Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Співвласники багатоквартирних будинків самі вирішуватимуть, хто і на яких засадах управлятиме їхнім майном

Співвласники багатоквартирних будинків самі вирішуватимуть, хто і на яких засадах управлятиме їхнім майном, - прес-служба Мінрегіону.

Про це сказала начальник Управління житлової політики Департаменту систем життєзабезпечення та житлової політики Мінрегіону Світлана Старцева 24 березня під час обговорення Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» з херсонськими журналістами.

За її словами, на сьогодні 50% українців незадоволені якістю роботи ЖЕКів. І Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» спрямований на врегулювання цієї ситуації.

«Він має забезпечити ефективне управління, утримання та експлуатацію багатоквартирних будинків. Також він сприяє розвитку ринку надання послуг у житловій сфері», - сказала Світлана Старцева.

Вона наголосила, що Закон не ліквідовує ЖЕКи, як обслуговуючі компанії, а лише виводить їх у конкурентне середовище.

«Закон в жодному разі не змушує співвласників змінювати ЖЕК на іншу обслуговуючу компанію. Він тільки дає право мешканцям обирати хто і на яких засадах управлятиме їхнім майном. Якщо всіх співвласників будинку задовольняє робота ЖЕКу, як управителя, вони й надалі можуть користуватися його послугами», - зазначила вона.

Світлана Старцева нагадала, що в разі невизначеності співвласників будинку щодо форми управління майном до 1 липня 2016 року, виконавчі органи місцевої влади мають на конкурсній основі обрати управителя для такого будинку.

Міськрада за місяць до проведення конкурсу має оголосити його умови, визначити і оприлюднити які суб’єкти господарювання братимуть участь у конкурсі. Тож протягом місяця люди матимуть змогу ознайомитися з учасниками конкурсу, їх ціновою пропозицією тощо.

«Мінрегіон вже розробив проект наказу «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з надання послуги з управління багатоквартирним будинком». І найближчим часом проект буде розміщений на сайті для громадського обговорення», - сказала Світлана Старцева.

Якщо ж визначений за конкурсом управитель не задовольнить співвласників, вони у будь-який момент можуть через загальні збори прийняти рішення про розірвання договору. І з цим рішенням звернутись до органу місцевого самоврядування.

Вона зазначила, що першим кроком для проведення загальних зборів співвласників з метою обрання управителя та/або установчих зборів зі створення ОСББ має стати отримання інформації про власників нерухомого майна, а також площу квартир та нежитлових приміщень будинку.

«Зокрема, Статтею 6 Закону «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»  встановлено, що таку інформацію співвласники можуть отримувати безкоштовно з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Проте тут є певна проблема, оскільки інформацію про власників нерухомого майна почали відцифровувати лише з 2004-2008 років, а отже реєстр неповний», - наголосила Світлана Старцева.

У цьому випадку необхідно звернутись до органів місцевої влади, щоб ті посприяли в отриманні такої інформації в БТІ безкоштовно.

Співвласникам також буде необхідно отримати технічну документацію на будинок.

«Документація потрібна для здійснення підключення будинку до загальноміських мереж водо-, тепло-, електропостачання, отримання дозволу на скид стічних вод у міську мережу, здійснення технічного обслуговування ліфтів, вбудованих котелень, внутрішньобудинкових інженерних мереж тощо», - пояснила Світлана Старцева.

Вона зазначила, що оскільки балансоутримувачі будинків визначалися органами місцевого самоврядування, у разі відсутності такої документації комунальне підприємств спільно з органом місцевого самоврядування має визначити джерело фінансування з її відновлення.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ