Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка  |  Cуспільство

Через невідповідність ціни реалізації та собівартості видобуток вугілля держшахт обвалився

Невідповідність ціни реалізації вугілля та собівартості видобутку призвели до тотального недофінансування державних шахт та падіння виробництва. Гірники “Львіввугілля”, які нещодавно скаржились на перевантажені склади та проблеми зі збутом, нині не можуть забезпечити потреби у вугіллі теплових електростанцій. У трьох лавах уже призупинили видобуток, а на запуск нових та модернізацію не вистачає коштів, каже голова територіального осередку НПГУ Червонограда Віталій Оніжук.

Обвал видобутку вугілля позначився і на роботі Червоноградської збагачувальної фабрики. “- Фабрика сьогодні працює тільки на половину своєї потужності. Якщо минулого місяця ми переробили 130 тис тонн вугілля, то в цьому місяці лише 62 тисячі, - каже голова профспілки Червоноградської вуглезбагачувальної фабрики Наталія Барна.

6 вересня працівники “Львіввугілля” разом з гірниками з інших державних підприємств пікетуватимуть Верховну Раду, вимагаючи прийняття законопроекту Михайла Бондаря, який передбачає виділення з бюджету одного мільярда гривень на підтримку вугільних шахт. Від прийняття цього закону залежить не лише виплата зарплати 55 тисячам працівників державних шахт, а також відновлення видобутку вугілля.

То нема куди збувати вугілля, то є куди збувати — а вугілля бракує. З такими двома крайнощами зіткнулись червоноградські шахтарі від початку цього року. Якщо раніше вони змушені були виходити на акції протесту через перевантажені склади, тепер збираються до столиці “вибивати” кошти на виплату зарплати та розвиток підприємства. Фінансова підтримка з боку держави — єдиний шанс наростити видобуток вугілля, який через зупинку трьох лав обвалився вдвічі.

“Наші шахти збиткові через те, що обладнання на них має по двадцять років. Відповідно собівартість видобутку значно вища, ніж 1380 грн., за якою закуповують вугілля. Подекуди вона сягає 5000 гривень за тонну. Через це і виникає ситуація, що без держпідтримки нема чим платити заробітну платню, тому що коштів отриманих за видобуте вугілля не вистачає. А попереду ще модернізація, треба закупляти ліс, підшипники, паливо-мастильні матеріали. Ситуація дуже невтішна”, - каже народний депутат Михайло Бондар.

Якщо проблему з фінансуванням не вдасться вирішити, то наслідки уже найближчим часом може відчути кожен українець — ризик запроваджень віялових відключень електроенергії для населення нині особливо високий. Від початку літа теплові електростанції працюють з підвищеним навантаженням, оскільки частина атомних енергоблоків зупинені через планові чи аварійні ремонти. Відтак потреба у вугіллі зростає. “У червні, липні і серпні ми спалювали більше 100 тис. тонн вугілля, в той час, коли взимку при температурі -17 і більше ми спалювали всього 70 тис. тонн”, - заявив міністр палива та енергетики Ігор Насалик. Якщо ж проблему з фінансуванням держшахт не вдасться вирішити, то доведеться або знову імпортувати вугілля при чому не лише антрацит, але й газове.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ