусь вже вивезла 54.42 тонни сміття. Тобто тотальний різнобій даних. Постає питання: за що область платить гроші платників податків?
Знову ж таки «Грінера» замість сміттєвоза Mercedes-Benz використовує для зважування сміття, якщо орієнтуватися на базу зареєстрованих авто МВС, Daewoo Lanos, номерний знак АІ5326АХ. Судячи з документів, виходиться, що легковик у серпні завіз на сміттєвий майданчик на вул. Богданівській 23.5 тонни сміття (1.08 – 6.760 тонни, 5.08 – 4.720 тонни, 9.08 – 12.120 тонни). Водночас цей номерний знак, за яким, наголосимо, зареєстрований легковик, але який у «ваговому» списку вказаний як номер Mercedes-Benz, дуже подібний до номерних знаків – АІ5328АХ, АІ5328ЕХ і АІ5326ЕХ – наявних вантажівок «Грінери». Але це ще не вся плутатина. У реєстрі, який перевізник подає до департаменту розвитку та експлуатації ЖКГ Львівської ОДА на виплату коштів, ці машини взагалі не значаться. (Додамо, що на Богданівській зважене сміття перевантажують на орендовані вантажівки і везуть на відстань щонайменше 1 200 км від Львова).
«Санком» використовує для вивозу сміття мікроавтобус Renault Trafic АС0161ВО і Renault Magnum AC0151BO з причепом, які жодного разу не заїжджали на вагу, однак в реєстрі на оплату зазначено, що ці автомобілі тричі по 20 тонн вивозили сміття в Сумську область. В реєстрі транспортних засобів, наданому «Санкомом» до департаменту, машин з подібними номерами нема.
А 17-тонного МАЗу з номером ВС8291ВІ (див документ 1) взагалі не існує (нема такої машини у базі МВС), однак ним вивозили сміття в Дрогобич і Яворів. При цьому департаменту представили 5 товарно-транспортних накладних щодо рейсів цієї вантажівки.
І ще один момент. За даними «вагового» списку, в Сумську і Чернівецьку області «Санком» в листопаді торік вивіз 51,5 тонни сміття (1.11– 17.700 тонни, 8.11 – 13 тонн і 10.11 – 20.800 тонни) на не зареєстрованій в МВС вантажівці з причепом («Рено» із загадковим номерним знаком ВК0710АН). Цієї вантажівки також нема ні в реєстрі (поданому до департаменту), ні серед товарно-транспортних накладних.
Це лише кілька з десятків розбіжностей, які, зокрема, зафіксовані у списках трьох вагових комплексів, два з яких належать приватним особам і обслуговуються за їхній рахунок.
Не виключено, що ці розбіжності зумовлені людським фактором і є наслідком технічних помилок, однак вони підозріло повторюються у товарно-транспортних накладних і реєстрах. Крім того, у реєстрі транспортних засобів, які є у розпорядженні перевізників ТПВ, є лише вантажівки "Грінери" з подібними номерними знаками, а МАЗ «Санкому» з номером ВС8291ЕІ фігурує в усіх документах паралельно з привидом з номером ВС8291ВІ.
Зрозуміло, що такому безладі вельми просто сховати реальну кількість сміття, яку продукує місто Львів, а відтак і кількість коштів, які потрібно платити на його вивезення і утилізацію.
(Початок тут - "Міняємо сміття на гривні за високим курсом").