Нова освітньо-професійна програма бакалаврського рівня «Комп’ютерні науки (Проєктування і програмування інтелектуальних систем та пристроїв)» запрацює на кафедрі систем автоматизованого проєктування.
Завідувач кафедри САПР Михайло Лобур розповідає, що нова освітньо-професійна програма зумовлена потребами ринку:
«На комп’ютерні науки в Політехніку щороку вступає близько 700 студентів. На методичній комісії інституту ми вирішили розділити спеціальність на три освітньо-професійні програми. Наша програма й наша кафедра спеціалізуються не тільки на програмуванні. Ми охоплюємо велику нішу проєктування, зокрема проєктування 3D-пристроїв, мобільних та інших пристроїв , яких сьогодні потребує країна. Тому вирішили впровадити новий освітній курс програмування та проєктування. Це дозволило залучити багато фірм, які зацікавлені не тільки у програмуванні, а також у проєктуванні. При напрацюванні програми до нас долучилися фахівці з ІТ-кластеру знаних фірм не лише Львівщини, але й України та знаних фірм Європи».
Такі фірми як Global Logic, Sombra не лише зацікавилися новою освітньо-професійною програмою, але й виділили гроші на створення нових навчальних лабораторій.
«Завдяки широкій міжнародній співпраці ми отримуємо багато різного обладнання, тому студенти можуть виконувати реальні бакалаврські та магістерські роботи, використовувати всю цю техніку, щоб створювати цілком нові пристрої. У нас багато унікального обладнання, для прикладу, 4-канальний аналізатор спектру 1/3-октави, атомно-силові мікроскопи, термокамери, різні 3D-принтери, сканери 3D, окуляри віртуальної реальності тощо, адже стараємося, щоб наші студенти здобували прикладну освіту. Якщо, умовно кажучи, через п’ять років ринок насититься програмістами, то наші випускники легко зможуть знайти себе в іншій галузі, навіть в автоматизації, тому студенти можуть не боятися, що колись втратять роботу, адже знання, які вони здобудуть, дуже цінні», – розповідає заступник завідувача кафедри систем автоматизованого проєктування Михайло Мельник.
Після другого курсу можна буде вибрати три конкурентоспроможні лінії навчання. Перша – проєктування інтелектуальних пристроїв і систем. Друга – це програмування інтелектуальних пристроїв та систем. Третя – прив’язана до проєктування інтелектуальних систем нової генерації, мікроелектромеханічних систем.
«Загалом, обравши нашу нову освітньо-професійну програму, ви не прогадаєте, бо майбутнє буде за інженерією, за впровадженням інформативних методів у конкретні інженерні розробки», – акцентує Михайло Лобур.
На думку доцентки кафедри систем автоматизованого проєктування Наталії Бокли, яка працювала над розробкою нової освітньо-професійної програми «Проєктування і програмування інтелектуальних систем та пристроїв», мови програмування швидкоплинні, тому студентів потрібно вчити інженерного мислення.
«Ми працювали над цією програмою з фахівцями різних комп’ютерних ІТ-фірм, які надавали різного роду консультації стосовно того, що зараз важливе на ринку, що вартує вивчати, щоб ці знання застосувати у професійному житті. Ми прийшли до висновку, що не тільки програмування потрібне, але й треба також застосувати ці знання у різних прикладних задачах, навчитися проєктувати різного роду елементи й програмувати різноманітні задачі, а також, що дуже важливо, працювати в команді, бо, як показує досвід, студенти цього часто не вміють. Ми розробили цю програму, аби бути в ритмі з новими технологіями, але її важлива особливість у тому, що ми навчаємо своїх студентів інженерного мислення, щоб вони вміли проєктувати й бачити те, чого бракує у створенні різних інженерних об’єктів. Такі навички дуже перспективні», – запевняє Наталія Бокла.
Сюрпризом для студентів, які оберуть нову освітньо-професійну програму, буде те, що в першому навчальному корпусі для них працюватиме науковий гурток. Зараз для цього готують приміщення з необхідною технікою, до якого буде вільний доступ від 8:00 до 22:00.
«Основне кредо – щоб студент, закінчивши програму, був одразу адаптований до життя завдяки широким всебічним знанням та практичним умінням. Мушу зазначити, що деякі ІТ-фірми чинять хитро: вже на 2–3 курсі заманюють наших студентів до себе, й ті перестають повноцінно вчитися, стаючи вузькопрофільними спеціалістами. Через 5–10 років ринок змінюється й ці працівники стають непотрібні, а на їхнє місце набирають нових студентів з університетів. Тому так важливо – мати несегментоване знання, щоб відчувати себе захищеним від різних можливих змін на ринку», – підсумовує завідувач кафедри систем автоматизованого проєктування Михайло Лобур.