Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Формування опорних шкіл відірване від формування громад, - семінар у Львові

Словосполучення «опорні школи» з’явилося в медійному просторі навесні 2016 року, певний час зацікавлені сторони: експерти, громадські активісти, освітяни, - ламали голову, який зміст вкладають урядовці у термін «опорна школа», якою вона буде, для якої мети створюється. Про ситуацію з опорними школами на Львівщині 13 жовтня говорили під час семінару «Больові точки у формуванні опорних шкіл у процесі децентралізації Львівській області» з ініціативи Західноукраїнського представництва МФ «Відродження» та Департаменту освіти та науки Львівської ОДА.

15 березня 2016 року Львівською обласною радою було прийняте рішення «Про внесення змін до Переліку завдань, заходів та показників Програми розвитку освіти Львівщини на 2013-2016 роки, які підлягають фінансуванню з обласного бюджету у 2016 році», відповідно до якого надані державним бюджетом 11,568 млн  грн на розвиток опорних шкіл були внесені в бюджет програми з призначенням «Облаштування опорних закладів сучасною матеріально-технічною базою (засобами навчання, навчальними комп’ютерними комплексами та мультимедійним обладнанням, впровадження енергозберігаючих технологій тощо) шляхом проведення конкурсу на кращий опорний заклад у районі.  У Львівській області прийнято рішення про 20 переможців конкурсу, при чому, жодна з шкіл не є на базі ОТГ.

Роман Шиян, доцент кафедри освітньої політики Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, вважає, величезною проблемою, що процес формування опорних шкіл є відірваним від адміністративно-територіальної реформи. «Опорні школи мають існувати у такому форматі, коли вони належать об’єднаним територіальним громадам. В такому випадку межі ОТГ будуть об’єднувати мережу шкіл-філій». Серед найбільших проблем названо:

- недостатньо чітка нормативно-правова база, яка регулює процес формування опорних шкіл. Майже всі учасники семінару виокремили «білі плями» у законодавстві в «больову точку». Проблемними освітяни вважають недостатньо ефективну регуляцію таких моментів: соціальний захист звільнених працівників, процедури добору кадрів в опорні школи, регулювання статусу шкіл-філій, відсутність чітких критерій до шкіл-філій, нечіткість роз’яснень щодо реєстрації опорних шкіл як юридичних осіб.

- формування опорних шкіл відірване від перебігу реформи децентралізації та процесу формування об’єднаних територіальних громад. Зокрема, існують загрози, що утворені опорні школи та мережа шкіл-філій можуть територіально опинитися у різних громадах.

- також доволі одностайними учасники семінару були щодо недосконалої матеріально-технічної бази та непевності щодо джерел фінансування.

- кадрове питання, зокрема, процедура формування штату опорної школи, штатний розпис опорних шкіл, якість забезпечення методичного матеріалу.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ