Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура  |  Волинь

Бог-Отець та герої античної міфології: показали дивовижні годинники доби Ренесансу і бароко

Настільний годинник з фризом з Орфеєм, 1560-1580 рр., Нюрнберг, Музей мистецтв Мілуокі, Фото: John Nienhuis. Фото - Symbolon.
Настільний годинник з фризом з Орфеєм, 1560-1580 рр., Нюрнберг, Музей мистецтв Мілуокі, Фото: John Nienhuis. Фото - Symbolon.
Настільний годинник з фризом з Орфеєм (деталь), 1560-1580 рр., Нюрнберг, Музей мистецтв Мілуокі, Фото: John Nienhuis. Фото - Symbolon.
Настільний годинник з фризом з Орфеєм (деталь), 1560-1580 рр., Нюрнберг, Музей мистецтв Мілуокі, Фото: John Nienhuis. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Майстер Дунайської школи, 1545 р., Музеї історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Майстер Дунайської школи, 1545 р., Музеї історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Майстер Дунайської школи, 1545 р., Музеї історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Майстер Дунайської школи, 1545 р., Музеї історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Південна Німеччина, 1560 р., Власність антикварів Mentink and Roest. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Південна Німеччина, 1560 р., Власність антикварів Mentink and Roest. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, роботи Якоба Маркштайна, Аугсбург, 1580 р. Власність арт-дилера Stephan Andreewitch. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, роботи Якоба Маркштайна, Аугсбург, 1580 р. Власність арт-дилера Stephan Andreewitch. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Аугсбург, 1590 р., Замок Амбрас, Інсбрук. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Аугсбург, 1590 р., Замок Амбрас, Інсбрук. Фото - Symbolon.
Настільний годинник у вигляді монстранції, Аугсбург, 1573 р., Музей історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник у вигляді монстранції, Аугсбург, 1573 р., Музей історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник роботи Давида Альтенштеттера (ювелірна частина) та Ханса Шлоттхайма (механізм), Аугсбург, 1583 р., Музей історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник роботи Давида Альтенштеттера (ювелірна частина) та Ханса Шлоттхайма (механізм), Аугсбург, 1583 р., Музей історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник роботи Єремії Мецкера, Аугсбург, 1564 р., Музей історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник роботи Єремії Мецкера, Аугсбург, 1564 р., Музей історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Південна Німеччина, 1550 р., Музей історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник, Південна Німеччина, 1550 р., Музей історії мистецтв, Відень. Фото - Symbolon.
Настільний годинник роботи празького майстра Андреаса Гленка, XVII ст. аукціон Rau Antiques. Фото - Symbolon.
Настільний годинник роботи празького майстра Андреаса Гленка, XVII ст. аукціон Rau Antiques. Фото - Symbolon.
1/12
Усі ми усвідомлюємо цінність часу. Однак мало коли ця цінність була втілена настільки майстерно, як у добу Ренесансу і бароко.

У матеріалі опублікованому на сторінці Центру середньовічних та ранньомодерних студій Symbolon у Facebook показали красу ренесансних настільних годинників.

Усі вони були механічним, з пружинним механізмом, схованим у розкішному мідному позолоченому корпусі з різьбленням, емаллю або навіть живописними вставками.

Чи не кожний годинник мав декілька циферблатів – завдяки ним можна було дізнатись не лише про годину дня чи ночі. Годинник повідомляв також день тижня, знак зодіаку, день за місячним календарем.

Такий синкретизм часу відображався і на іконографічній програмі декору годинників – тут можна зустріти образи Бога-Отця, Христа-Агнця, героїв античної міфології, гротески та алегорії. Так, християнський час співіснував з астрологічним та астрономічним.

Нагадаємо, як повідомляло Гал-інфо, раніше показали портативні середньовічні годинники.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ