Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Іноді низька успішність дітей у школі має пояснення: що з цим робити?

Складно рахувати, неможливо читати, писати чи запамʼятати? Інколи низька успішність дитини у школі має пояснення. Це може бути дислексія – розлад, який виникає через «поломку» у роботі нейронних мереж мозку, але точно не є ознакою проблем з інтелектом. Про це повідомили у пресслужбі ЛМР.
Фото ЛМР

У Другому медичному об’єднанні Львова наголошують: важливо не «зламати» дитину, не сварити її через неможливість вчитись чи неуважність. Завдання батьків – допомогти пристосувати навчальний процес під її можливості і працювати над тим, щоб був прогрес. Адже йдеться не лише про освіту і успішність, але й часом про побутові буденні речі, які таким дітям даються важче.

«Оскільки немає медикаментозного лікування цього розладу, раннє виявлення та фахова корекція допоможуть дитині краще навчатись і справлятись з різними завданнями у повсякденному житті. Наприклад, тактильність та вправи чи ігри на дрібну моторику, які задіюють велику зону кори головного мозку, розвивають і мовлення», - зазначають у Другому медичному об’єднанні Львова.

Дитина 6-річного віку потребує консультації, якщо:

  • погано розрізняє і відтворює звуки;

  • важко вчить вірші;

  • плутає послідовність днів тижня;

  • не може у правильному порядку повторити чотири цифри, а у зворотному – три;

  • не може правильно відтворити серію постукувань по столу (олівцем) з довгими і короткими інтервалами;

  • погано орієнтується в поняттях «права-ліва рука»;

  • не може навчитися защіпати ґудзики і зав’язувати шнурівки;

  • має труднощі у складанні розповіді за серією картинок.

У Другому медичному об’єднанні Львова наголошують: якщо зауважили такі проблеми у своєї дитини –  звертайтесь до фахівців. Кол-центр: 0671501617.

Довідка

Дислексія – це стійка нездатність опанувати навички читання при нормальному рівні інтелекту в оптимальних умовах навчання. Причиною цього може бути порушення дозрівання центрів мозку, які відповідають за читання, письмо, математику. Дислексію мають 12% населення.

Перш ніж встановити діагноз, фахівець з’ясовує, чи дислексія не є наслідком затримки інтелектуального розвитку, порушення зору, слуху, моторики. Часто супутнім є розлад дефіциту уваги та гіперактивності.

Форми дислексії: фонематична – діти плутають літери подібні за звучанням, пропускають склади та слова (часто супроводжує мовленнєві розлади) семантична – техніка читання на достатньому рівні, але дитина не запам’ятовує сенс прочитаного, не може переказати; аграматична – проблеми узгодження слів за відмінками, родами, числами; мнестична – недостатньо засвоєно зв'язок між буквами і звуками, що вони позначають. Діти плутають літери через низький рівень зорової пам’яті; оптична – слабкість зорового сприйняття. В процесі читання плутають рядки, погано орієнтуються в тексті, на сторінці, присутня «дзеркальність».

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ