Складно рахувати, неможливо читати, писати чи запамʼятати? Інколи низька успішність дитини у школі має пояснення. Це може бути дислексія – розлад, який виникає через «поломку» у роботі нейронних мереж мозку, але точно не є ознакою проблем з інтелектом. Про це повідомили у пресслужбі ЛМР.
У Другому медичному об’єднанні Львова наголошують: важливо не «зламати» дитину, не сварити її через неможливість вчитись чи неуважність. Завдання батьків – допомогти пристосувати навчальний процес під її можливості і працювати над тим, щоб був прогрес. Адже йдеться не лише про освіту і успішність, але й часом про побутові буденні речі, які таким дітям даються важче.
«Оскільки немає медикаментозного лікування цього розладу, раннє виявлення та фахова корекція допоможуть дитині краще навчатись і справлятись з різними завданнями у повсякденному житті. Наприклад, тактильність та вправи чи ігри на дрібну моторику, які задіюють велику зону кори головного мозку, розвивають і мовлення», - зазначають у Другому медичному об’єднанні Львова.
Дитина 6-річного віку потребує консультації, якщо:
-
погано розрізняє і відтворює звуки;
-
важко вчить вірші;
-
плутає послідовність днів тижня;
-
не може у правильному порядку повторити чотири цифри, а у зворотному – три;
-
не може правильно відтворити серію постукувань по столу (олівцем) з довгими і короткими інтервалами;
-
погано орієнтується в поняттях «права-ліва рука»;
-
не може навчитися защіпати ґудзики і зав’язувати шнурівки;
-
має труднощі у складанні розповіді за серією картинок.
У Другому медичному об’єднанні Львова наголошують: якщо зауважили такі проблеми у своєї дитини – звертайтесь до фахівців. Кол-центр: 0671501617.
Довідка
Дислексія – це стійка нездатність опанувати навички читання при нормальному рівні інтелекту в оптимальних умовах навчання. Причиною цього може бути порушення дозрівання центрів мозку, які відповідають за читання, письмо, математику. Дислексію мають 12% населення.
Перш ніж встановити діагноз, фахівець з’ясовує, чи дислексія не є наслідком затримки інтелектуального розвитку, порушення зору, слуху, моторики. Часто супутнім є розлад дефіциту уваги та гіперактивності.
Форми дислексії: фонематична – діти плутають літери подібні за звучанням, пропускають склади та слова (часто супроводжує мовленнєві розлади) семантична – техніка читання на достатньому рівні, але дитина не запам’ятовує сенс прочитаного, не може переказати; аграматична – проблеми узгодження слів за відмінками, родами, числами; мнестична – недостатньо засвоєно зв'язок між буквами і звуками, що вони позначають. Діти плутають літери через низький рівень зорової пам’яті; оптична – слабкість зорового сприйняття. В процесі читання плутають рядки, погано орієнтуються в тексті, на сторінці, присутня «дзеркальність».