В Україні створено транспортний портал електронних послуг e-transport.gov.ua, який об’єднує електронні сервіси у всіх сферах транспортної галузі в одну розумну систему.
Портал презентовано на спільному брифінгу Віце-прем’єр-міністра – Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова та Міністра інфраструктури України Владислава Криклія, сьогодні, 27 грудня 2019 року.
На транспортному порталі можна замовити не тільки державні адміністративні послуги у галузі транспорту, а й отримати загальні тематичні сервіси. Портал створений з урахуванням нових стандартів надання державних послуг та дизайн-коду ʺДіЯʺ.
ʺМультимодальність транспорту та цифрові транспортні коридори є пріоритетами для Міністерства інфраструктури. Для цього ми створюємо електронні сервіси у всіх сферах транспортної галузі. Цифрові рішення потрібні для розвитку Шовкового шляху та інших транспортних коридорів. Це реальні кроки, які допомагають нам інтегруватися у єдину транспортну мережу, що об'єднує Європу з Азією, та перетворити Україну на міжнародний транспортний хабʺ, - відзначив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.
За словами Віце-прем’єр-міністра – Міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, для Мінцифри впровадження електронних послуг – це не просто переведення старих державних послуг он-лайн. ʺЦе оптимізація сервісів з урахуванням нагальних ринкових потреб та зручність для користувачів. Окрім того, ми працюємо над тим, щоб згодом усі державні електронні послуги надавалися у єдиному інтерфейсі. Для цього ми розробили дизайн-код ʺДіЯʺ. Він сучасний та впізнаваний. Транспортний портал електронних послуг відповідає цим нашим принципам. Послуги надаються швидко і зручно, запроваджена оплата послуг он-лайнʺ, - зазначив Віце-прем’єр-міністр.
Генеральний директор Галузевого центру цифровізації та кібербезпеки Володимир Набоков ознайомив з сервісами, які зараз доступні на порталі, над яким працював колектив підприємства спільно з партнерами.
1. Бронювання дозволів на міжнародні перевезення
800 000 дозволів щорічно вручну замовляються та видаються.
Основні проблеми:
- Багато паперових документів
- Немає впевненості у наявності дозволу на момент відвідування пункту видачі дозволів
- Черги на пунктах видачі
- Неможливість комфортної сплати
- Корупційна складова
Що пропонується:
- Зручний сучасний інтерфейс у дизайн-коді ʺДіЯʺ
- Інтегрована система ідентифікації id.gov.ua
- Он-лайн подача і сплата заявки
- Швидка перевірка документів
- Бронювання певного бланку дозволу для певного перевізника
Процедура займає до 3 хвилин.
2. Пост-контроль
Обмін даними з митницею надає можливості реального відстежування зловмисників, які намагаються підробити дозволи або порушають порядок їх використовування.
Кожен зареєстрований дозвіл може бути простежено з моменту його бронювання або друку до перетину кордону та повернення на пункт видачі дозволу.
3. Дозволи на негабаритні перевезення
Основні проблеми:
- Багатоетапна процедура подачі заявки за участю декількох паперових документів
- Ручна обробка фахівцями Укравтодору
- Неможливість сплатити послугу он-лайн
Що пропонується:
- Зручний сучасний інтерфейс у дизайн-коді ʺДіЯʺ
- Інтегрована система ідентифікації id.gov.ua
- Он-лайн подача і сплата заявки
- Значне пришвидшення процедури
4. Е-протокол
Для обліку та оперативного опрацювання протоколів актів, що виписуються інспекторами Укртрансбезпеки було введено новий формат – е-протокол.
Надає можливість інспекторам напряму з дороги оперативно передавати до департаменту контролю Укртрансбезпеки інформацію щодо порушників з метою подальшого опрацювання інцидентів.
5. Відеоспостереження
Для здійснення громадського контролю та підвищення прозорості процесу видачі дозволів організована трансляція з Пунктів видачі дозволів у містах: Ковель, Голоби, Львів, Вінниця, Хмельницький, Бориспіль, Коростень. У найближчий час планується додавання ще 7 пунктів та інших важливих об’єктів.
6. е-ТТН
Електронний документ для засвідчення права на здійснення вантажних перевезень. Наразі впроваджено пілотний проект, побудована центральна база даних е-ТТН, до неї вносяться дані від комерційних систем документообігу, які обслуговують вантажоперевізників.
ʺОчікуйте на порталі найближчим часом розширення сервісів для автотранспорту (дозвіл на перевантаження), сервіси для моряків і можливість реєстрації повітряних суденʺ, – підкреслив Владислав Криклій.
Володимир Набоков зазначив, що портал наповнюватиметься сервісами, а також у планах впровадження платіжних сервісів, підключення до системи електронної взаємодії ʺТрембітаʺ, впровадження Security Operation Center на базі центру кібербезпеки ДП ГЦЦК.